Контрольна робота з теми "Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки". (5 клас)

Про матеріал

Тест розрахований для учнів 5 класу, щоб перевірити знання з теми "Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки ". Контрольна робота складається з завдань ІІІ рівнів:

І рівень - 7 тестових завдань з однією правильною відповіддю - 7 балів;

ІІ рівень - 3 завдання: 1 тест на відповідність і 2 питання, які потребують письмової відповіді - 3 бали;

ІІІ рівень - розлога відповідь на 1 запи­тання( на вибір)- 2 бали.

Перегляд файлу

Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки  (5 клас)

Варіант І І рівень

(Кожна правильна відповідь -1 бал)

1. Укажіть, які з наведених творів НЕ належать до легенд:

А «Берегиня»; Б «Про зоряний Віз»; В «Неопалима купина»;

Г «Як виникли Карпати».

 

2.Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться  у творі:

А   «Про Зоряний Віз»;

Б    «Берегиня»;

В   «Чому в морі є перли і мушлі»; Г   «Дажбог».

 

3.       Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки: А   «Мудра дівчина»;

Б   «Ох»;

В   «Про правду і кривду»; Г   «Летючий корабель».

 

4.       За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так:

А   змагалися з ним на шаблях;

Б   наказували здобути зброю;

В   казали варити кашу;

Г   просили розповісти щось смішне.

 

5.       Неопалима купина в народній легенді символізує:

А   чарівний світ рослин України;

Б   народну фантазію;

В   непередбачуваність явищ природи; Г   мужність і непереможність народу.

 

6.       Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?

А Чортів;

Б дядька;

В померлого батька; Г пана.

 

7.       Зробившись царем, Лис Микита («Фарбований Лис») жив: А   як у Бога за дверима;

Б   добував їжу разом з іншими звірами; В  крав курей на торговиці.

 

ІІ рівень

1.     Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.

 

1         «А ми підем косить. То ти, як А «Мудра дівчина» уже буде готова, вийди на такийто курган да й зови нас, а ми почуємо да й прийдем»

 

2         «Ішла вона, ішла та по дорозі Б «Чому в морі є перли і мушлі» сіла відпочити, а глечик поставила  коло себе на землю»

 

3         «Вона знала свого батька дуже В «Про зоряний Віз» добре і знала, що як він щось 

                       захотів,    то    вже    від    того    не

відступить»

                                                                                  Г «Прийом у запорожці»

 

2.     Казки поділяються на групи: …

 

3.     Що таке літературна казка? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з народними казками?

 

ІІІ рівень ( 2 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1.     «Який міф або легенда  мені запам’ятався найбільше й чому?»

2.     «Мій улюблений персонаж народної казки…».

3.     «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами)

4.     «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».

5.     «Мій улюблений персонаж казки «Про правду й кривду».

6.     «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).

7.     «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)

8.     «У казках мудрість народна». 

9.     «Добро і зло в казках». 

10. «Козацтво в українських народних переказах». 

11. «Міфи та легенди українців як форма збереження досвіду».

 

Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки  (5 клас)

Варіант ІІ І рівень

(Кожна правильна відповідь - 1 бал)

1.      Фольклор — це…

А сукупність народних пісень, казок, прислів'їв, приказок;

Б збірник народних легенд, переказів;

В усна творчість народу;

Г принцип, за яким організовуються всі народні твори.

 

2.      За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так:

А   змагалися з ним на шаблях;

Б   наказували здобути зброю;

В   казали варити кашу;

Г   просили розповісти щось смішне.

 

3.      Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)

А Її боявся навіть лев;

Б у неї була їжа;

В вона годувала інших тварин;

Г вона мала найгучніший голос.

 

4.      Перлини в морі — це …

А   намисто, що його розсипало сонце;

Б   сльози закоханої дівчини;

В   зірочки, які впали з неба;

Г   крапельки роси з чарівних квітів.

 

5.      Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці:

А   «Летючий корабель»;

Б «Мудра дівчина»; В   «Про правду і кривду»; Г   «Яйце-райце».

6.      До роковин царювання Микити звірі готували:

 А великий банкет;

 Б  змагання;

 В бал;

 Г  великий концерт.

7.      Що таке «Зоряний Віз»?

А Візок, прикрашений зірками;

Б назва міста;

В небесне сузір’я; Г зоряний пил.

 

ІІ рівень

1.Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.

 

1         «А ми підем косить. То ти, як А «Мудра дівчина» уже буде готова, вийди на такийто курган да й зови нас, а ми

почуємо да й прийдем»

2         «Ішла вона, ішла та по дорозі Б «Чому в морі є перли і мушлі» сіла відпочити, а глечик поставила  коло себе на землю»

3         «Вона знала свого батька дуже В «Про зоряний Віз» добре і знала, що як він щось 

                       захотів,    то    вже    від    того    не

відступить»

                                                                                  Г «Прийом у запорожці»

 

2.    Казки поділяються на групи: …

 

3.    Що таке літературна казка? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з народними казками?

 

ІІІ рівень ( 2 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1.     «Який міф або легенда  мені запам’ятався найбільше й чому?»

2.     «Мій улюблений персонаж народної казки…».

3.     «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами)

4.     «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».

5.     «Мій улюблений персонаж казки «Про правду й кривду».

6.     «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).

7.     «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)

8.     «У казках мудрість народна». 

9.     «Добро і зло в казках». 

10. «Козацтво в українських народних переказах». 

11. «Міфи та легенди українців як форма збереження досвіду».

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку