Контрольна робота з теми "Усна народна творчість" 8 клас

Про матеріал
Завдання для контрольної роботи у 8 класі з теми "Усна народна творчість". КР має 10 завдань, з них 6 тестових на одну правильну відповідь, одне тестове завдання на відповідність (послідовність), одне завдання типу "Запиши речення, вставивши пропущені слова", і два завдання з відкритою відповіддю.
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»

ВАРІАНТ - І

Початковий і середній рівні

(кожне завдання по 1 б.)

1. Піснею про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками є

А) «Максим козак Залізняк»

Б) «Зажурилась Україна»

В) «Чи не той то Хміль»

Г) «Ой Морозе, Морозенку»

2. Кого забирали в полон у історичній пісні "Зажурилась Україна"?

А) молодих

Б) старців

В) жінок

Г) дітей 

3. До пісень Марусі Чурай НЕ належить пісня

А) «Максим, козак Залізняк»

Б) «Засвіт встали козаченьки»

В) «Віють вітри, віють буйні»

Г) «Ой не ходи, Грицю…»

4. В уривку з історичної пісні

Не вернувся …..

Голова завзята.

Замучили молодого

Татари прокляті. пропущено слово

А) Грицько

Б) Залізняк

В) Морозенко

Г) Максим

5. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані й здобув слави?                                                                                                                           

А) Морозенко («Ой Морозе , Морозенку»)  

Б) Б. Хмельницький («Чи не той то Хміль»)

В) М. Залізняк («Максим козак Залізняк»)

6. У якому народному творі постає проблема вибору, душевної роздвоєності?

А) «Зажурилась Україна»

Б) «Маруся Богуславка»

В) «Засвіт встали козаченьки»

Г) «Ой не ходи, Грицю»

Достатній рівень

7. Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом (2 бали)

1 - «Зажурилась Україна»         

2 - «Засвіт встали козаченьки»

3 - «Віють вітри, віють буйні»

4 - «Ой не ходи, Грицю…»

А - туга за коханим

Б - уславлення подвигу патріотів, що віддавали життя за визволення народу

В - прощання козака із рідними перед далекою дорогою

Г - помста за зраду

Д - страждання українського народу від нападів турецько-татарських військ

8. Перепишіть речення, вставляючи пропущені слова. (1 бал)

Дума виконувалася _______ під акомпанемент _____, _____ та ______ .

 

Високий рівень

9. а) Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент: (1 бал)

“Годі тобі, пане-брате,

Ґринджоли малювати,

Бери шаблю гостру, довгу .

Та йди воювати!

Ой ти станеш на воротях,

А я в закаулку

Дамо тому стиха лиха

Та вражому турку!”

б) Випишіть з уривку риторичні оклики, звертання,  епітети. (1 бал)

10. Дайте визначення, що таке історична пісня. (1 бал)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Усна народна творчість»

ВАРІАНТ - II

Початковий і середній рівні

(кожне завдання по 1 б.)

1. Піснею про жорстоку помсту дівчини за зраджене кохання є

А) “Ой не ходи, Грицю…”

Б) «Віють вітри, віють буйні»

В) “Засвіт встали козаченьки”

Г) «Максим козак Залізняк»

2. Від якого ворога захищали козаки Україну? («Зажурилась Україна»)

А) турки

Б) половці

В) ляхи

Г) московити

3. До історичних пісень НЕ належить пісня

А) “Зажурилась Україна”

Б) “Ой Морозе, Морозенку”

В) “Віють вітри, віють буйні”

Г) “Максим, козак Залізняк”

4. Із якої історичної пісні взятий цей уривок:

Бились наші козаченьки

До ночі глухої, —

Полягло наших чимало,

А татар утроє.

А) «Ой Морозе, Морозенку»

Б) «Максим козак Залізняк»

В) «За Сибіром сонце сходить»

Г) «Засвіт встали козаченьки»

5. Із якого міста козак Максим Залізняк?

А) Запорожжя

Б) Жаботин

В) Умань

6. Маруся Богуславка змогла випустити сімсот козаків із в’язниці, тому що вона

А) випросила в чоловіка для них помилування

Б) забажала це від турецького пана як весільний подарунок

В) таємно взяла ключі й виконала свій патріотичний обов’язок

Г) вирішила сама тікати з козаками на батьківщину

 

 Достатній рівень

7. Розташуйте події у правильній послідовності (дума «Маруся Богуславка»). (2 бали)

A) «Вони тридцять літ у неволі пробувають,

Божого світу, сонця праведного у вічі собі не видають».

Б) «Темницю відмикає, Всіх козаків,

Бідних невольників, На волю випускає».

B) «Визволи, боже, нас, всіх бідних невольників,

З тяжкої неволі, З віри бусурменської».

Г) «Та бодай ти, дівко-бранко,

Марусю, попівно Богуславко,

Щастя й долі собі не мала,

Як ти нам святий празник, роковий день

Великдень сказала!»

8. Перепишіть речення, вставляючи пропущені слова. (1 бал)

Дума складається із _______, ___________ та ________.

 

Високий рівень

9. а) Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент: (1 бал)

«— Ой рад би я, матусенько,

Скоріше вернуться,

Та щось мій кінь вороненький

В воротях спіткнувся.

Ой Бог знав, коли вернусь

В якую годину;

Прийми ж мою Марусеньку

Як рідну дитину!».

б) Випишіть з уривку риторичний оклик, звертання, епітети. (1 бал)

10. Дайте визначення, що таке дума. (1 бал)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бельмега Богдан Богданович
    Дякую за зекономлений час
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пасєка Яна
Додано
6 жовтня
Переглядів
14216
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку