Контрольна робота з теми "Односкладне речення"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Односкладне речення" для 8 класу за підручником О. В. Заболотного.
Перегляд файлу

Односкладне речення

Початковий рівень (0,5+0,5+0,5+0,5… б.)

  1.                Односкладним є речення

А) Там Довженкові кінокадри проросли на віки дубами.

Б) Без трудів не їстимеш пирогів.

В) На кожну голову приходить своя хуртовина.

Г) Я по тонкім льоду до тебе знов дорогу віднайду.

  1.                Двоскладним є речення

А) Семеро одного не ждуть.

Б) За одного битого двох небитих дають.

В) Світлая, дивная ніч.

Г) Ще поки тепло, заночую в лузі.

  1.                Односкладним називним є речення

А) Ніч темна.

Б) Пахне травою.

В) На небі сонце.

Г) Ніч наступу.

  1.                Неповним є речення

А) Сідай. Спочинь з дороги, брате.

Б) Нам вічно треба небом жить.

В) Ми з кумом на заздалегідь підготовлені позиції — у погрібник.

Г) Мело, крутило, скаженіло, огортаючи присмерком весь край.

  1.                Узагальнено-особовим є речення

А) Задзвони у всі дзвони по всій Україні.

Б) Люблю мандрувати по світові.

В) П’ятьох старшин козацьких розп’яли.

Г) Не навчиш вовка орати.

  1.                Безособовим є речення

А) Серед лісу ставок прикрашено очеретом.

Б) Три дні дали на роздуми мені.

В) Прийди весняною грозою, сипни на серце яблунь цвіт.

Г) Деякий час їхали мовчки.

Середній рівень (1+1+1 б.)

  1.                Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:

1 Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! (Ліна Костенко)

2 Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).

3 Світлішає в житті і на душі (О. Підсуха).

4 Десять раз подумай, а раз скажи (Нар. творчість).

А) односкладне означено-особове

Б) односкладне неозначено-особове

В) односкладне безособове

Г) односкладне узагальнено-особове

Д) односкладне називне


  1.                До кожного типу односкладного речення доберіть відповідний приклад:

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

 

А) Друга шукай, а знайдеш – тримай.

Б) По заячому сліду іноді знаходять ведмедя.

В) За добру справу варто добре постояти.

Г) Відчуття незручності раптом охопило мене.

Д) До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне.

  1.                Установіть відповідність між типом односкладного речення і прикладом.

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

 

 

 

А) З гармат по горобцях не стріляють.

Б) Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.

В) Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

Г) Довго спали вітри у ярах на припоні.

Д) Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям.


Достатній рівень (1,5+1,5 б.)

  1.            Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати характеристику реченню).

Страждаю, мучусь, і живу, і гину, благословляю біль твоїх тенет (Л. Костенко).

  1.            Перебудуйте подані речення в односкладні називні.

Настав ранок. Вітерець теплий, лагідний. Небо захмарене й сумне.

Високий рівень (3 б.)

  1.            Складіть діалог (6-8 реплік) на тему «Улюблений фільм». Використайте в діалозі неповні та односкладні речення.

 

docx
Додано
3 березня
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку