Урок " Стежка до Кобзаря"

Про матеріал

Урок - захист власних проектів. Узагальнення вивченого про поета та віршованих творів п'ятикласниками. Деякі завдання були своєрідним відкритям Шевченка та його творчості, інші мали за мету реакцію-експромт, деякі потребували ретельного опрацювання та розвитку творчих здібностей. Проведення уроку передбачає застосуання різних видів організації роботи та використання різноманітних методичних прийомів. Створення власних захалявних книжечок, читання поезій Кобзаря різними мовами, написання переспівів за пожданим початком " Мені десятий вже минало, учився у "Престижі" я..." сприяли вихованню національної ідентифікації та активної життєвої позиції, розвитку талантів ліцеїстів.

Перегляд файлу

Урок української літератури Тема: Урок-проект «Моя стежка до Кобзаря» 

Мета:

Навчальна - продовжити знайомство учнів з поетом, його життєвим шляхом, вчити використовувати інформаційний простір мережі інтернет для пошуку потрібної інформації, спонукати до самоосвіти, навчити брати участь у захисті проектів.  Розвивальна - розвивати мислення, мовлення, ораторські здібності, зацікавити учнів особистістю Шевченка, спонукати до роздумів про життєвий шлях поета.

Виховна - виховувати пошану до особистості Кобзаря, залучити п'ятикласників до створення власного творчого продукту, пов'язаного із життям та творчістю Тараса Шевченка, формування особистості з активною громадянською позицією.

 

Методи та прийоми: повідомлення, декламація, незакінчене речення, поетична хвилинка, міні-тренінг,  асоціативне гроно, захист проектної роботи.

 

Обладнання: виставка книжок,  портрет Т.Шевченка, захалявні  книжки, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина. 

 

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. 

Епіграфом до нашого уроку будуть слова Дмитра Донцова: «Про Шевченка треба не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях, щоб як дзвін тривоги калатало його слово. Ніколи бо він не був такий актуальний, як у наш час». Спробуємо у цьому переконатися.

У кожного своя стежка, проте рано чи пізно вона обов'язково приводить до Кобзаря. Сьогодні у нас незвичайний урок, ми зробимо спробу поглибити власне бачення Шевченка, пройтися шляхами його долі у творчості. 

Кожне покоління має свого Шевченка по-своєму відчуває його душею і серцем розуміє його твори, порівнює з ним життя. Як це вийшло у вас, розглянемо сьогодні. У нашій літературні вітальні зібралися дослідники-ерудити, мистецтвознавці та юні поети та художники. Нам треба дати відповідь на питання: яким я відкрила чи відкрив сьогодні для себе Шевченка?

Ви провели перед цією зустріч велику дослідницьку роботу, перегорнули сторінки інтернету і створили власні творчі продукти, пов'язані з життям і творчістю Шевченка.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

Вікторина

Творчість видатного поета детально вивчатимемо у дев'ятому класі. А уже зараз спробуємо дати відповідь на питання вікторини. 

ІV. Систематизація і узагальнення знань. 

Поетична хвилинка

 

Учнівська презентація «Шевченко і Київ»

Так склалося, що Тарас Григорович причетний до нашої до нашої столиці. Що вело його стежками Києва, повідає дослідниця.

 

Міні-тренінг «Я Шевченко»

Важко уявити собі, що пережив поет. Утративши батьків ще в дитинстві, не маючи можливості жити на рідній землі, спочатку кріпак, потім в’язень та солдат. По суті все життя був самотнім... Дехто спробував виготовити захалявну книжечку. Зараз вони спробують себе відчути на місці нашого відомого поета. Наказом самого царя Шевченку було заборонено малювати та писати. Та, незважаючи на можливе покарання, під час десятирічної солдатчини митець ухитрявся продовжувати свою творчість. Запрошую сюди Шевченка, який знаходився під пильним оком наглядачів. Ось ваш наглядач, якщо ви порушити наказ, будете покарані, але ваша задача - спробувати зробити те, що вдалося поету.

 

Конкурс фанфіків «Мій Шевченко»

 Дехто із вас спробував запозичити відомий твір Тараса Григоровича Шевченка «Мені тринадцятий минало..» та створив власні вірші.

 

 

«Заповіт» звучить по-різному   різними мовами

 

 Тарас Шевченко - майстер поетичного жанру, картини природи, народного життя в його поезіях надзвичайні. Читача одразу захоплює відчуття присутності душа поета. Музикальність його поезії не потребує доведення. 

 

Музична пауза V. Підсумок уроку. 

Незакінчене речення

 

-      Сьогодні на уроці для мене найважливіше відкриття ...

-      Отримана інформація спонукає до висновку,  що...

-      Те, що сьогодні прозвучало, свідчить про те...

-

Створення асоціативного грона

 Пропоную вам записати словом чи одним реченням, яким я відкрив для себе Шевченка ? Або Кобзар для мене - це... Свої відповіді наклейте на символічній гілці дерева пізнання Шевченка.

 

 

Нехай Шевченкова вишня цвіте пишно, як і його ім'я, яке відомо нам з дитинства.І саме з наших відкритів сьогодні наша Стежечка приведе до геніальної спадщини знаного в усьому світі поета.

 

Сьогодні ви зробили перші кроки на стежці до Кобзаря і багато чого зрозуміли. Шевченко не закінчується ніколи, він наш сучасник. Нам належить надалі іти по життю разом із ним.

 

5.2. Оцінювання

Сьогодні ви всі порадували, хтось глибиною суджень, хтось творчими роботами особливим підходом до створення проекту. Дякую вам за підготовку, оцінки ви, звичайно, отримаєте, проте не це головне сьогодні. Повірте: якщо у вашому серці спалахне вогник любові і пошани до нашого національного поета,якщо ви надалі будете з цікавістю досліджувати, відкривати Шевченка для себе, буду щиро радіти. Безмежні простори інтернету, затишні бібліотеки чекають чекають  на вас.

 

5.3. Повідомлення д/з 

Домашнє завдання: вивчити один із віршів, розміщений у нашому підручнику, знайти мовні засоби у поезії, визначити головну думку. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української літератури Тема: Урок-проект «Моя стежка до Кобзаря» 

Мета:

Навчальна - продовжити знайомство учнів з поетом, його життєвим шляхом, вчити використовувати інформаційний простір мережі інтернет для пошуку потрібної інформації, спонукати до самоосвіти, навчити брати участь у захисті проектів.  Розвивальна - розвивати мислення, мовлення, ораторські здібності, зацікавити учнів особистістю Шевченка, спонукати до роздумів про життєвий шлях поета.

Виховна - виховувати пошану до особистості Кобзаря, залучити п'ятикласників до створення власного творчого продукту, пов'язаного із життям та творчістю Тараса Шевченка, формування особистості з активною громадянською позицією.

 

Методи та прийоми: повідомлення, декламація, незакінчене речення, поетична хвилинка, міні-тренінг,  асоціативне гроно, захист проектної роботи.

 

Обладнання: виставка книжок,  портрет Т.Шевченка, захалявні  книжки, презентація.

 

                                                                  План уроку

І. Організаційна частина. 

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. 

Епіграфом до нашого уроку будуть слова Дмитра Донцова: «Про Шевченка треба не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях, щоб як дзвін тривоги калатало його слово. Ніколи бо він не був такий актуальний, як у наш час».

Спробуємо у цьому переконатися.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.  

Вікторина ІV. Систематизація і узагальнення знань. 

Поетична хвилинка

Учнівська презентація «Шевченко і Київ» Міні-тренінг «Я Шевченко»

Конкурс фанфіків «Мій Шевченко»

Музична пауза V. Підсумок уроку. 

Незакінчене речення Створення асоціативного грона

           

5.2. Оцінювання

 

5.3. Повідомлення д/з 

Домашнє завдання: вивчити один із віршів, розміщений у нашому підручнику, знайти мовні засоби у поезії, визначити головну думку. 

 

 

 

Урок української літератури

Тема: Урок-проект «Моя стежка до Кобзаря»  

Хід уроку

І. Організаційна частина. 

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. 

Епіграфом до нашого уроку будуть слова Дмитра Донцова: «Про Шевченка треба не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях, щоб як дзвін тривоги калатало його слово. Ніколи бо він не був такий актуальний, як у наш час». Спробуємо у цьому переконатися.

