Урок розвитку мовлення в 4 класі

Про матеріал

Розробка уроку розвитку зв'язного мовлення

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок розвитку мовлення

у 4 класі на тему:

«Складання розповіді з обґрунтуванням власної думки. До нас осінь завітала.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Підготувала

                                                                                         вчитель початкових класів

НВК «ЗОШ І-ІІст.-ДНЗ» с.Калагарівка

                                                                                         Вінніцка І.О.

Тема. Складання розповіді з обґрунтуванням власної думки. До нас осінь завітала.

Мета.Вчити дітей писати твори за поданими запитаннями, відображати в них красу осені, добирати прикметники, характерні для опису; розвивати допитливість, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свою думку, почуття; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до природи, прагнення більше знати про світ, бажання милуватися красою природи.

Методично- дидактичне забезпечення :малюнки осені,плакати із опорними запитаннями, запис осінніх звуків

Хід уроку

І.Організація класу до уроку.

-Доброго ранку!
-Доброго дня!
-Говорите ви, і говорю вам я.
Сьогодні у нас незвичний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні,
Щоб працювати нам було не важко.

ІІ.Актуалізація навчальної діяльності.

Діти, ще вчора сонечко заглядало нам у вікно, гріло своїм теплом.А сьогодні небо вкрилося похмурими хмарами.Дерева стали голими.Не чути співу пташок.
-Чому так відбувається?

(Відповіді дітей)

ІІІ.Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.

 Сьогодні у нас особливий урок – урок милування красою осені.Ми будемо проводити його, мандруючи такими стежинами:

  • Стежиною спостережень
  • Стежиною роздумів
  • Стежиною спроб і помилок
  • Стежиною милувань красою   

ІV.Основна частина уроку.

Отже , ми на стежині спостережень.

1.Вступне слово вчителя.

-Ще які пори року ви знаєте?

-Назвіть слова антоніми пір року.

-Коли до нас приходить осінь за календарем?

-Назвіть місяці осені.

-Скільки звуків у слові осінь?

2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

-Згадайте , як називають осінню пору , коли в повітрі літають павутинки?

(Пора бабиного літа)

-От ми зараз складемо подібну павутинку.А стосуватиметься вона осені.Розгляньте малюнки і опишіть якою ви бачите осінь

 

.

 

 

 

 

 

Осінь

                                                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

-Як ми бачимо , осінь може бути різною.По- різному її сприймають і люди.Краса осінньої природи надихає на творчість, вона розмальовує природу у жовтогарячі кольори, гріє нас теплом, дарує смачні плоди.Але для інших , осінь – це безжалісна чаклунка, яка зриває останнє листя з дерев.Спустошує сади, відганяє співучих пташок, мочить дощем.

3.Створення проблемної ситуації.Метод «Прес»

Ми переходимо на іншу стежину, стежину роздумів.Тут ми мусимо поміркувати, яка ж насправді ця пора року.

Якою ви її вважаєте?

(Вислови дітей)

4.Легенда про осінь

Існує така легенда про осінь

-За народним календарем, я – Осінь- старша донька Сонця.Я останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року.Посилаючи мене на Землю. Сонце сказало мені:

-Забирай все моє багатство.Явіддаю тобі золото.Будь щедрою і люди полюблять тебе.

І я виконую наказ Сонця і щороку дарую вам щедрі дарунки полів і садів. Чарую вас своїм осіннім золотом.

5.Робота над розповіддю.

Завданням стежини спроб і помилок є запис розповіді про осінь.Але перед тим ми поділимося дві групи за кольором листочків.

Перша пара дітей має написати розповідь про теплу і привітну осінь.

Друга пара повинна розповісти про похмуру пору року осінь.

6.Словникова робота

-У перший текст потрібно використати такі слова

Золота , різнокольорові листочки, дозрівають яблука, груші і горіхи, появилися гриби, багаті урожаї , красива пора року

-У другий текст доцільно використати такі слова і словосполучення.

Світить та не гріє, сіре, хмарне, холодні дощі, скидають листя, відлітають у теплі краї, настане зима.

-Як можна замінити слово осінь?

(Вона,пора року)

7.Подання плану

І варіант

1)Яка пора року настала?

2)Які листочки на деревах?

3)Що появилося у лісі?

4)Що роблять люди?

5)Що ви думаєте про цю пору року?

ІІ варіант

1)Яка пора року настала?

2)Яке небо?

3)Чи падають опади?

4)Що відбувається з деревами?

5)Куди поділися пташки?

6)Що ви думаєте про цю пору року?

Фізкультхвилинка

8.Запис тексту.

V.Виразне читання творів, редагування.

Перед нами остання стежина нашого уроку.Стежина милувань природою.

Давайте ми на хвилинку у думках полинемо до прекрасного осіннього лісу.

-Що ж ми там побачимо?

-Що ж ми там почуємо?

VІ.Підсумок уроку.Вправа «Незакінчене речення»

Наш урок закінчується, але мені цікаво що ви думаєте про сьогоднішній урок? Чого навчилися? У чому відчували труднощі?

Закінчіть мої речення

-Сьогоднішній урок мене навчив…

-Найбільше мені сподобалося…

-Я відчував труднощі , коли…

-Найцікавішим було…

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку