Різнотипові тестові завдання мають рівневий характер і дібрані з метою контролю якості засвоєння змісту вивчених творів, елементів теорії літератури, комунікативних умінь та навичок дев'ятикласників.
Варіант І
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
1. Тему призначення мистецтва О. С. Пушкін розкриває у творі:
а) «Євгені йОнєгін»;б) «Я пам'ятник собі поставив незотлінний...»;в) «Я пам'ятаю мить чудову...»;г) «Я вас кохав...».
2. У творі «ЄвгенійОнєгін» О. С. Пушкін використав композицію:
а) дзеркальну; б) кільцеву;в) роману в романі; г) зворотну.
3. Онєгін не відмовився від дуелі з Ленським, тому що:
а) хотів похизуватися своєю вправністю;б) не боявся загинути;
в) злякався пересудів, пліток;г) зненавидівЛенського.
4. Чий це портрет?
Слухняна завжди,непримхлива,
Весела завжди, як весна,
Як снипоетові, правдива,
Як поцілунок, чарівна;
Блакитні очі, чистий голос,
Неначе льон, білявий волос...
а) Тетяни;б) Ольги;в) Анни Керн;г) матері Тетяни й Ольги.
5. У ліриці Лермонтова найпомітнішим є мотив:
а) історичний; б) фантастично-романтичний;в) фольклорний;
г) світовоїскорботи.
6. По-справжньомуПечорінкохавлише:
а) Віру; б) Мері;в) Белу; г) Ундіну.
Достатнійрівень (по 1,5 б.)
7. Порівняйте образи Євгенія Онєгіна та Володимира Ленського
8. Виконайте ідейно-тематичний аналіз будь-якої поезії М.Лермонтова
Високийрівень (3 бали)
9. Виконайтеоднеіззавдань (за вибором):
а) напишітьесенаосновівраженьвідлірики О. С. Пушкіна;
б) Висловіть свою думку проте,у чому полягає трагедія головного героя роману «Герой нашого часу»
в) Напишітьесе на основівраженьвідлірики М. Лермонтова;
г) Доведіть, що роман О.Пушкіна «Євгеній Онєгін» є «енциклопедією російського життя»
Варіант ІІ
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
1. Строфа, яку винайшов О. С. Пушкін, називається:
а) гомерівською;б) байронівською; в) онєгінською; г) спенсеровою.
2. ЄвгенійОнєгінопинивсявселі, тому що:
а) отримавйого у спадщину;б) хотівсаме там захистити свою честь на дуелі;в) йоговмовивприїхатитудиЛенський;
г) прагнувпознайомитися з ТетяноюЛаріною.
3. ТетянавідмовилаОнєгіну (хочамала до нього почуття) тому, що:
а) не вірилайому; б) палкокохаласвогочоловіка-генерала;
в) булавідданоюобов'язкудружини;г) бояласяскомпрометуватидітей.
4. Чий це портрет?
Печальна, дика, мовчазлива,
Неначесарнаполохлива,
Вона росла в сім'їсвоїй,
Немовбизовсім у чужій.
Вона горнутися не вміла,
Як іншідіти, до батьків.
а) Тетяни; б) Ольги; в) Анни Керн; г) матеріТетяни й Ольги.
5. Чому Печорін з роману М.Лермонтова «Герой нашого часу» постійно втручався в життя інших людей, часто завдаючи їм шкоди:
а) через свою товариську вдачу; б) через нудьгування; в) бо був дуже цікавим до всього; г) бо був турботливим, але безталанним.
6. Печорінутрутився в життяконтрабандистів тому, що:
а) цебулойогопрофесійнимобов'язком;
б) вінбувпалкимприхильникомзаконності;
в) з нудьги та цікавості;г) цезагрожуваложиттюмісцевихмешканців.
Достатнійрівень (3 по 1,5 б.)
7. Порівняйте образи Євгенія Онєгіна та Григорія Печоріна
8. Виконайте ідейно-тематичний аналіз будь-якої поезії О. Пушкіна
Високийрівень (3 бали)Виконайтеоднеіззавдань (за вибором):
а) напишітьесе на основівраженьвідлірики О. С. Пушкіна (Лермонтова);
б) Висловіть свою думку проте,у чому полягає трагедія головного героя роману «Герой нашого часу»
г) Доведіть, що роман О.Пушкіна «Євгеній Онєгін» є «енциклопедією російського життя»