Контрольна робота з теми «Структура клітини».

Про матеріал
Контрольна робота складається з двох варіантів та чотирьох рівнів. Перший рівень містить 6 тестових завдань з однією правильною відповіддю. Другий рівень містить два завдання: дати визначення поняттю та продовжити речення. Третій - два завдання на встановлення відповідності. Четвертий рівень - 2 відкритих запитання (одне на вибір).
Перегляд файлу

Урок №_____     Дата_____                       Клас_____

 

Тема: Контрольна робота з теми «Структура клітини».

Мета: Освітня: узагальнити та проконтролювати знання учнів із теми «Структура клітини».

Розвивальна: розвивати в учнів пам’ять і увагу, мислення, уміння робити висновки.

Виховна: виховувати самостійність та навички самооцінки.

Тип уроку:    урок контролю знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологія   9 клас

Контрольна робота з теми «Структура клітини».

1 варіант

 

I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Органели клітини – це:

А) запаси поживних речовин; Б) спеціалізовані ділянки цитоплазми клітини; В) непостійні компоненти клітини; Г) постійні структурні компоненти клітини.

 

  1. Вакуом – це сукупність:

 А) двомембранних органел ; Б) одномембранних органел; В) мітохондрій в клітині; Г) вакуолей у клітині.

 

  1. Вкажіть, як називається процес переміщення речовин, через мембрану в напрямку меншої їх концентрації, яке не потребує витрат енергії:

А) дифузія; Б) піноцитоз; В) активний транспорт; Г) фагоцитоз.

 

  1. Клітинний центр – це органела, яка бере участь у формуванні:

А) лізосом; Б) рибосом; В) цитоскелету; Г) клітин.

 

  1. Назвіть надмембранні структури клітини:

А) глікокалікс; Б) мікронитки; В) клітинні стінки грибів та бактерій; Г) мікротрубочки.

 

6. Вкажіть, прізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:

А) Т. Шванн; Б) А. Левенгук; В) Р. Вірхов; Г) Р. Гук. 

 

 

ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Дати визначення поняттям:

Клітина, нуклеоїд, межа роздільної здатності.

 

2. Доповніть незакінчене речення:

А) Сукупність усіх хромосом ядра – це ____________

Б) Внутрішній простір мітохондрій заповнений напіврідкою речовиною_______________________

В) Дископодібні мембранні пухирці, які містяться у стромі хлоропласта називаються___________________

 

 

ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між структурними компонентами ядра та їх функціями:

Структурний компонент ядра

Функція

А. Ядерце

1. структури, що виконують генетичну функцію клітини.

Б. Ядерні пори

2. рідка фаза клітинного ядра.

В. Хроматин

3. формування рибосом.

Г. Каріоплазма

4. ділянки в оболонці, крізь які здійснюється транспорт речовин.

 

  1. Встановіть відповідність між назвами органел та їх характеристиками:

Назва органел

Характеристика

А. Хлоропласти

1. надають забарвлення для квіток.

Б. Хромопласти

2. у цих органелах відкладаються поживні речовини.

В. Амілопласти

3. великі мембранні органели, заповненні клітинним соком.

Г. Вакуолі

4. основні органели рослин, у яких проходить фотосинтез.

 

 

 

IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):

Порівняйте будову клітини прокаріот та еукаріот, зазначте відмінності та спільні риси будови?

Що спільного та відмінного в будові мітохондрій та пластид?

 

 

Біологія   9 клас

Контрольна робота з теми «Структура клітини».

2 варіант

 

I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Визначте речовини, що синтезуються на мембранах незернистої ендоплазматичної сітки:

А) амінокислоти; Б) білки; В) ліпіди; Г) ферменти.

 

  1. Мітохондріальний матрикс - це:

А) численні складки – кристи мітохондій; Б) рідкий вміст мітохондрій; В) зовнішня мембрана; Г) сукупність мітохондрій.

 

  1. Вкажіть, як називається процес переміщення речовин через мембрану, який здійснюється з допомогою спеціальних білкових комплексів і з витратами енергії:

А) активний транспорт; Б) полегшена дифузія; В) піноцитоз; Г) фагоцитоз.

 

  1. Назвіть органелу, яка має двомембранну оболонку:

А) лізосоми; Б) пластиди; В) рибосоми; Г) вакуолі.

 

5. Вкажіть органели, що характерні для прокаріот:

А) комплекс Гольджі; Б) лізосоми; В) джгутики; Г) рибосоми.

 

6. Вчені, які сформулювали в 1839 р. клітинну теорію:

А) А. Воллес і Ч. Дарвін; Б) Дж. Ватсон і Ф. Крік; В) Т. Шванн і М. Шлейден; Г) Р. Гук і А. Ван Левенгук.

 

 

ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Дати визначення поняттям:

Цитоплазма, хромосоми, флуоресцентні речовини.

 

2. Доповніть незакінчене речення:

А) Постійні клітинні структури, які виконують певні функції та забезпечують процеси життєдіяльності це _______

Б)  Ділянки хроматину, що відповідальні за підтримку довжини хромосоми_______________________

В) Внутрішня мембрана оточує вміст хлоропласта, який називається_________________

 

 

ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між органелою та її характеристикою:

Органела

Характеристика

А. Комплекс Гольджі

1. макромолекулярні комплекси, побудовані з білка та РНК.

Б. Лізосоми

2. двомебранні органели рослинної клітини.

В. Рибосоми

3.станція сортування та модифікації мембранних та секретованих білків клітини.

Г. Пластиди

4. травні органели.

 

  1. Встановіть відповідність між методом дослідження та його характеристикою:

Методом дослідження

Характеристика

А. Електронна мікроскопія

1. дозволяє розділити вміст клітин на фракції за формою та розміром окремих компонентів для подальшого окремого дослідження кожної з фракцій.

Б. Оптична мікроскопія

2. дозволяє досліджувати ультраструктуру клітин і всі їх органели, поверхневі структури клітин і міжклітинні контакти.

В. Забарвлення клітин

3. дозволяє досліджувати форму й розміри клітин, найбільші клітинні структури, органели руху, капсули та слизові шари.

Г. Центрифугування

4. дозволяє диференційно забарвлювати окремі структури або клітину в цілому для одержання якісного зображення під час мікроскопіювання.

 

IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)

Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):

Порівняйте структуру поверхневого апарату клітин еукаріотів різних царств.

Що спільного та відмінного в будові та функціях ендоплазматичної сітки й комплексу Гольджі?

 

 

Відповіді:

9 з теми «Структура клітини».

 

1 варіант

I рівень

1. Г

2. Б

3. А

4. В

5. А, В

6. Г

 

IІ рівень

Клітина - структурно-функціонадьна одиниця, всіх живих організмів.

Нуклеоїд – це ДНК з комплексом білків, якє наявне у бактерій.

Межа роздільної здатності – це мінімальна відстань між двома точками, коли їх ще видно як окремі об’єкти.

2) Сукупність усіх хромосом ядра – це каріотип.

Внутрішній простір мітохондрій заповнений напіврідкою речовиною мітохондріальним матриксом.

Дископодібні мембранні пухирці, які містяться у стромі хлоропласта називаються тилакоїди.

 

IІІ рівень

1) А – 3, Б – 4, В – 1, Г - 2.

2) А - 4; Б – 1; В – 2; Г – 3.

2 варіант

I рівень

1. В

2. Б

3. А

4. Б

5. В, Г

6. В

 

IІ рівень

Цитоплазма це увесь вміст клітини крім ядра.

- білок еритроцитів, транспортує кисень і вуглекислий газ.

Хромосоми – це органели, що містять ДНК.

Флуоресцентні речовини – це речовини, які при освітленні світлом одного кольору починають світитися іншим кольором.

2) Постійні клітинні структури, які виконують певні функції та забезпечують процеси життєдіяльності це …

органели.

Ділянки хроматину, що відповідальні за підтримку довжини хромосоми теломери.

Внутрішня мембрана оточує вміст хлоропласта , який називається стромою.

IІІ рівень

1) А – 3; Б – 4; В -1; Г – 2.

2) А – 2; Б – 3; В – 4; Г – 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
5 грудня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку