Контрольна робота з української літератури для учнів - екстернів
I рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Виберіть правильну відповідь (кожне питання по 0,5 б.)
1.Бог урятував країну від великої посухи у творі
А «Вовк і Чапля»
Б «Як виникли Карпати»
В «Сила рідної землі»
Г «Про Зоряний Віз»
2.Татари, щоб напасти на Січ, чекали (за твором «Як Сірко переміг татар»
А Поки Сірко помре
Б Поки запорожці з Сірком заснуть
В Поки Сірко одружиться
Г Поки запорожці із Сірком підуть у похід
3.На рішення Микити битися із Змієм вплинули (за твором О. Олеся «Микита Кожум’яка»)
А діти В парубки
Б діди Г княгиня
4. Уславлення гармонії людини з природою, патріотизму, працьовитості людей – основна думка поезії
А «За сонцем хмаронька пливе»
Б «Перша колискова»
В «Не бував ти у наших краях»
Г «Сама собою річка ця тече»
5. «Хочу мати з тобою твердий мир і любов»,- промовив
А Щек у творі «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їх Либідь»
Б Святослав у творі «Святослав укладає мир із греками»
В Володимир у творі «Володимир вибирає віру»
Г Ярослав Мудрий у творі «Розгром Ярославом печенігів»
6. Дбав про книжне навчання та заклав церкву Святої Софії герой твору
А «Три брати – Кий, Щек, Хорив та сестра їх Либідь»
Б «Святослав укладає мир з греками»
В «Володимир вибирає віру»
Г «Розгром Ярославом печенігів»
II рівень
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (кожне питання по 1 б.)
7.Установіть відповідність між ключовими словами твору та його назвою
1.Щекавиця, Хоревиця, Дніпро |
А «Три брати – Кий, Щек, Хорив» |
2.Магомет, Волга, Володимир |
Б «Святослав укладає мир з греками» |
3.Русалки, Хапуни-водяники, Лісовик |
В «Володимир вибирає віру» |
4.Тури, олені, вовки, кабани, лосі |
Г «Заспів» |
|
Д «Україна в старовину» |
8. Установіть відповідність між назвою твору і образом, який у ньому фігурує
1.В. Винниченко «Федько-Халамидник» |
А жаб’ячі лапки |
2.В. Нестайко «Чарівний талісман» |
Б дятел |
3. Г. Тютюнник «Дивак» |
В крижина |
4.Є. Гуцало «Лось» |
Г підберезники |
|
Д годинникар |
9. Установіть відповідність між рядком із поезії та художнім засобом
1. «Тіні сплять і сонна яворина» |
А порівняння |
2. «Ніжні осінні пісні» |
Б персоніфікація |
3. «Туман, неначе ворог» |
В повтори |
4. «Зіронька, хмаронька» |
Г епітет |
|
Д зменшувально-пестливі слова |
10. Установіть відповідність між князем та його досягненнями
1. Кий |
А спалив древлян |
2. Святослав |
Б уклав мир із греками |
3. Володимир |
В охрестив Київську Русь |
4. Ярослав |
Г дбав про книжне мистецтво |
|
Д став одним із засновників Києва |
III рівень
Дайте короткі відповіді на питання (кожне питання 1 б.)