Контрольна робота з теми "Закономірності успадкування ознак".

Про матеріал
Контрольна робота з теми 5 «Закономірності успадкування ознак» створена для контролю навчальних досягнень учнів 9 класу. Вона містить чотири рівні завдань: Початковий рівень (І) (завдання 1- 6) : тестові завдання з однією вірною відповіддю. Середній рівень (ІІ) : завдання 7,8 з трьома вірними відповідями. Достатній рівень (ІІІ): завдання 9, 10 - на встановлення відповідності. Високий рівень (ІV): завдання 11 - задача на моногібридне схрещування.
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми 5 «Закономірності успадкування ознак»

Варіант 1

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5 б;  всього 3б)

 1.Мутації, пов’язані зі зміною кількості наборів хромосом - це:

А)  генні мутації;  Б) геномні мутації;   В)  хромосомні  мутації.

2.Сукупність ознак і властивостей організму, які є результатом взаємодії генотипу і умов середовища:  

А) алель;   Б) ген;    В) генотип;  Г) фенотип.

3. І закон Менделя має назву:

А) закон одноманітності гібридів першого покоління;  Б) закон розщеплення;  В) закон незалежного успадкування ознак.

4. Вкажіть, якому з визначень відповідає поняття  локус:

А) місце гена в хромосомі;    Б) одиниця спадковості;   В) статева клітина;                            Г) алель, що пригнічується іншим.

5. Вкажіть форму взаємодії алельних генів при якій домінантний алель не повністю пригнічує рецесивний і в гетерозигот проявляється проміжний стан ознаки:

А) повне домінування;   Б) неповне домінування;   В) множинний алелізм; 

Г) плейотропія.

6.Визначте, яка з названих змін є модифікацією:

А) зміна забарвлення шерсті гімалайського кролика під дією температури;

Б) укорочений хвіст у кішок;  В) синдром «крику кішки» у людини.

 

II рівень (завдання  з трьома вірними відповідями,  по 1б;  всього 2б)

7. До хімічних мутагенів належать:

А) віруси;   Б) пестициди;     В) формальдегід;   Г) рентгенівське випромінювання;  Д) важкі метали (ртуть, свинець).

8. Оберіть із переліку хромосомні  хвороби:

А) синдром «крику кішки»;  Б) синдром Дауна;   В) полідактилія; 

Г) гіпертонія;   Д) синдром  Шерешевського-Тернера.

 

IIІ рівень (завдання на встановлення відповідності,  по 1,5б;  всього 3б)

9. Встановіть відповідність між генетичним символом та його значенням:

А) Аа ;    Б) F1;   В) Р;    Г) АА;     Д) аа;

1) батьківські особини;  2) домінантна гомозигота;  3) рецесивна гомозигота; 4) гібридне покоління;  5) гетерозигота.

10. Встановіть відповідність між хромосомними наборами та їх власниками:

А) здорова  жінка;  Б) здоровий  чоловік ;   В) людина, хвора  на синдром Дауна;

1) (47, 21 +);      2) 44А+ ХХ;    3) 44А+ Х;      4) 44А+ ХУ.

 

IV рівень (задача з генетики 3б)

11. Розв’яжіть задачу. При схрещуванні  червоних та жовтих томатів всі нащадки (F1) мали тільки червоний колір плодів.  Яке  забарвлення плодів  отримають при схрещуванні гетерозиготного червоного томата з жовтим?

Контрольна робота з теми 5 «Закономірності успадкування ознак»

Варіант 2

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5 б;  всього 3б)

1. Вкажіть тип мінливості, за якого змінюється лише фенотип, а генотип залишається сталим:

А) комбінативна;   Б) мутаційна;   В) генотипна;    Г) модифікаційна.

2. Кратне  збільшення  хромосомного  набору це:

А)  генна мутація;       Б) геномна мутація;      В)  хромосомна мутація.

3. ІІІ закон Менделя має назву:

А) закон одноманітності гібридів першого покоління;  Б) закон розщеплення;  В) закон незалежного успадкування ознак.

4. Гетерозиготою є особина з генами: 

А) Вb;    Б) bb;    В) СС    Г) ВВС

5. Ознака, що успадковується зчеплено з Y-хромосомою – це:

А) альбінізм;   Б) гіпертрихоз;   В) гемофілія;   Г) полідактилія.

6. Визначте, яка з названих змін є модифікацією:

А) форма листків стрілолиста, що росте у воді  та на суші;

Б) синдром Дауна у людини;  В) триплоїдний  сорт кавунів без насіння.

 

II рівень (завдання  з трьома вірними відповідями, по 1б;  всього 2б)

7. До хімічних мутагенів належать:

А) токсини бактерій;   Б) важкі метали (ртуть , свинець);    В) гідроген пероксид;   Г) ультрафіолетове  випромінювання;  Д) пестициди.

8. Оберіть із переліку  хвороби зі спадковою схильністю:

А) виразка шлунку;   Б) цукровий діабет;   В) полідактилія; 

Г) синдром  Дауна;   Д) гіпертонія.

 

IIІ рівень (завдання на встановлення відповідності,  по 1,5б;  всього 3б)

9. Встановіть відповідність між генетичним символом та його значенням:

А) Сс ;    Б) Р;   В) G;    Г) сс;     Д) СС;

1) батьківські особини;  2) домінантна гомозигота;  3) рецесивна гомозигота; 4) гамети;  5) гетерозигота.

10. Встановіть відповідність між мутаціями та їх  прикладами:

А) хромосомні;     Б) генні;     В) геномні;

1) триплоїдний сорт безнасінних кавунів;

2) синдром «крику кішки»;

3) полідактилія.

 

IV рівень (задача з генетики 3б)

11.Розв’яжіть задачу.  Плоди кавуна можуть мати зелене або смугасте забарвлення. Всі кавуни, отримані від схрещування рослин з зеленими і смугастими плодами (F1), мали тільки зелений колір плодів. Яке  забарвлення плодів  отримають при схрещуванні гетерозиготного зеленого кавуна із смугастим?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Анциборова Вера
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
7975
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку