11клас
Підсумкова контрольна робота за І семестр
І варіант
1. За метою висловлювання речення поділяються на:
а) прості, складні, складені; б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) причини, мети, допустові; г) єднальні, протиставні, розділові.
2. Визначте речення зі складеним іменним присудком:
а) Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно.
б) З лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить.
в) Як романтично він умів оповідати про норов лебедів.
г) Поезія – це завжди неповторність…
3. Знайдіть односкладне речення:
а) Не люблю осінньої ночі.
б) Я йшов все далі й далі…
в) Темна хмара озвалася громом гучним.
г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.
4.Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:
а) антоніми; б) синоніми; в) омоніми; г) пароніми.
5. У якому рядку неправильно співвіднесено вид красномовства і сферу застосування?
а/ Соціально-побутове красномовство - засоби масової інформації.
б/ Судове красномовство - судочинство.
в/ Академічне красномовство - шкільна та наукова аудиторія.
г/ Церковне красномовство - церковна сфера.
6. Усі слова записано правильно в рядку ...
а/ мюзикл, пан'європейський, Святослав, жираф'ячий
б/ рюмсати, дит'ясла, різдв'яний, з'економити
в/ дзвякнути, духмяний, трав'янистий, арфяр
г/ В'ячеслав, розмякнути, Лук'яненко, медв'яний
д/пюпітр, кон'юнктивіт, торф'яний, львівянин,
7. Правил уживання великої літери та лапок не дотримано в рядку ...
а/ "Слово о полку Ігоревім", напій "Живчик", пісня "Стоїть гора високая", орден "Мати-героїня"
б/ підручник "Історія України", скульптура "Мислитель", мінеральна вода "Моршинська", шоколад "Світоч"
в/ газета "Літературна Україна", кінотеатр "Київська Русь", медаль "За відвагу", літак "Антей"
г/станція метро "Арсенальна", завод "Олімп", комбайн "Нива", хор "Дзвіночок"
д/ дитсадок "Радість", "Псалтир", байка "Цуцик", "Літопис Самовидця"
8. Виділене слово є підметом у реченні
а/ Книга-морська глибина б/Любить свій край-це для народу жити
в/ Жити - значить боротись; в/Дівчинка розгорнула пиріжки
9. Речення зі складеним дієслівним присудком
а/ Україні,її люду хочу я служить б/Перепелиха була вже стара людина,добра,жалісна
в/Непомітно для батьків син став дорослим
г/Бути людиною-дертись по вертикальній стіні
10. Обставину виділено в реченні
а/ Теплий туман налив балку по вінця.
б/ Жити лише для розваг, для гри в ніщо - це аморально.
в/ У ресторанах світу популярна наша котлета по-київськи.
г/ Команда з Одеси перемогла вже на останньому етапі.
д/ Ще назва є, річки вже немає.
11.Запишіть речення, вставивши відповідні букви, та підкресліть члени речення.
Понад бер..гом мохнатим сосни почали дрімати. (Л. Боровиковський.) Хотів би я піти через ліси дрімучі… (Олександр Олесь.) Я хочу буть несамовитим. (В. Симоненко.) Надворі почало т..мніти (Нечуй-Левицький). Днів щасливих ніколи не вдасться забуть. (Є. Гуцало.) Став мій Тарас чогось журитись… Осталася одна б..реза с..ротою. (Л. Глібов.)
Підсумкова контрольна робота
ІІ варіант
1. У якому рядку всі словосполучення іменникові?
а) ручка дверей, шапка господаря, чашка для молока;
б) білий од вітру, червоний від сорому, неспокійний через знервованість;
в) з десяти ящиків, дехто з нас, возив сіно;
г) втричі швидше, ішов по стежці, добре відома.
2. Головна думка тексту – це:
а) мета тексту, заради якої його створено; б) зміст тексту;
в) мікротема тексту; г) тема тексту.
3. Які є види опису?
а) повідомлення, заява, оголошення; б) індуктивний та дедуктивний;
в) пейзаж, портрет, інтер’єр; г) аналітичний і синтетичний.
4. Реферат, наукове повідомлення, публічна лекція - це жанри ...
а/академічного красномовства; б/політичного красномовства; в/судового красномовства
г/суспільно-побутового красномовства; д/церковного красномовства
5. Неправильно написано слово (слова) в рядку ...
а/ відлюддя, ляльці, сниться, Уманщина; б/полтавський, боязнь, меньший, стільці
в/жменьці, близький, тонший, чотирма; в/потьмянілий, женьшень, кінчик, бриньчати
г/різьбяр, барабанщик, пісеньці, віньєтка
6. Орфографічну помилку (велика — мала літера) допущено в рядку ...
а/Олегів ноутбук, Конституційний Суд України, Одеська область, український гумор,
б/Київський національний університет, Всевишній, Різдвяний піст, Верховна Рада України
в/Організація Об’єднаних Націй, шевченківський стиль, Слобожанщина, Новий рік
г/Ярослав Мудрий, Леонардо Да Вінчі, пік Шевченка, ахіллесова п'ята
д/Національний банк України, Збройні сили України, Києво-Печерська лавра, собор Святого Петра
7. Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
а/ Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок.
б/ 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.
в/ Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає
8. Виділене слово є підметом у реченні
а/ Мета життя - зоря на людськім виднокрузі.
б/ Керувати-це передбачати
в/"Слава!"докотилось і лягло до ніг
9. Речення зі складеним іменним присудком
а/ Книги- морська глибина; б/Добре діло роби сміло
в/Ми хочемо поїхати відпочивапти в Крим; г/Обличчя майстра сяяло посмішкою
10. Додаток виділено в реченні
а/Від козаччини до Чорнобиля - усе українське життя стає епосом.
б/ Колись велика ріка Конка сьогодні стала річкою.
в/ Весна - художник дуже знаменитий.
г/ Нашу індивідуальність створює пам'ять.
д/Митець - створіння примхливе й складне.
11.Запишіть речення та підкресліть члени речення.
Почало рясно осипатися на бульварах Києва жовтогаряче листя (С. Скляренко). З усіх утрат утрата часу є найтяжча (Г. Сковорода). І завжди для всіх і всюди треба нам добро робити. (Д. Білоус.) Я зобов’язаний допомогти старому (М. Стельмах) Я син свого часу (О. Довженко).