Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" (тест)

Про матеріал

Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" складена у формі тестів та містить 12 завдань: 1-9 завдання передбачає одну правильну відповідь з чотирьох; 10 завдання - на відповідність (слова та спосіб їх творення); 11 завдання пропонує утворити прикметники від іменників за допомогою суфікса -ськ-; 12 завдання - скласти 2 речення зі словом учительська (іменником та прикметником). Контрольна робота пропонується у двох варіантах.

Перегляд файлу

                                                       Контрольна робота                                         6кл.

                                                                  (тест)

 

                                                   Словотвір. Орфографія            

 

                                                                І варіант

 

1. Словотвір – це:

   а) розділ мовознавства, що вивчає будову слів і способи їхнього творення;

   б) розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови;

   в) розділ мовознавства, що вивчає правила літературної вимови;

   г) розділ мовознавства, що вивчає стійкі сполучення слів.

2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:

   а) вітер, вітерець, вітрисько;

   б) ноутбук, вода, саджанець;

   в) козачка, вишневий, читанка;

   г) осінь, камінний, планер.

3. Іменники чорнозем, Котигорошко, тихо-тихо, рано-вранці утворено способом:

   а) префіксальним;

   б) суфіксальним;

   в) безсуфіксним;

   г) складання.

4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено суфіксальним способом:

   а) залізний, запис, синьо-жовтий, мудрець;

   б) ножиці, львів’янин, саночки, підводний;

   в) радість, лісовий, тьмяний, білити;

   г) підгорянин, підтекст, горе, лісовик.

5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати з апострофом:

   а) пів/Ялти, пів/ями, пів/явора, пів/Японії;

   б) пів/яблука, пів/яру, пів/їдальні, пів/ящика;

   в) пів/Юріївки, пів/юрти, пів/юшки, пів/Юпітера;

   г) пів/Європи, пів/Азії, пів/Одеси, пів/Алушти.

6. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:

   а) синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;

   б) виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;

   в) більш/менш, теле/ефір, криго/лам;

   г) батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник.

7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:

   а) спорттовари;

   б) двохсотий;

   в) блок-схема;

   г) краєзнавство.

8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

   а) Доне…ина, Хмельни…ина, Вінни…ина;

   б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина;

   в) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина;

   г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина.     

9. Потребує редагування речення:

   а) Після реконструкції АЕС запрацювала на повну потужність.

   б) Оргкомітет конкурсу «Музична хвиля» припинив свою роботу.

   в) Минулого тижня Кабмін вирішили важливе питання.

   г) ТСН вийшла з запізненням.

10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:

                  Спосіб словотворення                                         Приклади

      1 суфіксальний                                                 А записати, надзвичайний

      2 префіксальний                                               Б подорожник, настільний

      3 префіксально-суфіксальний                         В допис, переділ

      4 безсуфіксний                                                  Г спортбаза, біло-синій

                                                                                  Д крижина, віконний

11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.

       Сиваш -

       Кривий Ріг -

       козак -

      турист -

12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами учительська (прикметник),

      учительська (іменник).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Контрольна робота                                         6кл.

                                                                  (тест)

 

                                                   Словотвір. Орфографія            

 

                                                               ІІ варіант

 

1. Укажіть правильне твердження:

   а) Предметом вивчення словотвору є похідні слова.

   б) Твірною називається основа, від якої утворюється інше слово.

   в) Творення слів за допомогою суфіксів називається безсуфіксним.

   г) Творення слів за допомогою суфіксів і префіксів називається префіксальним.

2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:

   а) школа, школяр, школярка;

   б) планшет, зима, коріння;

   в) співачка, змієлов, зелененький;

   г) кінь, книжковий, веселка.

3. Іменники будматеріали, відеокарта, звіробій, ось-ось  утворено способом:

   а) префіксальним;

   б) суфіксальним;

   в) безсуфіксним;

   г) складання.

4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено префіксальним способом:

   а) прадід, підзаголовок, недруг, праліс;

   б) співбесіда, донині, присвоїти, вчора;

   в) підказка, прізвище, прегарний;

   г) післязавтра, правнук, згори, уп’яте.

5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:

   а) кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;

   б) фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;

   в) сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей;

   г) пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.

6. Правильно написано всі слова в рядку:

   а) півколо, звіробій, велотрек;

   б) кіно-зірка, пів-Одеси, жар-птиця;

   в) пів хвилини, вічнозелений, відеоролик;

   г) пів-озера, медучилище, вітро-двигун.

7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:

   а) кароокий;

   б) спортзал;

   в) медсестра;

   г) Укрнафта.

8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

   а) Сум…ина, Доне…ина, Чернігів…ина;

   б) Хмельни…ина, Вінни…ина,  Черніве…ина;

   в) Перемишлян…ина, коза…ина, Миколаїв…ина;

   г) Туре…ина, Київ…ина, Дрогоби…ина.   

9. Потребує редагування речення:

   а) Мінагрополітики розробило програму дій до 2020 року.

   б) Остання в нинішньому році педрада тривала найдовше.

   в) У місті запрацював новий АЗС.

   г) НДІ переїхав у нове прміщення.

10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:

                  Спосіб словотворення                                         Приклади

      1 суфіксальний                                                 А зсув, заклик

      2 префіксальний                                               Б небосхил, всюдихід

      3 префіксально-суфіксальний                         В літній, барвінковий

      4 безсуфіксний                                                  Г безмежний, надмірний

                                                                                  Д добігти, розказати

11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.

       Іртиш -

       Запоріжжя -

       чумак -

      студент -

12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами військовий (прикметник),

      військовий (іменник).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Криворучко Тетяна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гасій Катерина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
50588
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку