Контрольна робота № 1 (6 клас)
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
І варіант
а) На призьбі грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля.
б) Згорає на гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай.
в) Може, часом з людського серця моя пісня до мене озветься.
а) Ждуть вологи і гори і ниви просить пити зерниста земля.
б)Словом і піснею славити хочу щедре братерство і нашу родину.
в)Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.
а) Десь кажуть є гора де не співають птиці.
б) Усі закохані в тебе жайворонку над полем.
в) Добра не шкодую ні людям ні сину.
а) Благословенні будьте мамо я чую ласку ваших рук.
б) А світ навкруг простий і звичний і усміх стелиться над ним.
в) Кажуть сніг на полі — хліб у коморі.
а) означенням;
б) обставиною;
в) додатком.
а) «П? — а. — П?»
б) А: «П?»
в) «П», — а.
г) «П, — а. — П».
д) «П! — а. — П?»
а) Пам’ять у Павлика прегарна, й він завжди пригадує свої сни. (С. Черкасенко)
б) З цієї сумної казкової пригоди Павликова думка починає потужно працювати. (С. Черкасенко)
в) Павлик хутко підвівся і перехильцем побіг до хлопців та дівчаток. (С. Черкасенко)
12. Зробіть синтаксичний розбір речення.
Уранці встало яскраве сонечко, швидко нагріло землю.
Контрольна робота № 1 (6 клас)
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
ІІ варіант
а) отже;
б) майже;
в) мабуть.
а) А за вікном кленові листки про щось шепочуть…
б) Моя Україно, мою долю на пробу любові бери.
в) Я йду у поле навпрошки, а жито теплим хлібом дише.
а) Радіє все садок і поле і долина.
б) Спокійну совість і чисті руки я мушу ревно оберігати.
в) Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.
а) Чайки сідають на воду креслять блакить ластівки.
б) Енергія волі й краси незнищенна я знаю.
в) Поезіє свойого дай блакиту і дай мені своєї висоти.
а) Друже мій курличуть журавлі вогнище на кручі догорає.
б) Знову я в краю свого дитинства певне так у кожного буває.
в) Защемить засвітиться у серці осіння тиша і печаль землі.
а) означенням;
б) обставиною;
в) присудком.
а) А: «П!»
б) А: «п».
в) «П, — а. — П…»
г) «П!» — а.
д) «П, — а. — П?»
11. Речення, у якому неправильно підкреслено головні та другорядні члени
а) Собака прибіг, але в канавку до хлопців не поліз. (Б. Комар)
б) Виразніше малювались осоки, повітря між ними глибшало й прозорішало. (Є. Гуцало)
в) Краї ополонки розсипчасто іскрилися. (Є. Гуцало)
Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.