Романтизм (9 клас)
Предметні компетентності
Знання
І. Тести. Виберіть 14 запитань та дайте відповідь (7 б)
1. Назва збірки Г. Гейне «Книга пісень» свідчить про зв'язок з:
а)античністю; б) народною творчістю;
в)міфологією народів світу; г)біблійними оповідями.
2. Назвіть провідний мотив вірша «Коли розлучаються двоє…»:
а) думка про смерть; б) печаль розлуки;
в) пошук шляху до Бога; г) гріховне почуття.
3. Природа в «Книзі пісень» Гейне постає:
а) у реальному зображенні; б) у фантастично-містичному зображенні;
в) одухотвореною силою почуттів ліричного героя; г) руйнівною стихією.
4. «Книга пісень» Г. Гейне належить до течії романтизму:
а) народно-фольклорної; б )гротесково-фантастичної;
в) байронівської; г) вальтер-скоттівської.
5. Яка тема є провідною в ліриці Байрона:
а )зображення краси природи рідного краю; б) нерозділеного кохання та пошуків щастя;
в) «світової скорботи» та втечі від дійсності;
г) філософських роздумів над сенсом буття?
6. Що таке «байронічний герой»:
а) художній образ, створений Байроном; б)ліричний герой, тотожний Байрону;
в) образ самотнього бунтаря, який розчарувався в житті й страждає;
г) образ героя, котрий вбачає сенс життя в служінні літературі й мистецтву?
7. До якого літературного жанру належить «Мазепа» Байрона:
а) ліро-епічна поема; б) трагедія;
в) роман у віршах; г) філософсько-драматична поема?
8. Байрон зображає головного героя в поемі «Мазепа» як:
а)історичну постать; б)романтичного героя;
в) улюбленого героя фольклорних творів;
г) героя, який не має жодного зв’язку з історичними подіями.
9. Яка пов’язані між собою в поемі образи Мазепи та України:
а) протиставлені один одному;
б) тісно пов’язані між собою, доповнюють один одного;
в) розвиваються незалежно один від одного; г) підпорядковуються один одному?
10. Хто розповідає про незвичайний випадок, який трапився з Мазепою:
а) автор; б) Мазепа; в) Карл ХІІ; г) козаки?
11. Куди несе дикий кінь Мазепу:
а) з України в Швецію; б) з Швеції в Україну;
в) з Польщі в Україну; г) з України в Польщу?
12. Причиною написання «Собору Паризької Богоматері» стало прагнення автора:
а) відтворити події Липневої революції; б) уславити красу Собору;
в) зберегти історичну архітектурну пам’ятку; г) прославити короля Франції.
13. Кінець та початок яких епох В.Гюго зображує в романі "Собор Паризької Богоматері":
а) кінець Середньовіччя та початок Відродження:
б) кінець античності та початок Середньовіччя;
в) кінець Просвітництва та початок романтизму;
г) кінець феодолізму та початок капіталізму?
14. Який з персонажів заради кохання вбиває свого єдиного друга:
а) Квазімодо; б) П'єр Гренгуар; в) Феб де Шатопер; г) Клод Фролло?
15. «…є німим свідком» усього, що відбувається в романі:
а) Париж; б) король Франції; в) Собор; г) читач.
16. Який образ став уособленням пробудження свідомості темних народних мас:
а) Квазімодо; б) П’єр Гренгуар;
в) Жак Коппеноль; г) Клод Фролло?
17. Про кого з героїв сказано: «Він був душею Собору»:
а) Квазімодо; б) П’єр Гренгуар;
в) Жак Коппеноль; г) Клод Фролло?
18. Композиційним стрижнем твору «Собор Паризької Богоматері» є:
а) Палац правосуддя; б) Собор;
в) Гревський майдан; г) Двір Чудес.
19. Справжнє ім’я Есмеральди:
а) Пакетта; б) Амалія; в) Гудула; г) Агнеса.
Діяльність
ІІ. Установіть відповідність (3 б)
20. Установіть відповідність між письменниками-романтиками та національними літературами:
1. Е.Т.А. Гофман, Г. Гейне А) англійська
2. В.Скотт, Дж. Байрон Б)французька
3. Жорж Санд, В.Гюго В) італійська
Г) німецька
21. Установіть відповідність між жанрами літератури та літературними творами:
а) історичний роман; 1. «Книга пісень» Г. Гейне
б) ліро-епічна поема; 2. «Собор Паризької Богоматері» В. Гюго
в) вірші; 3. «Мазепа» Дж. Байрона
22. Установіть відповідність між героями та авторами:
а) Дж. Байрон 1. Гудула
б) В. Гюго 2. Лорелей
в) Г. Гейне 3. Тереза
Ключові компетентності
ІІІ. Виконайте одне із завдань на вибір (2 б)
23. Кого із поетів – романтиків чи героїв, на вашу думку, можна охарактеризувати словами:
- Дж. Байрона: «З вогнем в очах і серцем крижаним»;
- А. Міцкевича: «Безсмертя чую я, його творити можу»;
- В. Гюго: «Часто той, хто є мурашкою в матеріальному світі, стає гігантом у світі моральному»;
- «Є серця, в яких кохання не живе»
Аргументуйте свою відповідь.