Контрольна робота з української літератури у 5 класі з теми: "Рідна Україна. Світ природи."

Про матеріал

Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів, відповідей на питання, установлення відповідністі персонажів та їх характеристик з оповідання, установлення послідовності подій, творчих завдань.

Перегляд файлу

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 4

Рідна Україна. Світ природи.

Тести

І варіант

Початковий і середній рівень

1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:

    а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;

    б) був у кирилівського дяка;

    в) коли був на природі.

2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?

    Поклала мати коло хати

    маленьких діточок своїх;

    Сама заснула коло їх.

 

    а) „За сонцем хмаронька пливе”;

 

    б) „Садок вишневий коло хати”;

 

    в) „Думка".

3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?

    За сонцем хмаронька пливе,

    Червоні поли розстиляє

    І сонце спатоньки зове…

    а) метафора;  б) епітет;  в) персоніфікація.

4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:

    а) „Гаї шумлять”;

 

    б) „Не бував ти у наших краях”;

 

    в) „Блакить мою душу обвіяла".

 5.

6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?

    а) дядько;

    б) працівники заповідника;

    в) хлопчики.

7 Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші  «Садок вишневий коло хати» ? 

А) Танцюють       Б) співають         В) сміються           Г) розмовляють

 

8. У якому вірші Т. Шевченка   героями є соловейко, хрущі?

А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «Не бував ти у наших краях»

 

9. Назвати вірш П.Тичини:

А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «За сонцем хмаронька пливе»

 

10. Знайти рядок з епітетами:

А)  Зіронька встає, соловейко научати не дає;

Б)  Маленькі діточки, рожева хмарка

В) неначе ворог, мов матері діти

 

11. Визначити тематику творів П. Тичини:

А) про дітей      Б) про тварин       В) про природу        Г) про державу

 

12. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:      

  1. «Садок вишневий коло хати…» Т. Шевченка
  2. «Не бував ти у наших краях!» П. Тичини
  3. «Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини
  4. «Княжа Україна» Олександр Олесь

Достатній рівень

Дати відповідь на запитання. ( 3 бала)

1. Чим відрізняється від однолітків Тарас („В бур’янах” С.Васильченка)?

2.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є Гуцала:

А) дядько Шпичак                                    1. «Неквапно попрямував  до тієї поляни, на якій любив найчастіше

Б)  Лось                                                            бувати…»

В) брати-підберезовики                            2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом*якшали од  нав-

                                                                           колишнього простору…»

                                                                     3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»      

 

Високий рівень

   Написати невеликий твір на одну з тем:

   1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

   2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

   3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 4

Рідна Україна. Світ природи.

Тести

ІІ варіант

Початковий і середній рівень

1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):

    а) обшарпана школа; 

    б) рідна домівка;

    в) гущавина біля хати.

2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?

    а) жандарми;  б) женці;  в) чумаки.

3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?

    І сонце спатоньки лягає

    І синє море: покриває

    Рожевою пеленою,

    Мов мати дитину.

    а) „Садок вишневий коло хати”;

    б) „За сонцем хмаронька пливе”;

    в) „Думка".

4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?

    Блакить мою душу обвіяла

    Душа моя сонця намріяла…

   а) персоніфікацію;  б) епітет;  в) метафору.

5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?

    а) зламав ногу;

    б) провалився на льоду;

    в) поранився.

6. Як загинув лось?

    а) загризли вовки;

    б) потонув у крижаній воді;

    в) убив дядько.

7. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?

А) «Садок вишневий коло хати»                  Б) « В бур*янах»                   В)  «Гаї шумлять»

 

8. «Лось» Є. Гуцала за жанром –                       

  1. Повість
  2. Переказ
  3. Легенда
  4. Оповідання

9. Т. Шевченка в дитинстві виховувала сестра на ім’я:                   

  1. Оксана
  2. Ольга
  3. Марія
  4. Катря

10. У ліричному творі:                     

  1. Розповідається про події
  2. Зображені герої та їх вчинки
  3. Дія відбувається на сцені театру
  4. Передаються почуття і переживання ліричного героя

11 Прочитайте уривок із вірша:

Гаї шумлять –

Я слухаю.

Хмарки біжать –

Милуюся.

  1. Порівняння
  2. Персоніфікацію
  3. Гіперболу
  4. Епітет

12. Художнє означення називають:                      

  1. Епітетом
  2. Метафорою
  3. Гіперболою
  4. Персоніфікацією

Достатній рівень

Дати відповідь на запитання.(3 бала)

1. Що є спільного і відмінного між хлопчиками і дядьком Шпичаком?

2. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала «Лось»

А) Початок твору                                      1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду

Б) Розвиток подій                                      2. Лось звик до заповідника

В) Кінець твору                                         3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись, чи  дале-

ко ще весна…

 

Високий рівень

   Написати невеликий твір на одну з тем:

   1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

   2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

   3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Варламова Ірина Павлівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
35163
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку