Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Текст», «Речення», «Слово»
1 варіант
1. Текст — це:
а) окремі слова;
б) речення, об’єднані між собою за змістом;
в) окремі речення.
2. Вкажіть тип поданого тексту.
Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Він поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він став клювати кота. Кіт злякався і втік.
а) Текст-розповідь;
б) текст-міркування;
в) текст-опис.
3. Визначте тип речення.
Як гарно у весняному лісі!
а) Розповідне, неокличне;
б) розповідне, окличне;
в) питальне, окличне.
4. Що означає вираз зарубати на носі?
а) заснути;
б) втекти;
в) запам’ятати.
5. Випишіть словосполучення вжиті ЛИШЕ в прямому значенні.
Золоте серце, золотий годинник, солодкий цукор, солодкий сон, плаче дитина, плаче верба, м’який характер, м’яка тканина.
6. Випишіть слова протилежні за значенням парами.
Наприклад: повний – пустий
Ластівка день починає, а соловей кінчає. Ловись, рибко, велика й мала. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
7. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
В неї були білченята. Вони були маленькі. В лісі росло дерево. Там жила білка. Мати навчала своїх малят здобувати собі їжу.
8. Змініть речення так, щоб воно стало спонукальним.
Діти читають багато цікавих книг.
2 варіант
1. Текст складається з:
а) зачину, основної частини, кінцівки;
б) заголовка, абзаців;
в) слів.
2. Вкажіть тип поданого тексту.
Як красиво в осінньому лісі! Дерева та кущі вбралися у різнобарвні шати: золотисто-жовтий, вишнево-червоний, темно-зелений. Кожне дерево має своє особливе вбрання, свої неповторні відтінки кольорів.
а) Текст-розповідь;
б) текст-міркування;
в) текст-опис.
3. Визначте тип речення.
Діти, бережіть пам’ять про свій рід!
а) Спонукальне, неокличне;
б) спонукальне, окличне;
в) питальне, окличне.
4. Що означає вираз цокотіти зубами?
а) змерзнути;
б) втекти;
в) заснути.
5. Випишіть словосполучення вжиті ЛИШЕ в переносному значенні.
Золота осінь, золота сережка, залізний цвях, залізний характер, сміється дитина, сміється сонце, веселі сніжинки, веселі діти.
6. Випишіть слова протилежні за значенням парами.
Наприклад: повний – пустий
Маленька праця краща за велике безділля. Умій взяти, умій і віддати. Хто багато обіцяє, той мало дає.
7. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
Вони принесли квіти і подарували їх мамі. Петрусь і Василько пішли до лісу. У мами сьогодні день народження. Матуся дуже зраділа. Вона похвалила хлопчиків.
8. Змініть речення так, щоб воно стало розповідним.
Чи птахи повертаються з теплих країв навесні?