Тест розрахований для учнів 5 класу, щоб перевірити знання з теми "Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки ". Контрольна робота складається з завдань ІІІ рівнів:
І рівень - 7 тестових завдань з однією правильною відповіддю - 7 балів;
ІІ рівень - 3 завдання: 1 тест на відповідність і 2 питання, які потребують письмової відповіді - 3 бали;
ІІІ рівень - розлога відповідь на 1 запитання( на вибір)- 2 бали.
Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки (5 клас)
(Кожна правильна відповідь -1 бал)
1. Укажіть, які з наведених творів НЕ належать до легенд:
А «Берегиня»; Б «Про зоряний Віз»; В «Неопалима купина»;
Г «Як виникли Карпати».
2.Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться у творі:
А «Про Зоряний Віз»;
Б «Берегиня»;
В «Чому в морі є перли і мушлі»; Г «Дажбог».
3. Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки: А «Мудра дівчина»;
Б «Ох»;
В «Про правду і кривду»; Г «Летючий корабель».
4. За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так:
А змагалися з ним на шаблях;
Б наказували здобути зброю;
В казали варити кашу;
Г просили розповісти щось смішне.
5. Неопалима купина в народній легенді символізує:
А чарівний світ рослин України;
Б народну фантазію;
В непередбачуваність явищ природи; Г мужність і непереможність народу.
6. Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?
А Чортів;
Б дядька;
В померлого батька; Г пана.
7. Зробившись царем, Лис Микита («Фарбований Лис») жив: А як у Бога за дверима;
Б добував їжу разом з іншими звірами; В крав курей на торговиці.
1. Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.
1 «А ми підем косить. То ти, як А «Мудра дівчина» уже буде готова, вийди на такийто курган да й зови нас, а ми почуємо да й прийдем»
2 «Ішла вона, ішла та по дорозі Б «Чому в морі є перли і мушлі» сіла відпочити, а глечик поставила коло себе на землю»
3 «Вона знала свого батька дуже В «Про зоряний Віз» добре і знала, що як він щось
захотів, то вже від того не
відступить»
Г «Прийом у запорожці»
2. Казки поділяються на групи: …
3. Що таке літературна казка? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з народними казками?
ІІІ рівень ( 2 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. «Який міф або легенда мені запам’ятався найбільше й чому?»
2. «Мій улюблений персонаж народної казки…».
3. «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами)
4. «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
5. «Мій улюблений персонаж казки «Про правду й кривду».
6. «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).
7. «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)
8. «У казках мудрість народна».
9. «Добро і зло в казках».
10. «Козацтво в українських народних переказах».
11. «Міфи та легенди українців як форма збереження досвіду».
Світ фантазії та мудрості. Міфи й легенди давніх українців. Народні перекази, казки. Літературні казки (5 клас)
(Кожна правильна відповідь - 1 бал)
1. Фольклор — це…
А сукупність народних пісень, казок, прислів'їв, приказок;
Б збірник народних легенд, переказів;
В усна творчість народу;
Г принцип, за яким організовуються всі народні твори.
2. За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так:
А змагалися з ним на шаблях;
Б наказували здобути зброю;
В казали варити кашу;
Г просили розповісти щось смішне.
3. Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
А Її боявся навіть лев;
Б у неї була їжа;
В вона годувала інших тварин;
Г вона мала найгучніший голос.
4. Перлини в морі — це …
А намисто, що його розсипало сонце;
Б сльози закоханої дівчини;
В зірочки, які впали з неба;
Г крапельки роси з чарівних квітів.
5. Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці:
А «Летючий корабель»;
Б «Мудра дівчина»; В «Про правду і кривду»; Г «Яйце-райце».
6. До роковин царювання Микити звірі готували:
А великий банкет;
Б змагання;
В бал;
Г великий концерт.
7. Що таке «Зоряний Віз»?
А Візок, прикрашений зірками;
Б назва міста;
В небесне сузір’я; Г зоряний пил.
1.Установіть відповідність між фрагментом твору та його назвою.
1 «А ми підем косить. То ти, як А «Мудра дівчина» уже буде готова, вийди на такийто курган да й зови нас, а ми
почуємо да й прийдем»
2 «Ішла вона, ішла та по дорозі Б «Чому в морі є перли і мушлі» сіла відпочити, а глечик поставила коло себе на землю»
3 «Вона знала свого батька дуже В «Про зоряний Віз» добре і знала, що як він щось
захотів, то вже від того не
відступить»
Г «Прийом у запорожці»
2. Казки поділяються на групи: …
3. Що таке літературна казка? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з народними казками?
ІІІ рівень ( 2 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. «Який міф або легенда мені запам’ятався найбільше й чому?»
2. «Мій улюблений персонаж народної казки…».
3. «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами)
4. «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
5. «Мій улюблений персонаж казки «Про правду й кривду».
6. «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).
7. «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)
8. «У казках мудрість народна».
9. «Добро і зло в казках».
10. «Козацтво в українських народних переказах».
11. «Міфи та легенди українців як форма збереження досвіду».