Річне оцінювання за 7 клас з української мови
для здобувачів освіти шляхом екстерну
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Початковий рівень (0,5 б.)
1. Позначити рядок, у якому всі слова належать до форм дієслова:
А Пасувати, курйзний, підрісши
Б Спинюся,мовчатиму,грізно
В Бачений,створено,квітучий
Г Охолоджений,зрадіти,доглядаючи
2.Усі прислівники слід писати через дефіс у рядку:
А по/латині, по/перше, по/декуди;
Б по/друге, по/материнськи, де/не/де;
В віч/на/віч, сам/на/сам, по/шепки;
Г на/зло, тихо/тихо, на/завжди.
3.Укажіть ряд дієслів, які стоять у майбутній час складна форма
А прив’язано, вимито, пройдено;
Б прив’язавши, вимивши, пройшовши;
В прив’язав, вимив, пройшов;
Г прив’язаний, вимитий, пройдений.
4. Сурядними є всі сполучники в рядку:
А наче, щоб, коли;
Б так що, але, та;
В а, зате, і;
Г бо, що, тому що.
5.Правильно утворені ступені порівняння прислівників у рядку:
А добріше, найбільш докладніше,швидше;
Б ближче, найбільш емоційно, дивовижніше
В більш дбайливо, якнайміцніше, менш щиріше ;
Г найменш спекотніше, солодше,рішучіше.
6. Укажіть рядок із синонімічними прийменниками:
А від,під,над,до
Б перед,коло,біля,у
В крізь,між,через,близько
Г поміж,серед,між,проміж
7. В особовій формі вжито всі дієслова:
А цвісти, думає, забудеш
Б щебечуть, заперечувати,зібрала
В жартують, говорить,думаю
Г малювати, прийшов,співав
8. Через дефіс треба писати кожну частку в рядку:
А поки/ що, ходи/ бо, прочитав/таки;
Б давай/но, хтозна/чим, казна/ котрим;
В казна /над/ котрим, де/чим тільки /що;
Г чи/мало, аби/як, як/от.
9. Знайдіть рядок, у якому НЕ ВСІ конструкції вжито правильно:
А прийти у справі, за будь-якої погоди, припало до смаку;
Б за дорученням, на вимогу, за власним бажанням;
В взяти до уваги, по замовленню, по моїм відомостям;
Г з власної волі, надіслати поштою, працювати за схемою.
10. Разом потрібно писати всі прислівники рядка:
А від/тепер, на/далі, що/року;
Б без/вісти, в/цілому, аби/хто;
В по/волі, до/речі, в/основному;
Г зі/споду, по/суті, по/троє.
11. Вигук ужито в усіх реченнях, ОКРІМ :
А Ох і бистрий ти!-усміхнувся Роман Іванович(Г. Корицька);
Б Ет! Сподіванки людські! (Марко Вовчок.) ;
В Згинь, невільництво, геть! (П. Грабовський.);
Г Коси, коси,пора роса-завершально оголосив він.(Г.Корицька)
12. Укажіть речення, я якому по твоєму буде писатися двома словами (деякі розділові знаки вилучено):
А По (твоєму), це справедливо?
Б А я по (твоєму) чим зараз зайнятий?!
В Це по (твоєму) будинку так барабанить дощ?
Г Добре, хай буде по (твоєму).
Середній рівень (по 1 б.)
13. У якому реченні допущено граматичну помилку?
А Відчувши небезпеку, хлопцю захотілося повернутися.
Б Перепочивши, мати знову взялася за роботу.
В Андрій заспокоївся, вислухавши думку друга.
Г Прочитавши цікаву книжку, я захотів поділитися враженнями.
14.НЕ слід відокремлювати дієприслівниковий зворот у реченні:
А Не спитавши броду, не лізь у воду.
Б Гриць, тремтячи від холоду, горнувся до батька.
В Не розбивши крашанки, не спечеш яєчні.
Г Не треба сидіти, склавши руки.
15. Відредагуйте речення.
Учні записували матеріал у зошиті по українській літературі.
Достатній рівень ( по 2 б)
16. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю
1.Боротись з серцем-теж відвага. А підмет
2.Під час подорожі ми зупинилися
сфотографуватися. Б присудок
3.Мистецтво слухати дано не кожному. В додаток
4. Бабуся попросила онука помити підлогу. Г означення
Д обставина
17. Складіть по одному реченню зі сполучником зате і сполученням за те.
(1 б)
Високий рівень (3б.)
18.Виконайте одне завдання на вибір.
1)Складіть невеликий текст ( 5-6 речень), використавши одиничний дієприслівник і дієприслівниковий зворот.
2) Написати власне висловлювання на тему «Важливо залишатися Людиною»,увести в нього прислівники, підкреслити їх як члени речення