Урок. " Змінювання дієслів за часами. Складання кінцівки тексту - спостереження"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з поняттям час дієслова, вчити змінювати дієслова за часами; розвивати вміння робити узагальнення згідно з таблицею; розвивати зв*язне мовлення, увагу, уміння спостерігати й аналізувати; формувати навички роботи в групах, в парах; виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                     Тема. Змінювання дієслів за часами. Складання кінцівки тексту – спостереження.

Мета:  ознайомити учнів з поняттям час дієслова, вчити змінювати дієслова за часами; розвивати вміння робити узагальнення згідно з таблицею; розвивати зв*язне мовлення, увагу, уміння спостерігати й аналізувати; формувати навички роботи в групах, в парах; виховувати інтерес до навчання.

Обладнання:  таблиця, додаткові завдання

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

І знову дзвоник кличе в клас –

Урок усіх чекає нас,

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Девіз уроку: Каліграфічно пишемо

Виразно читаємо,

Чітко відповідаємо

Мову свою рідну

Збагачуємо і вивчаємо.

На уроці ми повинні:

  • Пам*ятати про культуру мовлення!
  • Говорити вдумливо і виразно!
  • Писати охайно і грамотно!
  • Ретельно звіряти написане!

Що, ви, очікуєте від уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра « Актуальне інтерв’ю»

Що таке дієслово?

Що означає дієслова?

На які питання відповідають дієслова?

З якою частиною мови пов*язане дієслово?

Яким членом речення виступає дієслово?

Наведіть приклади дієслів – антонімів.

Доберіть дієслова - синоніми до слів ходить, говорить.

  1. Творча робота в групах

Група « А»

Зі слів кожного рядка склади речення. До утвореного тексту добери заголовок. Підкресли дієслова.

У, свої, приймає, обійми, ліс, весняний.

Пахне, листя, торішнє, гірко.

Лагідно, світить, по-весняному, сонечко.

Група «Б»

Добери до іменників дієслова так, щоб утворилися словосполучення. Запиши.

Хліб, земля, зерно, осінь, струмок, соловейко.

  1. Розвиток зв*язного мовлення за вправою 418
  2. Продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки

Літав   літає  літатиме

Усно скласти речення з цими словами.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  Чим схожі, а чим відрізняються дієслова, які записали в каліграфічній хвилинці.  Отже дієслова не тільки називають дію, а й указують на час, коли вона відбувається. Сьогодні ми дізнаємось, які часи має дієслово і як його можна змінювати за цією ознакою.

ІV. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

 

  1.  Робота з таблицею, опрацювання правила стр.167
  2. Первинне закріплення. Колективна робота ( визначення часу дієслів)

    Усе оживає навколо. Виповзають з різних шпаринок комашки й павучки. Хрущі загули біля зелених віт. Перші бджоли та метелики летять на квіти.

   А скільки птахів у лісі й на полях! І для кожного з них Весна – Красна придумала важливу справу. Разом із птахами будуватиме вона затишні гніздечка.

Фізхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота в парах впр. 420

2. Творча робота. Добери потрібні  за змістом дієслова, визнач їх час.

… білим цвітом гречка, … пшениця й овес. У полі вже … маки й … волошки. Скоро в лісі … зозуля і … соловейко.

Слова для довідки: зацвіла, синіють, зазеленіли, затьохкає червоніють, закує.

Інструктаж  домашньої вправи 422

VІ. Підсумок уроку

На уроці було…

На уроці я дізнався…

На уроці я зрозумів…

На уроці я навчився…

VІІ.  Домашнє  завдання

Впр. 422 правило стр.167

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку