Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів, відповідей на питання, установлення відповідністі персонажів та їх характеристик з оповідання, установлення послідовності подій, творчих завдань.
Українська література
5 клас
Контрольна робота № 4
Рідна Україна. Світ природи.
Тести
І варіант
Початковий і середній рівень
1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
б) був у кирилівського дяка;
в) коли був на природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
а) „За сонцем хмаронька пливе”;
б) „Садок вишневий коло хати”;
в) „Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстиляє
І сонце спатоньки зове…
а) метафора; б) епітет; в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
а) „Гаї шумлять”;
б) „Не бував ти у наших краях”;
в) „Блакить мою душу обвіяла".
5.
6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
а) дядько;
б) працівники заповідника;
в) хлопчики.
7 Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють Б) співають В) сміються Г) розмовляють
8. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять» Г) «Не бував ти у наших краях»
9. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять» Г) «За сонцем хмаронька пливе»
10. Знайти рядок з епітетами:
А) Зіронька встає, соловейко научати не дає;
Б) Маленькі діточки, рожева хмарка
В) неначе ворог, мов матері діти
11. Визначити тематику творів П. Тичини:
А) про дітей Б) про тварин В) про природу Г) про державу
12. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:
Достатній рівень
Дати відповідь на запитання. ( 3 бала)
1. Чим відрізняється від однолітків Тарас („В бур’янах” С.Васильченка)?
2.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є Гуцала:
А) дядько Шпичак 1. «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше
Б) Лось бувати…»
В) брати-підберезовики 2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом*якшали од нав-
колишнього простору…»
3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»
Високий рівень
Написати невеликий твір на одну з тем:
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.
Українська література
5 клас
Контрольна робота № 4
Рідна Україна. Світ природи.
Тести
ІІ варіант
Початковий і середній рівень
1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):
а) обшарпана школа;
б) рідна домівка;
в) гущавина біля хати.
2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?
а) жандарми; б) женці; в) чумаки.
3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?
І сонце спатоньки лягає
І синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
а) „Садок вишневий коло хати”;
б) „За сонцем хмаронька пливе”;
в) „Думка".
4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?
Блакить мою душу обвіяла
Душа моя сонця намріяла…
а) персоніфікацію; б) епітет; в) метафору.
5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?
а) зламав ногу;
б) провалився на льоду;
в) поранився.
6. Як загинув лось?
а) загризли вовки;
б) потонув у крижаній воді;
в) убив дядько.
7. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « В бур*янах» В) «Гаї шумлять»
8. «Лось» Є. Гуцала за жанром –
9. Т. Шевченка в дитинстві виховувала сестра на ім’я:
10. У ліричному творі:
11 Прочитайте уривок із вірша:
Гаї шумлять –
Я слухаю.
Хмарки біжать –
Милуюся.
12. Художнє означення називають:
Достатній рівень
Дати відповідь на запитання.(3 бала)
1. Що є спільного і відмінного між хлопчиками і дядьком Шпичаком?
2. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала «Лось»
А) Початок твору 1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду
Б) Розвиток подій 2. Лось звик до заповідника
В) Кінець твору 3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись, чи дале-
ко ще весна…
Високий рівень
Написати невеликий твір на одну з тем:
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.