Контрольна робота з української літератури для учнів 5 класу
І рівень
1.Укажіть, у якому селі народився Т.Г.Шевченко:
А)Кирилівка Б) Лисянка В) Моринці Г) Тарасівка
2. Встановіть, про який край згадує П. Тичина в поезії «Не бував ти у наших краях!»:
А) Полтавщина Б) Київщина В) Чернігівщина Г) Харківщина
3. Оберіть, як поетично М .Рильський називає дощ в своєму вірші:
А) срібне намисто Б)золотий вечірній гість
В)щедрі хмарчині слози Г)діамантові зернята.
ІІ рівень
1.Укажіть, який художній засіб ужито у рядках поезії «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченка:
«Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх…»
А) персоніфікація Б) порівняння В) епітет Г) метафора
2. З’єднайте автора й поезію:
1. П. Тичина 2. Т. Шевченко 3. М. Рильський
А) «Чарівники» Б) «Дощ» В) «Садок вишневий…» Г) «Гаї шумлять»
3. З’єднайте художній засіб і приклад із поезії:
1. Епітет 2. Порівняння 3. Метафора 4. Персоніфікація 5. Звертання
А) «Відкривай гарячі груди, мати-земле» Б) «Фарби рожеві, срібно-
В) «Чого душі моїй так весело» блакитне повітря» Г) «Горить-тремтить ріка, як музика» Д) «Хмарки біжать - милуються»
ІІІ рівень Зробіть аналіз поезії одного з вивчених письменників на вибір (Т.Шевченко, М. Рильський, П. Тичина).
ІV рівень
Напишіть есе (8-10 речень) на тему «Краса української природи очима Т. Шевченка (М. Рильського, П. Тичини)».