Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" складена у формі тестів та містить 12 завдань: 1-9 завдання передбачає одну правильну відповідь з чотирьох; 10 завдання - на відповідність (слова та спосіб їх творення); 11 завдання пропонує утворити прикметники від іменників за допомогою суфікса -ськ-; 12 завдання - скласти 2 речення зі словом учительська (іменником та прикметником). Контрольна робота пропонується у двох варіантах.
Контрольна робота 6кл.
(тест)
Словотвір. Орфографія
І варіант
1. Словотвір – це:
а) розділ мовознавства, що вивчає будову слів і способи їхнього творення;
б) розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови;
в) розділ мовознавства, що вивчає правила літературної вимови;
г) розділ мовознавства, що вивчає стійкі сполучення слів.
2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:
а) вітер, вітерець, вітрисько;
б) ноутбук, вода, саджанець;
в) козачка, вишневий, читанка;
г) осінь, камінний, планер.
3. Іменники чорнозем, Котигорошко, тихо-тихо, рано-вранці утворено способом:
а) префіксальним;
б) суфіксальним;
в) безсуфіксним;
г) складання.
4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено суфіксальним способом:
а) залізний, запис, синьо-жовтий, мудрець;
б) ножиці, львів’янин, саночки, підводний;
в) радість, лісовий, тьмяний, білити;
г) підгорянин, підтекст, горе, лісовик.
5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати з апострофом:
а) пів/Ялти, пів/ями, пів/явора, пів/Японії;
б) пів/яблука, пів/яру, пів/їдальні, пів/ящика;
в) пів/Юріївки, пів/юрти, пів/юшки, пів/Юпітера;
г) пів/Європи, пів/Азії, пів/Одеси, пів/Алушти.
6. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:
а) синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;
б) виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;
в) більш/менш, теле/ефір, криго/лам;
г) батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник.
7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:
а) спорттовари;
б) двохсотий;
в) блок-схема;
г) краєзнавство.
8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:
а) Доне…ина, Хмельни…ина, Вінни…ина;
б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина;
в) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина;
г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина.
9. Потребує редагування речення:
а) Після реконструкції АЕС запрацювала на повну потужність.
б) Оргкомітет конкурсу «Музична хвиля» припинив свою роботу.
в) Минулого тижня Кабмін вирішили важливе питання.
г) ТСН вийшла з запізненням.
10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:
Спосіб словотворення Приклади
1 суфіксальний А записати, надзвичайний
2 префіксальний Б подорожник, настільний
3 префіксально-суфіксальний В допис, переділ
4 безсуфіксний Г спортбаза, біло-синій
Д крижина, віконний
11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
Сиваш -
Кривий Ріг -
козак -
турист -
12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами учительська (прикметник),
учительська (іменник).
Контрольна робота 6кл.
(тест)
Словотвір. Орфографія
ІІ варіант
1. Укажіть правильне твердження:
а) Предметом вивчення словотвору є похідні слова.
б) Твірною називається основа, від якої утворюється інше слово.
в) Творення слів за допомогою суфіксів називається безсуфіксним.
г) Творення слів за допомогою суфіксів і префіксів називається префіксальним.
2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:
а) школа, школяр, школярка;
б) планшет, зима, коріння;
в) співачка, змієлов, зелененький;
г) кінь, книжковий, веселка.
3. Іменники будматеріали, відеокарта, звіробій, ось-ось утворено способом:
а) префіксальним;
б) суфіксальним;
в) безсуфіксним;
г) складання.
4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено префіксальним способом:
а) прадід, підзаголовок, недруг, праліс;
б) співбесіда, донині, присвоїти, вчора;
в) підказка, прізвище, прегарний;
г) післязавтра, правнук, згори, уп’яте.
5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:
а) кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;
б) фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;
в) сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей;
г) пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.
6. Правильно написано всі слова в рядку:
а) півколо, звіробій, велотрек;
б) кіно-зірка, пів-Одеси, жар-птиця;
в) пів хвилини, вічнозелений, відеоролик;
г) пів-озера, медучилище, вітро-двигун.
7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:
а) кароокий;
б) спортзал;
в) медсестра;
г) Укрнафта.
8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:
а) Сум…ина, Доне…ина, Чернігів…ина;
б) Хмельни…ина, Вінни…ина, Черніве…ина;
в) Перемишлян…ина, коза…ина, Миколаїв…ина;
г) Туре…ина, Київ…ина, Дрогоби…ина.
9. Потребує редагування речення:
а) Мінагрополітики розробило програму дій до 2020 року.
б) Остання в нинішньому році педрада тривала найдовше.
в) У місті запрацював новий АЗС.
г) НДІ переїхав у нове прміщення.
10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:
Спосіб словотворення Приклади
1 суфіксальний А зсув, заклик
2 префіксальний Б небосхил, всюдихід
3 префіксально-суфіксальний В літній, барвінковий
4 безсуфіксний Г безмежний, надмірний
Д добігти, розказати
11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
Іртиш -
Запоріжжя -
чумак -
студент -
12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами військовий (прикметник),
військовий (іменник).