Контрольна робота з української мови для 3 класу на тему “Текст. Речення. Слово”

Про матеріал
Дана контрольна робота з української мови для 3 класу на тему „Текст. Речення. Слово“ містить завдання спрямовані на перевірку знань і вмінь учнів з теми. Складається з 8 завдань закритого і відкритого типу.
Перегляд файлу

Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Текст», «Речення», «Слово»

1 варіант

1. Текст — це:

а) окремі слова;

б) речення, об’єднані між собою за змістом;

в) окремі речення.

2. Вкажіть тип поданого тексту.

 Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Він поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він став клювати кота. Кіт злякався і втік.

а) Текст-розповідь;

б) текст-міркування;

в) текст-опис.

3. Визначте тип речення.

Як гарно у весняному лісі!

а) Розповідне, неокличне;

б) розповідне, окличне;

в) питальне, окличне.

4. Що означає вираз зарубати на носі?

а) заснути;

б) втекти;

в) запам’ятати.

5. Випишіть словосполучення вжиті ЛИШЕ в прямому значенні.

 Золоте серце, золотий годинник, солодкий цукор, солодкий сон, плаче дитина, плаче верба, м’який характер, м’яка тканина.

6. Випишіть слова протилежні за значенням парами.

Наприклад: повний – пустий

Ластівка день починає, а соловей кінчає. Ловись, рибко, велика й мала. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

7. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.

 В неї були білченята. Вони були маленькі. В лісі росло дерево. Там жила білка. Мати навчала своїх малят здобувати собі їжу.

8. Змініть речення так, щоб воно стало спонукальним.

Діти читають багато цікавих книг.

2 варіант

1. Текст складається з:

а) зачину, основної частини, кінцівки;

б) заголовка, абзаців;

в) слів.

2. Вкажіть тип поданого тексту.

Як красиво в осінньому лісі! Дерева та кущі вбралися у різнобарвні шати: золотисто-жовтий, вишнево-червоний, темно-зелений. Кожне дерево має своє особливе вбрання, свої неповторні відтінки кольорів.

а) Текст-розповідь;

б) текст-міркування;

в) текст-опис.

3. Визначте тип речення.

Діти, бережіть пам’ять про свій рід!

а) Спонукальне, неокличне;

б) спонукальне, окличне;

в) питальне, окличне.

4. Що означає вираз цокотіти зубами?

а) змерзнути;

б) втекти;

в) заснути.

5. Випишіть словосполучення вжиті ЛИШЕ в переносному значенні.

Золота осінь, золота сережка, залізний цвях, залізний характер, сміється дитина, сміється сонце, веселі сніжинки, веселі діти.

6. Випишіть слова протилежні за значенням парами.

Наприклад: повний – пустий

Маленька праця краща за велике безділля. Умій взяти, умій і віддати. Хто багато обіцяє, той мало дає.

7. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.

 Вони принесли квіти і подарували їх мамі. Петрусь і Василько пішли до лісу. У мами сьогодні день народження. Матуся дуже зраділа. Вона похвалила хлопчиків.

8. Змініть речення так, щоб воно стало розповідним.

Чи птахи повертаються з теплих країв навесні?

doc
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
4819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку