КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 10 КЛАС «ПРИКМЕТНИК, ЗАЙМЕННИК, ЧИСЛІВНИК, ДІЄСЛОВО»

Про матеріал
Матеріал призначений для викоистання у роботі вчителями-філологами, студентами...
Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 10  КЛАС

«ПРИКМЕТНИК, ЗАЙМЕННИК, ЧИСЛІВНИК, ДІЄСЛОВО»

І Варіант

1. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно

Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер

В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно

Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое

Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже

2.За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка

А кальцій, двір Б водень, текст В сосна, свинець

Г корінь, тунець Д папір, магній

3.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

А низький, пресильний, дорогий

Б визначний, лисий, удалий

В кароокий, молодий, красивий

Г смачний, тонкий, ефективний

Д бадьорий, гнідий, хворий

4.Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні

А у дрімучому (дрімучім) лісі

Б головному (головнім) доповідачеві

В на березовому (березовім) стовбурі

Г на рожевому (рожевім) тлі

Д на кам’яному (кам’янім) парапеті

5.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку

А зеленуватіший, найрідший, найбільш дотепний

Б найбільш весняний, найменш дзвінкий, молодший

В найбіліший, щонайтоніший, найбільш кмітливий

Г тривожніший, легший від усіх, найбільш хворий

Д малиновіший, найнадійніший, якнайближчий

6. До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях

А батькова аптека, чоловічий костюм

Б лікарева порада, ліричний герой

В сусідове авто, собачий нашийник

Г соколине пір’я, вороже ставлення

Д перелітні птахи, чоловікові слова

7.Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

А. гірко/солоний, кисло/солодкий, північно/західний

Б. сліпучо/білий, широко/плечий, рожево/блакитний

В. круто/рогий, двохсот/тонний, науково/дослідний

Г. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

8.Допущено помилку у відмінюванні числівника

А п’ятдесяти двох

Б дев’яноста сьома

В на сімдесяти шести

Г двадцятьма чотирьома

Д дев’ятьомастами сорока

9.Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

А двоє разів

Б півтори доби

В одна третя сторінки

Г п’ять з половиною тонн

Д дві цілі і одна сьома метра

10. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

А без п’ятнадцяти шоста

Б за п’ятнадцять шоста

В п’ятнадцять хвилин до шостої

Г чверть до шостої

Д сімнадцята година сорок п’ять хвилин

11.З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.

 Я хочу жити просто, без прикрас.

Без тих гучних банкетів і лахміття.

Яке мені здається просто сміттям.

Що полонило нерозумних нас.

А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7

12.Разом треба писати всі займенники рядка

А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий

Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що

В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто

Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що

Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь

13.Усі займенники є особовими в рядку

А мене, тобою, собі, нам

Б вами, них, йому, наш

В тобі, нас, мене, нього

Г тебе, вони, кого, ними

Д нами, мого, вам, йому

14.Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні: «Кошовий Сірко провів п’ятдесят п’ять битв».

А. підмет; Б. присудок; В. додаток; Г. означення.

15.У якому реченні всі виділені слова – числівники?

А. Старий дуб жив уже багато-багато років

Б. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять

В. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив

Г. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад

триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот!

16.Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.

А Склеїти, пасти, колоти, боронити, хотіти.

Б Бігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.

В Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.

Г Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.

17.Укажіть рядок дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:

А Рахувати, здійснювати, відновлювати.

Б Поздоровити, обладнати, утворити.

В Пробувати, перечитувати, зігрівати.

Г Закладати, підбирати, гукнути.

18. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:

А Вранці добре працюється.

Б Дитя було добре і лагідне.

В Дме сильний вітер.

Г Він не має зошита і ручки.

19. Укажіть рядок, у якому всі дієслова написані правильно.

А Зустрічаєшся, смієшся, носишся, водисся.

Б Трясешся, купаєшся, умиєшся, насадишся, нахилишся.

В Підпишешся, схаменесся, озвешся, начитаєшся, допросишся.

Г Застудисся, розслабишся, образисся, висписся, поєднаєшся.

20. Усі займенникові форми написано правильно в рядку

А. в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким

Б. де-який, де з ким, на чийомусь, будь хто

В. аби-яка, якась, казна з ким, хтозна скільки

Г. з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий

Д. бозна якого, хтозна-кого, у декого, котрий небудь

21. Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку

А тестовий, ялицевий, щупальцевий

Б больовий, нафталіновий, паровий

В шпильовий, круговий, аґрусовий

Г помаранчевий, рожевий, нулевий

Д мохеровий, суттєвий, нордовий

22. У якому рядку допущено помилки при написанні частки не з дієсловом та дієслівними формами:

А непросохла трава, не зникає, ненаписаний лист, не зробивши;

Б не просохла трава, не зникає, не написаний лист, незробивши;

В непросохла трава, незникає, не написаний лист, не зробивши;

Г не просохла трава, не зникає, ненаписаний лист, не зробивши.

23. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку

А зробимо Б  зробімо В  зроби Г  зробіть Д  нехай зроблять

24. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку

А шлють, варють;

Б біжать, відчувають;

В  глянемо, мовчимо;

Г  сушите, будуєте; 

Д  гоїш, сивієш.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 10  КЛАС

«ПРИКМЕТНИК, ЗАЙМЕННИК, ЧИСЛІВНИК, ДІЄСЛОВО»

ІІ Варіант

1. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно

Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі

В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема

Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь

Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь

2.До відносних належать усі прикметники варіанта

А докладний, музейний, сіруватий

Б систематичний, окремий, веселий

В колективний, заочний, біологічний

Г триколірний, прохолодний, річковий

Д молочний, комп’ютерний, голий

3.За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка

А полин, спориш Б парча, тайга В велюр, плече Г береза, овоч Д черешня, ніж

4.Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А цин..чний, драмат..чний, синтакс..чний

Б романт..чний, цикл..чний, афорист..чний

В діалог..чний, пневмат..чний, істор..чний

Г морфолог..чний, гран..чний, блискав..чний

Д електр..чний, полун..чний, вампір..чний

5.Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

А Оліна презентація

Б матусина казка

В Маріїна подорож

Г батьків подарунок

Д сестриччина допомога

6.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

А дзвінкий, білий, суворий

Б русявий, бідний, чесний

В затемний, глибокий, молодий

Г товстий, білосніжний, гладкий

Д живий, рідний, дружний

7.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку

А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний

Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний

В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший

Г архіважливий, наймиліший, найменш освічений

Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший

8.Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні

А на березовому (березовім) стовбурі

Б на кам’яному (кам’янім) парапеті

В у дрімучому (дрімучім) лісі

Г на рожевому (рожевім) тлі

Д головному (головнім) доповідачеві

9. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

 А. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

А. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

Б. широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний

В. науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний

Г. кисло/солодкий, гірко/солоний, північно/західний

10.Допущено помилку у відмінюванні числівника

А шестидесяти семи

Б сороха вісьмома

В на двохстах п’яти

Г вісімдесятьма одним

Д чотириста дві

11. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

А п’ятеро друзів

Б півтора аркуша

В півтораста гривень

Г вісім кілограмів

Д три професора

12.Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

А рівно одинадцята

Б п’ять хвилин після двох

В за двадцять сьома

Г чверть на третю

Д десять по першій

13. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.

Донецький кряж, і терикони, і степи,

І тополятам на алеї дуже тісно.

Я ж Україноньку молю: «Не відлюби

Оцю мою малесеньку вітчизну!»

А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 8

 14.Разом треба писати всі займенники рядка

А будь/з/ким, аби/хто, де/який

Б де/хто, де/кого, будь/у/кого

В бозна/чому, аби/якій, ні/що

Г ні/ким, аби/що, де/котрий

Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь

15.Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні.

Одним пальцем і голки не вдержиш (Н. творч.).

А. підмет; Б. присудок; В. додаток; Г. означення.

16.У якому реченні всі виділені слова – числівники?

А. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад

триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот!    Б. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив

В. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять

Г. Старий дуб жив уже багато-багато років

17.Знайдіть речення, у якому виділений займенник є частиною складеного іменного присудка

А. Шукайте цензора в собі

Б. Я був не я. Лиш мрія, сон

В.І кожний з нас те знав, що слави нам не буде

Г. Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна

18.Укажіть рядок, у якому всі слова належать до II дієвідміни.

А Непокоїти, дозволяти, співати, сховати, сподіватися.

Б Крутити, шуміти, світити, передати, жартувати.

В Говорити, підхопити, вимагати, віддати, виграти.

Г Спати, летіти, мовчати, вчити, передплатити.

19.Безособове дієслово вжито в реченні:

А Він володіє собою.

Б їй знову пощастило побувати в Карпатах.

В Крокує золота осінь.

Г Багато днів минуло.

20.Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:

А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.

Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.

В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.

Г їж, запитав би, покладу, працював би.

 21.У якому рядку допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів?

А Жнемо, повернеш, дивишся, борешся, любимо.

Б Обмережимо, знаходиш, ненавидите, захопите, летите.

В Захистимо, пишеш, переставиш, плачемо, колють.

Г Наносить, з’їздиш, замерзнеш, зрубаєш, вдержиш.

22. У якому рядку допущено помилки при написанні частки не з дієсловом та дієслівними формами:

А не дозволений, не здогадавшись, не спростовані чутки, не зчутися;

Б недозволений, не здогадавшись, неспростовані чутки, незчутися;

В недозволений, нездогадавшись, неспростовані чутки, незчутися;

Г не дозволений, не здогадавшись, не спростовані чутки, незчутися

23. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку

А давайте підемо  Б виконаймо  В спечімте  Г  намалюємо Д  будемо надсилати

24. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку

 А колишемо, хочуть

 Б бачать, бажаєш

 В  біжимо, бродиш

 Г коляться, спізнися

 Д клеїмо, стоїмо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
5462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку