Контрольна робота з теми "Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого"
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1 (6 клас)

Повторення,  узагальнення й поглиблення вивченого

 

І варіант

  1. Словосполучення складається із
    а)рівноправних слів;
    б)головного і залежного слова;
    в)підмета і присудка.

 

  1. Другорядні члени речення – це
    а)підмет, присудок, обставина;
    б)означення, додаток, обставина;
    в)означення, обставина, присудок.

 

  1. Однорідні члени речення – це
    а)всі члени речення, крім головних;
    б)члени речення, які відповідають на одне й те саме питання, відносяться до одного й того самого члена речення;
    в)члени речення, що становлять граматичну основу.

 

  1. Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ставиться
    а)кома;
    б)тире;
    в)двокрапка.

 

  1. Складним є речення   

а) На призьбі грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля.

б) Згорає на гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай.

в) Може, часом з людського серця  моя  пісня до  мене озветься.

 

  1. Між однорідними членами потрібно поставити кому в ре­ченні (розділові знаки знято):

а) Ждуть вологи і гори і ниви просить пити зерниста земля.

б)Словом і піснею славити хочу щедре братерство і нашу родину.

в)Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.

 

  1.   Звертання використано в реченні  (розділові знаки знято):

а) Десь кажуть є гора де не співають птиці.

б) Усі закохані в тебе жайворонку над полем.

в) Добра не шкодую ні людям ні сину.

 

  1. Вставне слово вжито в реченні  (розділові знаки знято):

а) Благословенні будьте мамо я чую ласку ваших рук.

б) А світ навкруг простий і звичний і усміх стелиться над ним.

в) Кажуть сніг на полі — хліб у коморі.

 

  1. Виділене слово в реченні Де грамотні люди, там біди не буде виступає 

а) означенням;

б) обставиною;

в) додатком.

 

  1. Установи відповідність схем і речень із прямою мовою.

  1.                  «Це, звичайно, так», — погодився капітан.
  2.                  «А двійки ти хапав коли-небудь? — з надією спитав Кукурузо. — Хоч з поведінки, хоч зі співів абощо?»
  3.                  Звідусюди школярі гукали до лісничого: «Макаре Макаровичу, а я правильно саджу?»
  4.                  «Мамо! — обізвалась нишком Нидимора, підвівшись із постелі. — Чи чуєте?»

 


      а)  «П? — а. — П?»

  б)  А: «П?»

в) «П», — а.

г) «П, — а. — П».

д) «П! — а. — П?»

 


 

  1.  Речення, у якому правильно підкреслено головні та другорядні члени

а) Пам’ять у Павлика прегарна, й він завжди пригадує свої сни. (С. Черкасенко)

б) З цієї сумної казкової пригоди Павликова думка починає потужно працювати. (С. Черкасенко)

   в) Павлик хутко підвівся і перехильцем побіг до хлопців та дівчаток. (С. Черкасенко)

12.  Зробіть синтаксичний розбір речення.

Уранці встало яскраве сонечко, швидко нагріло землю.

Контрольна робота № 1 (6 клас)

Повторення,  узагальнення й поглиблення вивченого

ІІ варіант

  1. Звертання 
    а)називає того, хто звертається;
    б)називає того, до кого звертаються;
    в)виражає ставлення мовця до повідомлюваного ним.

 

  1. Граматична основа речення складається 
    а)з підмета і означення;
    б)з підмета і присудка;
    в)з присудка та обставини.

 

  1. Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ставиться
    а)кома;
    б)тире;
    в)двокрапка.

 

  1. Укажіть, яке слово ніколи не буває вставним

а) отже;

б) майже;

в) мабуть.

 

  1. Складним є речення   

а)  А за вікном кленові листки про щось шепочуть…

б) Моя Україно, мою долю на пробу любові бери.

в) Я йду у поле навпрошки, а жито теплим хлібом дише.

 

  1. Узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами ре­чення (розділові знаки знято):  

а) Радіє все садок і поле і долина.

б) Спокійну совість і чисті руки я мушу ревно оберігати.

в) Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.

 

  1. Звертання використано в реченні (розділові знаки знято):

а)  Чайки сідають на воду креслять блакить ластівки.

б) Енергія волі й краси незнищенна я знаю.

в) Поезіє свойого дай блакиту і дай мені своєї висоти.

 

  1. Вставне слово вжито в реченні  (розділові знаки знято):

а) Друже мій курличуть журавлі вогнище на кручі догорає.

б) Знову я в краю свого дитинства певне так у кожного буває.

в) Защемить засвітиться у серці осіння тиша і печаль землі.

 

  1. Виділене слово в реченні: Рушники в Україні в давнину завжди були оберегом дому родини виступає:

а) означенням;

б) обставиною;

в) присудком.

 

  1. Установи відповідність схем і речень із прямою мовою.

  1. «А хороше отак мандрувати, — говорив замріяно Олесь. — Пригоди щоб були, небезпека…»
  2. «Спускайтеся швидше!» — наказав Крутояр.
  3. А дід Салимон каже: «А, здоров, хлопче!»
  4. «Так, бачу, ти усім тут добре надоїв, — кіт вовкові сказав. — Чого ж ти, братику, сюди і забігав?»

 


а)  А: «П!»

б) А: «п».

в) «П, — а. — П…»

 

г) «П!» — а.

д) «П, — а. — П?»


 

11.  Речення, у якому неправильно підкреслено головні та другорядні члени

а) Собака прибіг, але в канавку до хлопців не поліз. (Б. Комар)

б) Виразніше малювались осоки, повітря між ними глибшало й прозорішало. (Є. Гуцало)

в) Краї ополонки розсипчасто іскрилися. (Є. Гуцало)

 

  1.  Зробіть синтаксичний розбір речення.

Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Проскуріна Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 серпня 2021
Переглядів
46251
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку