8 клас
Українська мова
Контрольна робота з теми «Речення з відокремленими членами». (Різнорівневі тести)
І рівень
А. Вважають, першим приручили коня люди, які проживали на території сучасної України.
Б. Святкування Івана Купала в Україні відбувається в липні, саме в розквіті літа.
В. Божий світ, оповитий красою, задрімав у легенькому сні (П.Грабовський).
Г. А я не знаю нічого ніжного, окрім берези (Леся Українка).
А. Тарас трохи постояв, ніяково попрощавшись, пішов із хати (С.Васильченко).
Б. Поза містом лежали Кримські гори, вкриті густим туманом.
В. Йдуть по долині і, йдучи, співають (Т.Шевченко).
Г. У лісі, опріч мене, є ще хтось (Є.Гуцало).
А. Повіяв легенький вітерець, струшуючи з листу неопалі краплі (Панас Мирний).
Б. Акації стояли в цвіту, заквітчані безліччю білих китиць (І.Нечуй-Левицький).
В. Крім акації, тут ще кілька тополь росте, дикий виноград в’ється (О.Гончар).
Г. Стояла темна ніч, холодна, вітряна… (Є.Гуцало).
ІІ рівень
А. Досвітні огні переможні урочі прорізали темряву ночі (Леся Українки).
Б. Нікого тут нема крім мене й господині (М.Рильський).
В. Незважаючи на погану погоду біля під’їзду театру панувало пожвавлення ( В.Собко).
Г. Море може бути повним і невичерпним лише тоді коли весь час до нього будуть стреміти ріки (П.Тичина).
Другорядні члени речення відокремлюються, якщо:
А. Змінений порядок слів у реченні.
Б. Виражені дієприкметниковими зворотами.
В. Вносять уточнювальний або пояснювальний відтінок у значенні відносно іншого члена речення.
Г. Виділяються інтонаційною паузою, а на письмі – комами, тире або дужками.
А. Зайнятий цими думками, Копиленко не помітив, як добрів до хати (П.Вершигора).
Б. Замість майстерні художника, Тарас опинився на панській кухні (П.Федченко).
В. За Таманню по ярах шуміли, спадаючи, весняні води (Г.Тютюнник).
Г. Втрьох тягли ми його з поля бою – малюки (В.Бичко).
А. Ще спить земля укутана снігами (Д. Луценко).
Б. Неправдою здобуті скарби не дають користі (З Біблії).
В. Зароблений працею сухар м’якіший за дарованого бублика (Нар. тв.).
Г. Побите дощем поле ще й град поб’є (Нар. тв.).
ІІІ рівень
А. Стривожені світлом звірятка заворушились, збилися в одну купку (О.Донченко).
Б. А він, самотній, уночі ще довго в вогнище дивився (А.Малишко).
В. Ягід навколо, особливо дикої малини була сила-силенна (О.Донченко).
Г. Чорне небо висіло над степом граючи, незліченним розсипом зоряних іскор (З.Тулуб).
А. Сторож, несучи снідання, стукнув дверима (Панас Мирний).
Б. З одного місця переходили люди на друге, шукаючи волі (Панас Мирний).
В. Дівчина все ще стоїть, заломивши руки.
Г. Волохатий лісовий джміль, неповороткий і вайлуватий, домовито гуде над блакитними купами чебрецю (Ю.Яновський).
А. Згадуючи літні вечори, у моїй уяві постає сріблясто-синє море.
Б. Провівши глибокий аналіз, визначено стратегію розвитку інституту.
В. Уже смеркаючись, ми дісталися моєї малої батьківщини – Канева.
Г. Жайворонки співали над ріллею, високо піднявшись угору.
А. Відокремлене означення.
Б. Відокремлена прикладка.
В. Відокремлений додаток.
Г. Відокремлена обставина.