Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів, відповідей на питання, встановлення відповідності між цитатою та героєм твору, творчих завдань.
Контрольна робота
Творчість В. Стефаника, Лесі Українки
Варіант І
Початковий та середній рівні (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала.) Продовжіть речення або визначте правильне твердження.
1.До громадянської лірики належить вірш Лесі Українки:
А «І все-таки до тебе думка лине...»;
Б «Все покинуть, До тебе полинуть...»;
В «Contra spem spero!»;
Г «Хвиля».
2. Про кого з героїв сказано
у творі «Лісова пісня» Лесі Українки:
Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима.
А Лукаш;
Б «Той, що греблі рве»;
В Перелесник;
Г «Той, що в скалі сидить».
3. У якому значенні розкривається символіка каменю у новелі «Камінний хрест»?
а) бездушності;
б) злиденності;
в) неродючої землі;
г) пам’яті.
4.Який літературний напрям властивий творчості В.Стефаника?
а) Імпресіонізм;
б) експресіонізм;
в) романтизм;
г) футуризм.
5. Пригадайте, на кого перетворюється Лукаш, коли зраджує кохання Мавки.
6.Ниву Іван купив собі за гроші, які .... . (В.Стефаник.«Камінний хрест») .
7.Родина Івана з новели «Камінний хрест» виїжджає до Канади, бо:
а) так вирішили сини; б) не було землі, де сіяти хліб;
в) родину виселяли урядовці; г) хотіли відшукати родичів.
8. В. Стефаник – представник літератури:
а) Західної України; б) Слобожанщини; в) Київщини.
9. Репрезентацією життєвого кредо Лесі Українки можна назвати поезію:
а) «Хвиля»; б) «Стояла я і слухала весну…»;
в) «Уста говорять: він навіки згинув»; г) «Contra spem spero».
10. Караючи Лукаша, Лісовик:
а) спалив його хату; б) посварив матір Лукаша з Килиною;
в) перетворив Лукаша на вовкулаку; г) навів на Лукашеву хату злиднів.
11. Укажіть трьох героїв твору Лесі Українки «Лісова пісня»:
а)Карпо; б)Лукаш; в) Оксана; г)Перелесник;
д)Маруся; е)Мелашка; ж) Рафалович; з) Килина.
12. Кульмінацією новели «Камінний хрест» є
а) пісня про загублені молоді літа
б)розповідь Івана односельцям по хрест
в) звернення Івана Дідуха до дружини
г) танець Івана Дідуха з дружиною
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Неоромантизм – це…
2. Поясніть назву твору «Камінний хрест».
3. Встановіть відповідність між цитатою та героєм твору:
1. Не задивляйся ти на хлопців людських а) мати Лукаша;
2. Ну, як таки, щоб воля – та пропала, б) Лукаш;
Се так колись і вітер пропаде! в) Лісовик;
3. Я вберу тебе, мов королівну , в самоцвіти! г) Мавка;\
4. Йому квітки та співи в голові! д) Перелесник.
Високий рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється у 2 бали.)
1. Яку основу має драма-феєрія Лесі Українки «Лісова пісня » ?
2. Порівняйте образи Мавки й Килини з «Лісової пісні» Лесі Українки.
3. Ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки "Стояла я і слухала весну...".
Контрольна робота
Творчість В. Стефаника, Лесі Українки
Варіант II
Початковий та середній рівні (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала.) Продовжіть речення або визначте правильне твердження.
1. Світоглядна декларація сильної вольової особистості є у вірші Лесі Українки:
А «І ти колись боролась, мов Ізраїль...»;
Б «Уста говорять: "Він навіки згинув!.."»;
В «Contra spem spero!»;
Г «І все-таки до тебе думка лине...».
2.Про кого з героїв сказано у творі «Лісова пісня» Лесі Українки:
Люблю старого. Таж якби не він,
Давно б уже не стало сього дуба,
Що стільки бачив наших рад, і танців,
І лісових великих таємниць?
А Лукаша;
Б Лісовика;
В Перелесника;
Г дядька Лева.
3. Вірші «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…» - зразки:
а) інтимна лірика; б) громадянська лірика;
в) філософська лірика; г) пейзажна лірика.
4. У творі Лесі Українки «Лісова пісня» події відбувалися:
А у полтавському гаї;
Б у волинському лісі;
В на Буковині;
Г у Карпатських горах.
5. До церкви Іван Дідух ходив лише.... (В.Стефаник.«Камінний хрест»).
6. Іван Дідух ... у щасливе життя на чужині (В.Стефаник.«Камінний хрест»).
7.Короткий твір переважно про якусь одну незвичайну подію, що стала поворотною в долі персонажа…
8. Головного героя «Камінний хрест» прозвали на селі:
а) Летючим; б) Горбатим; в) Скривленим; г) Переломаним.
9. Прощаючись з односельцями, Іван з новели «Камінний хрест» просить їх:
а) засіяти його ділянку на горбі хлібом; б) посвятити водою у святу неділю;
в) не займати його землі; г) покликати ксьондза й справити молебень.
10. У драмі-феєрії «Лісова пісня» слова Мавки: «Ні, я жива! Я буду вічно жити!» звернуті до:
а) Лукаша; б) Лісовика; в) «Того, хто в скалі сидить»; г) Килини.
11. Хто так сказав про Лесю Українку: « Чи не єдиний мужчина на всю соборну Україну»?
12. Виберіть назву першої збірки Лесі Українки:
а) «Сім струн»; б) «Зів’яле листя»;
в) «Сльози-перли»; г) «На крилах пісень».
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Драма-феєрія — це...
2. Які проблеми порушує Леся Українка у поемі "Лісова пісня"?
3. Встановіть відповідність між цитатою та героєм твору:
1. « А я не знаю нічого ніжного, окрім берези…» а) Лукаш;
2. Як буду вмирати, то прийду, як звір, до лісу, - б) Мавка;
Отут під дубом хай і поховають… в) Русалка;
3. Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш… г)Килина;
Тепер я мудрий став… д) дядько Лев.
4. Кохання – як вода – плавке та бистре,
Рве, пестить, затягає й топить.
Високий рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється у 2 бали.)
1.Яке соціально-історичне явище лягло в основу новели В. Стефаника «Камінний хрест»?
2.Порівняйте образи Лукаша і Мавки з драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня».
3. Ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки «Contra spem spero!».