КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 10 КЛАС
«ПРИКМЕТНИК, ЗАЙМЕННИК, ЧИСЛІВНИК, ДІЄСЛОВО»
І Варіант
1. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер
В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно
Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже
2.За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А кальцій, двір Б водень, текст В сосна, свинець
Г корінь, тунець Д папір, магній
3.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А низький, пресильний, дорогий
Б визначний, лисий, удалий
В кароокий, молодий, красивий
Г смачний, тонкий, ефективний
Д бадьорий, гнідий, хворий
4.Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
А у дрімучому (дрімучім) лісі
Б головному (головнім) доповідачеві
В на березовому (березовім) стовбурі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д на кам’яному (кам’янім) парапеті
5.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А зеленуватіший, найрідший, найбільш дотепний
Б найбільш весняний, найменш дзвінкий, молодший
В найбіліший, щонайтоніший, найбільш кмітливий
Г тривожніший, легший від усіх, найбільш хворий
Д малиновіший, найнадійніший, якнайближчий
6. До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікарева порада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова
7.Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс
А. гірко/солоний, кисло/солодкий, північно/західний
Б. сліпучо/білий, широко/плечий, рожево/блакитний
В. круто/рогий, двохсот/тонний, науково/дослідний
Г. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий
8.Допущено помилку у відмінюванні числівника
А п’ятдесяти двох
Б дев’яноста сьома
В на сімдесяти шести
Г двадцятьма чотирьома
Д дев’ятьомастами сорока
9.Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А двоє разів
Б півтори доби
В одна третя сторінки
Г п’ять з половиною тонн
Д дві цілі і одна сьома метра
10. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А без п’ятнадцяти шоста
Б за п’ятнадцять шоста
В п’ятнадцять хвилин до шостої
Г чверть до шостої
Д сімнадцята година сорок п’ять хвилин
11.З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.
А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 7
12.Разом треба писати всі займенники рядка
А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий
Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що
В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто
Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що
Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь
13.Усі займенники є особовими в рядку
А мене, тобою, собі, нам
Б вами, них, йому, наш
В тобі, нас, мене, нього
Г тебе, вони, кого, ними
Д нами, мого, вам, йому
14.Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні: «Кошовий Сірко провів п’ятдесят п’ять битв».
А. підмет; Б. присудок; В. додаток; Г. означення.
15.У якому реченні всі виділені слова – числівники?
А. Старий дуб жив уже багато-багато років
Б. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять
В. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив
Г. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад
триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот!
16.Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.
А Склеїти, пасти, колоти, боронити, хотіти.
Б Бігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.
В Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.
Г Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.
17.Укажіть рядок дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
А Рахувати, здійснювати, відновлювати.
Б Поздоровити, обладнати, утворити.
В Пробувати, перечитувати, зігрівати.
Г Закладати, підбирати, гукнути.
18. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:
А Вранці добре працюється.
Б Дитя було добре і лагідне.
В Дме сильний вітер.
Г Він не має зошита і ручки.
19. Укажіть рядок, у якому всі дієслова написані правильно.
А Зустрічаєшся, смієшся, носишся, водисся.
Б Трясешся, купаєшся, умиєшся, насадишся, нахилишся.
В Підпишешся, схаменесся, озвешся, начитаєшся, допросишся.
Г Застудисся, розслабишся, образисся, висписся, поєднаєшся.
20. Усі займенникові форми написано правильно в рядку
А. в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким
Б. де-який, де з ким, на чийомусь, будь хто
В. аби-яка, якась, казна з ким, хтозна скільки
Г. з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий
Д. бозна якого, хтозна-кого, у декого, котрий небудь
21. Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А тестовий, ялицевий, щупальцевий
Б больовий, нафталіновий, паровий
В шпильовий, круговий, аґрусовий
Г помаранчевий, рожевий, нулевий
Д мохеровий, суттєвий, нордовий
22. У якому рядку допущено помилки при написанні частки не з дієсловом та дієслівними формами:
А непросохла трава, не зникає, ненаписаний лист, не зробивши;
Б не просохла трава, не зникає, не написаний лист, незробивши;
В непросохла трава, незникає, не написаний лист, не зробивши;
Г не просохла трава, не зникає, ненаписаний лист, не зробивши.
23. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А зробимо Б зробімо В зроби Г зробіть Д нехай зроблять
24. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку
А шлють, варють;
Б біжать, відчувають;
В глянемо, мовчимо;
Г сушите, будуєте;
Д гоїш, сивієш.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 10 КЛАС
«ПРИКМЕТНИК, ЗАЙМЕННИК, ЧИСЛІВНИК, ДІЄСЛОВО»
ІІ Варіант
1. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно
Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі
В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема
Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь
Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь
2.До відносних належать усі прикметники варіанта
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий
3.За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А полин, спориш Б парча, тайга В велюр, плече Г береза, овоч Д черешня, ніж
4.Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А цин..чний, драмат..чний, синтакс..чний
Б романт..чний, цикл..чний, афорист..чний
В діалог..чний, пневмат..чний, істор..чний
Г морфолог..чний, гран..чний, блискав..чний
Д електр..чний, полун..чний, вампір..чний
5.Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога
6.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А дзвінкий, білий, суворий
Б русявий, бідний, чесний
В затемний, глибокий, молодий
Г товстий, білосніжний, гладкий
Д живий, рідний, дружний
7.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний
Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний
В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший
Г архіважливий, наймиліший, найменш освічений
Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший
8.Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
А на березовому (березовім) стовбурі
Б на кам’яному (кам’янім) парапеті
В у дрімучому (дрімучім) лісі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д головному (головнім) доповідачеві
9. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс
А. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий
А. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий
Б. широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний
В. науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний
Г. кисло/солодкий, гірко/солоний, північно/західний
10.Допущено помилку у відмінюванні числівника
А шестидесяти семи
Б сороха вісьмома
В на двохстах п’яти
Г вісімдесятьма одним
Д чотириста дві
11. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А п’ятеро друзів
Б півтора аркуша
В півтораста гривень
Г вісім кілограмів
Д три професора
12.Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А рівно одинадцята
Б п’ять хвилин після двох
В за двадцять сьома
Г чверть на третю
Д десять по першій
13. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
А 3 Б 4 В 5 Г 6 Д 8
14.Разом треба писати всі займенники рядка
А будь/з/ким, аби/хто, де/який
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого
В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Г ні/ким, аби/що, де/котрий
Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь
15.Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні.
Одним пальцем і голки не вдержиш (Н. творч.).
А. підмет; Б. присудок; В. додаток; Г. означення.
16.У якому реченні всі виділені слова – числівники?
А. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад
триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот! Б. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив
В. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять
Г. Старий дуб жив уже багато-багато років
17.Знайдіть речення, у якому виділений займенник є частиною складеного іменного присудка
А. Шукайте цензора в собі
Б. Я був не я. Лиш мрія, сон
В.І кожний з нас те знав, що слави нам не буде
Г. Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна
18.Укажіть рядок, у якому всі слова належать до II дієвідміни.
А Непокоїти, дозволяти, співати, сховати, сподіватися.
Б Крутити, шуміти, світити, передати, жартувати.
В Говорити, підхопити, вимагати, віддати, виграти.
Г Спати, летіти, мовчати, вчити, передплатити.
19.Безособове дієслово вжито в реченні:
А Він володіє собою.
Б їй знову пощастило побувати в Карпатах.
В Крокує золота осінь.
Г Багато днів минуло.
20.Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:
А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.
Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.
В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.
Г їж, запитав би, покладу, працював би.
21.У якому рядку допущено помилку в написанні особових закінчень дієслів?
А Жнемо, повернеш, дивишся, борешся, любимо.
Б Обмережимо, знаходиш, ненавидите, захопите, летите.
В Захистимо, пишеш, переставиш, плачемо, колють.
Г Наносить, з’їздиш, замерзнеш, зрубаєш, вдержиш.
22. У якому рядку допущено помилки при написанні частки не з дієсловом та дієслівними формами:
А не дозволений, не здогадавшись, не спростовані чутки, не зчутися;
Б недозволений, не здогадавшись, неспростовані чутки, незчутися;
В недозволений, нездогадавшись, неспростовані чутки, незчутися;
Г не дозволений, не здогадавшись, не спростовані чутки, незчутися
23. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку
А давайте підемо Б виконаймо В спечімте Г намалюємо Д будемо надсилати
24. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку
А колишемо, хочуть
Б бачать, бажаєш
В біжимо, бродиш
Г коляться, спізнися
Д клеїмо, стоїмо