У кожного своя стежка, проте рано чи пізно вона обов'язково приводить до Кобзаря. Сьогодні у нас незвичайний урок, ми зробимо спробу поглибити власне бачення Шевченка, пройтися шляхами його долі у творчості. 

Кожне покоління має свого Шевченка по-своєму відчуває його душею і серцем розуміє його твори, порівнює з ним життя. Як це вийшло у вас, розглянемо сьогодні. У нашій літературні вітальні зібралися дослідники-ерудити, мистецтвознавці та юні поети та художники. Нам треба дати відповідь на питання: яким я відкрила чи відкрив сьогодні для себе Шевченка?

Ви провели перед цією зустріч велику дослідницьку роботу, перегорнули сторінки інтернету і створили власні творчі продукти, пов'язані з життям і творчістю Шевченка.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

Вікторина

Творчість видатного поета детально вивчатимемо у дев'ятому класі. А уже зараз спробуємо дати відповідь на питання вікторини. 

 

ІV. Систематизація і узагальнення знань. 

Поетична хвилинка

 

Учнівська презентація «Шевченко і Київ»

Так склалося, що Тарас Григорович причетний до нашої до нашої столиці. Що вело його стежками Києва, повідає дослідниця.

 

Міні-тренінг «Я Шевченко»

Важко уявити собі, що пережив поет. Утративши батьків ще в дитинстві, не маючи можливості жити на рідній землі, спочатку кріпак, потім в’язень та солдат. По суті все життя був самотнім... Дехто спробував виготовити захалявну книжечку. Зараз вони спробують себе відчути на місці нашого відомого поета. Наказом самого царя Шевченку було заборонено малювати та писати. Та, незважаючи на можливе покарання, під час десятирічної солдатчини митець ухитрявся продовжувати свою творчість. Запрошую сюди Шевченка, який знаходився під пильним оком наглядачів. Ось ваш наглядач, якщо ви порушити наказ, будете покарані, але ваша задача - спробувати зробити те, що вдалося поету.

 

Конкурс фанфіків «Мій Шевченко»

 Дехто із вас спробував запозичити відомий твір Тараса Григоровича Шевченка «Мені тринадцятий минало..» та створив власні вірші.

 

 

«Заповіт» звучить по-різному   різними мовами

 

 Тарас Шевченко - майстер поетичного жанру, картини природи, народного життя в його поезіях надзвичайні. Читача одразу захоплює відчуття присутності душа поета. Музикальність його поезії не потребує доведення. 

 

Музична пауза V. Підсумок уроку. 

Незакінчене речення

 

-      Сьогодні на уроці для мене найважливіше відкриття ...

-      Отримана інформація спонукає до висновку,  що...

-      Те, що сьогодні прозвучало, свідчить про те...

-

Створення асоціативного грона

 Пропоную вам записати словом чи одним реченням, яким я відкрив для себе Шевченка ? Або Кобзар для мене - це... Свої відповіді наклейте на символічній гілці дерева пізнання Шевченка.

 

 

 Нехай Шевченкова вишня цвіте пишно, як і його ім'я, яке відомо нам з дитинства.І саме з наших відкритів сьогодні наша Стежечка приведе до геніальної спадщини знаного в усьому світі поета.

 

Сьогодні ви зробили перші кроки на стежці до Кобзаря і багато чого зрозуміли. Шевченко не закінчується ніколи, він наш сучасник. Нам належить надалі іти по життю разом із ним.

 

5.2. Оцінювання

Сьогодні ви всі порадували, хтось глибиною суджень, хтось творчими роботами особливим підходом до створення проекту. Дякую вам за підготовку, оцінки ви, звичайно, отримаєте, проте не це головне сьогодні. Повірте: якщо у вашому серці спалахне вогник любові і пошани до нашого національного поета,якщо ви надалі будете з цікавістю досліджувати, відкривати Шевченка для себе, буду щиро радіти.

Безмежні простори інтернету, затишні бібліотеки чекають чекають  на вас.

(Нагороди: Майстер презентація, Майстер інформація, Майстер творчість )

 

5.3. Повідомлення д/з 

Домашнє завдання: вивчити один із віршів, розміщений у нашому підручнику, знайти мовні засоби у поезії, визначити головну думку. 

 

pdf
Додано
10 липня 2018
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку