Розробка уроку розвитку зв'язного мовлення
Урок розвитку мовлення
у 4 класі на тему:
«Складання розповіді з обґрунтуванням власної думки. До нас осінь завітала.»
Підготувала
вчитель початкових класів
НВК «ЗОШ І-ІІст.-ДНЗ» с.Калагарівка
Вінніцка І.О.
Тема. Складання розповіді з обґрунтуванням власної думки. До нас осінь завітала.
Мета.Вчити дітей писати твори за поданими запитаннями, відображати в них красу осені, добирати прикметники, характерні для опису; розвивати допитливість, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свою думку, почуття; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до природи, прагнення більше знати про світ, бажання милуватися красою природи.
Методично- дидактичне забезпечення :малюнки осені,плакати із опорними запитаннями, запис осінніх звуків
Хід уроку
І.Організація класу до уроку.
-Доброго ранку!
-Доброго дня!
-Говорите ви, і говорю вам я.
Сьогодні у нас незвичний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні,
Щоб працювати нам було не важко.
ІІ.Актуалізація навчальної діяльності.
Діти, ще вчора сонечко заглядало нам у вікно, гріло своїм теплом.А сьогодні небо вкрилося похмурими хмарами.Дерева стали голими.Не чути співу пташок.
-Чому так відбувається?
(Відповіді дітей)
ІІІ.Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.
Сьогодні у нас особливий урок – урок милування красою осені.Ми будемо проводити його, мандруючи такими стежинами:
ІV.Основна частина уроку.
Отже , ми на стежині спостережень.
1.Вступне слово вчителя.
-Ще які пори року ви знаєте?
-Назвіть слова антоніми пір року.
-Коли до нас приходить осінь за календарем?
-Назвіть місяці осені.
-Скільки звуків у слові осінь?
2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
-Згадайте , як називають осінню пору , коли в повітрі літають павутинки?
(Пора бабиного літа)
-От ми зараз складемо подібну павутинку.А стосуватиметься вона осені.Розгляньте малюнки і опишіть якою ви бачите осінь
.
Осінь
-Як ми бачимо , осінь може бути різною.По- різному її сприймають і люди.Краса осінньої природи надихає на творчість, вона розмальовує природу у жовтогарячі кольори, гріє нас теплом, дарує смачні плоди.Але для інших , осінь – це безжалісна чаклунка, яка зриває останнє листя з дерев.Спустошує сади, відганяє співучих пташок, мочить дощем.
3.Створення проблемної ситуації.Метод «Прес»
Ми переходимо на іншу стежину, стежину роздумів.Тут ми мусимо поміркувати, яка ж насправді ця пора року.
Якою ви її вважаєте?
(Вислови дітей)
4.Легенда про осінь
Існує така легенда про осінь
-За народним календарем, я – Осінь- старша донька Сонця.Я останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року.Посилаючи мене на Землю. Сонце сказало мені:
-Забирай все моє багатство.Явіддаю тобі золото.Будь щедрою і люди полюблять тебе.
І я виконую наказ Сонця і щороку дарую вам щедрі дарунки полів і садів. Чарую вас своїм осіннім золотом.
5.Робота над розповіддю.
Завданням стежини спроб і помилок є запис розповіді про осінь.Але перед тим ми поділимося дві групи за кольором листочків.
Перша пара дітей має написати розповідь про теплу і привітну осінь.
Друга пара повинна розповісти про похмуру пору року осінь.
6.Словникова робота
-У перший текст потрібно використати такі слова
Золота , різнокольорові листочки, дозрівають яблука, груші і горіхи, появилися гриби, багаті урожаї , красива пора року
-У другий текст доцільно використати такі слова і словосполучення.
Світить та не гріє, сіре, хмарне, холодні дощі, скидають листя, відлітають у теплі краї, настане зима.
-Як можна замінити слово осінь?
(Вона,пора року)
7.Подання плану
І варіант
1)Яка пора року настала?
2)Які листочки на деревах?
3)Що появилося у лісі?
4)Що роблять люди?
5)Що ви думаєте про цю пору року?
ІІ варіант
1)Яка пора року настала?
2)Яке небо?
3)Чи падають опади?
4)Що відбувається з деревами?
5)Куди поділися пташки?
6)Що ви думаєте про цю пору року?
Фізкультхвилинка
8.Запис тексту.
V.Виразне читання творів, редагування.
Перед нами остання стежина нашого уроку.Стежина милувань природою.
Давайте ми на хвилинку у думках полинемо до прекрасного осіннього лісу.
-Що ж ми там побачимо?
-Що ж ми там почуємо?
VІ.Підсумок уроку.Вправа «Незакінчене речення»
Наш урок закінчується, але мені цікаво що ви думаєте про сьогоднішній урок? Чого навчилися? У чому відчували труднощі?
Закінчіть мої речення
-Сьогоднішній урок мене навчив…
-Найбільше мені сподобалося…
-Я відчував труднощі , коли…
-Найцікавішим було…
1