Урок №_____ Дата_____ Клас_____
Тема: Контрольна робота з теми «Структура клітини».
Мета: Освітня: узагальнити та проконтролювати знання учнів із теми «Структура клітини».
Розвивальна: розвивати в учнів пам’ять і увагу, мислення, уміння робити висновки.
Виховна: виховувати самостійність та навички самооцінки.
Тип уроку: урок контролю знань.
Біологія 9 клас
Контрольна робота з теми «Структура клітини».
1 варіант
I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
А) запаси поживних речовин; Б) спеціалізовані ділянки цитоплазми клітини; В) непостійні компоненти клітини; Г) постійні структурні компоненти клітини.
А) двомембранних органел ; Б) одномембранних органел; В) мітохондрій в клітині; Г) вакуолей у клітині.
А) дифузія; Б) піноцитоз; В) активний транспорт; Г) фагоцитоз.
А) лізосом; Б) рибосом; В) цитоскелету; Г) клітин.
А) глікокалікс; Б) мікронитки; В) клітинні стінки грибів та бактерій; Г) мікротрубочки.
6. Вкажіть, прізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:
А) Т. Шванн; Б) А. Левенгук; В) Р. Вірхов; Г) Р. Гук.
ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Клітина, нуклеоїд, межа роздільної здатності.
2. Доповніть незакінчене речення:
А) Сукупність усіх хромосом ядра – це ____________
Б) Внутрішній простір мітохондрій заповнений напіврідкою речовиною_______________________
В) Дископодібні мембранні пухирці, які містяться у стромі хлоропласта називаються___________________
ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Структурний компонент ядра |
Функція |
А. Ядерце |
1. структури, що виконують генетичну функцію клітини. |
Б. Ядерні пори |
2. рідка фаза клітинного ядра. |
В. Хроматин |
3. формування рибосом. |
Г. Каріоплазма |
4. ділянки в оболонці, крізь які здійснюється транспорт речовин. |
Назва органел |
Характеристика |
А. Хлоропласти |
1. надають забарвлення для квіток. |
Б. Хромопласти |
2. у цих органелах відкладаються поживні речовини. |
В. Амілопласти |
3. великі мембранні органели, заповненні клітинним соком. |
Г. Вакуолі |
4. основні органели рослин, у яких проходить фотосинтез. |
IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):
Порівняйте будову клітини прокаріот та еукаріот, зазначте відмінності та спільні риси будови?
Що спільного та відмінного в будові мітохондрій та пластид?
Біологія 9 клас
Контрольна робота з теми «Структура клітини».
2 варіант
I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
А) амінокислоти; Б) білки; В) ліпіди; Г) ферменти.
А) численні складки – кристи мітохондій; Б) рідкий вміст мітохондрій; В) зовнішня мембрана; Г) сукупність мітохондрій.
А) активний транспорт; Б) полегшена дифузія; В) піноцитоз; Г) фагоцитоз.
А) лізосоми; Б) пластиди; В) рибосоми; Г) вакуолі.
5. Вкажіть органели, що характерні для прокаріот:
А) комплекс Гольджі; Б) лізосоми; В) джгутики; Г) рибосоми.
6. Вчені, які сформулювали в 1839 р. клітинну теорію:
А) А. Воллес і Ч. Дарвін; Б) Дж. Ватсон і Ф. Крік; В) Т. Шванн і М. Шлейден; Г) Р. Гук і А. Ван Левенгук.
ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Цитоплазма, хромосоми, флуоресцентні речовини.
2. Доповніть незакінчене речення:
А) Постійні клітинні структури, які виконують певні функції та забезпечують процеси життєдіяльності це _______
Б) Ділянки хроматину, що відповідальні за підтримку довжини хромосоми_______________________
В) Внутрішня мембрана оточує вміст хлоропласта, який називається_________________
ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Органела |
Характеристика |
А. Комплекс Гольджі |
1. макромолекулярні комплекси, побудовані з білка та РНК. |
Б. Лізосоми |
2. двомебранні органели рослинної клітини. |
В. Рибосоми |
3.станція сортування та модифікації мембранних та секретованих білків клітини. |
Г. Пластиди |
4. травні органели. |
Методом дослідження |
Характеристика |
А. Електронна мікроскопія |
1. дозволяє розділити вміст клітин на фракції за формою та розміром окремих компонентів для подальшого окремого дослідження кожної з фракцій. |
Б. Оптична мікроскопія |
2. дозволяє досліджувати ультраструктуру клітин і всі їх органели, поверхневі структури клітин і міжклітинні контакти. |
В. Забарвлення клітин |
3. дозволяє досліджувати форму й розміри клітин, найбільші клітинні структури, органели руху, капсули та слизові шари. |
Г. Центрифугування |
4. дозволяє диференційно забарвлювати окремі структури або клітину в цілому для одержання якісного зображення під час мікроскопіювання. |
IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):
Порівняйте структуру поверхневого апарату клітин еукаріотів різних царств.
Що спільного та відмінного в будові та функціях ендоплазматичної сітки й комплексу Гольджі?
Відповіді:
9 з теми «Структура клітини».
|
|
1 варіант I рівень 1. Г 2. Б 3. А 4. В 5. А, В 6. Г
IІ рівень Клітина - структурно-функціонадьна одиниця, всіх живих організмів. Нуклеоїд – це ДНК з комплексом білків, якє наявне у бактерій. Межа роздільної здатності – це мінімальна відстань між двома точками, коли їх ще видно як окремі об’єкти. 2) Сукупність усіх хромосом ядра – це каріотип. Внутрішній простір мітохондрій заповнений напіврідкою речовиною мітохондріальним матриксом. Дископодібні мембранні пухирці, які містяться у стромі хлоропласта називаються тилакоїди.
IІІ рівень 1) А – 3, Б – 4, В – 1, Г - 2. 2) А - 4; Б – 1; В – 2; Г – 3. |
2 варіант I рівень 1. В 2. Б 3. А 4. Б 5. В, Г 6. В
IІ рівень Цитоплазма – це увесь вміст клітини крім ядра. - білок еритроцитів, транспортує кисень і вуглекислий газ. Хромосоми – це органели, що містять ДНК. Флуоресцентні речовини – це речовини, які при освітленні світлом одного кольору починають світитися іншим кольором. 2) Постійні клітинні структури, які виконують певні функції та забезпечують процеси життєдіяльності це … органели. Ділянки хроматину, що відповідальні за підтримку довжини хромосоми теломери. Внутрішня мембрана оточує вміст хлоропласта , який називається стромою. IІІ рівень 1) А – 3; Б – 4; В -1; Г – 2. 2) А – 2; Б – 3; В – 4; Г – 1.
|