Речення з відокремленими членами
Початковий рівень (0,5+0,5+0,5… б.)
А) Під Києвом, на березі Дніпра, хлопча стояло в мареві світанку… (Б. Лепкий)
Б) Я наче не тебе люблю, а той широкий мир, увесь увесь той світ, що там, поза тобою! (Є. Плужник)
В) Слово інше кинула, студене, потоптала ватру ти байдуже (Д. Павличко)
Г) Не дивися так привітно, яблуневоцвітно (П. Тичина).
А) Світає, Господи, світає, земля у росах, як в парчі (Л. Костенко).
Б) Окрім легенд, є дані наукові, теорії, складніші теорем (Л. Костенко).
В) Умирають майстри, залишаючи спогад, як рану (Л. Костенко)
Г) Я, засипаний сніжинками й зірками, йтиму манівцями неба… (Є. Гуцало)
А) Гордій байда як колишній офіцер розумівся на військовій справ (П. Панч).
Б) У колективі Ярослава знали як доброзичливу людину (З газети).
В) І Оксану мою зорю мою добру волю щодень Божий умивали (Т. Шевченко).
Г) Я виїхав в Одесу і влаштувався на кінофабрику як режисер (О. Довженко).
А) Замість свічки палахкотіло сонце (І. Драч).
Б) Зло нічого не дає крім зла вмій прощати як прощає мати (М. Луків).
В) Величезна калюжа заросла травами ліловими дзвониками і скидалась на озеро (В. Донченко).
Г) І ніхто не чув не знав не бачив опріч Марка маленького (Т. Шевченко).
А) Там, на горі, біла хата із бабиного літа (Г. Овсієнко).
Б) У сірих очах замість холоду й суворості з’явився вираз лагідності і тихої задуми (В. Малик).
В) І жаль мені, малому, стало того сірому-сироту (Т. Шевченко).
Г) Незабаром, під кінець навчального року, буде традиційний забіг на сто метрів (А. Кокотюха).
А) і сніжну зиму із чарівними весняними візерунками.
Б) ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.
В) час пробудження природи від тривалого зимового сну.
Г) з її подарунками для нашого саду й городу, для лісу й поля.
Середній рівень (1+1+1 б.)
Відокремлений член речення
1 означення
2 прикладка
3 обставина
4 додаток
Приклад
А Киваючи рясною головою, зелений ліс до сонця засміявся.
Б Зіткана сонцем з добра і любові пісня – зажура моя чорноброва.
В На лівобережжі, замість верб і чагарників, видно смуги темені.
Г Заспівай, як кажуть, наостанку, щоб цвіла мелодія в устах.
Д Умитий сонцем, ген над берегами калиновим багаттям жеврів схід.
Відокремлений член речення
1 додаток
2 означення
3 прикладка
4 обставина
Приклад
А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.
Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.
Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
Відокремлений член речення
1 означення
2 прикладка
3 додаток
4 обставина
Приклад
А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.
Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.
В Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.
Г Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.
Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим
днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.
Достатній рівень (1,5+1,5 б.)
Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи картини особисті речі пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки а й малюнки самого поета.
Високий рівень (3 б.)