Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" (тест)

Про матеріал

Контрольна робота з української мови у 6 класі "Словотвір. Орфографія" складена у формі тестів та містить 12 завдань: 1-9 завдання передбачає одну правильну відповідь з чотирьох; 10 завдання - на відповідність (слова та спосіб їх творення); 11 завдання пропонує утворити прикметники від іменників за допомогою суфікса -ськ-; 12 завдання - скласти 2 речення зі словом учительська (іменником та прикметником). Контрольна робота пропонується у двох варіантах.

Перегляд файлу

                                                       Контрольна робота                                         6кл.

                                                                  (тест)

 

                                                   Словотвір. Орфографія            

 

                                                                І варіант

 

1. Словотвір – це:

   а) розділ мовознавства, що вивчає будову слів і способи їхнього творення;

   б) розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови;

   в) розділ мовознавства, що вивчає правила літературної вимови;

   г) розділ мовознавства, що вивчає стійкі сполучення слів.

2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:

   а) вітер, вітерець, вітрисько;

   б) ноутбук, вода, саджанець;

   в) козачка, вишневий, читанка;

   г) осінь, камінний, планер.

3. Іменники чорнозем, Котигорошко, тихо-тихо, рано-вранці утворено способом:

   а) префіксальним;

   б) суфіксальним;

   в) безсуфіксним;

   г) складання.

4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено суфіксальним способом:

   а) залізний, запис, синьо-жовтий, мудрець;

   б) ножиці, львів’янин, саночки, підводний;

   в) радість, лісовий, тьмяний, білити;

   г) підгорянин, підтекст, горе, лісовик.

5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати з апострофом:

   а) пів/Ялти, пів/ями, пів/явора, пів/Японії;

   б) пів/яблука, пів/яру, пів/їдальні, пів/ящика;

   в) пів/Юріївки, пів/юрти, пів/юшки, пів/Юпітера;

   г) пів/Європи, пів/Азії, пів/Одеси, пів/Алушти.

6. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:

   а) синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;

   б) виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;

   в) більш/менш, теле/ефір, криго/лам;

   г) батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник.

7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:

   а) спорттовари;

   б) двохсотий;

   в) блок-схема;

   г) краєзнавство.

8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

   а) Доне…ина, Хмельни…ина, Вінни…ина;

   б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина;

   в) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина;

   г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина.     

9. Потребує редагування речення:

   а) Після реконструкції АЕС запрацювала на повну потужність.

   б) Оргкомітет конкурсу «Музична хвиля» припинив свою роботу.

   в) Минулого тижня Кабмін вирішили важливе питання.

   г) ТСН вийшла з запізненням.

10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:

                  Спосіб словотворення                                         Приклади

      1 суфіксальний                                                 А записати, надзвичайний

      2 префіксальний                                               Б подорожник, настільний

      3 префіксально-суфіксальний                         В допис, переділ

      4 безсуфіксний                                                  Г спортбаза, біло-синій

                                                                                  Д крижина, віконний

11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.

       Сиваш -

       Кривий Ріг -

       козак -

      турист -

12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами учительська (прикметник),

      учительська (іменник).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Контрольна робота                                         6кл.

                                                                  (тест)

 

                                                   Словотвір. Орфографія            

 

                                                               ІІ варіант

 

1. Укажіть правильне твердження:

   а) Предметом вивчення словотвору є похідні слова.

   б) Твірною називається основа, від якої утворюється інше слово.

   в) Творення слів за допомогою суфіксів називається безсуфіксним.

   г) Творення слів за допомогою суфіксів і префіксів називається префіксальним.

2. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними:

   а) школа, школяр, школярка;

   б) планшет, зима, коріння;

   в) співачка, змієлов, зелененький;

   г) кінь, книжковий, веселка.

3. Іменники будматеріали, відеокарта, звіробій, ось-ось  утворено способом:

   а) префіксальним;

   б) суфіксальним;

   в) безсуфіксним;

   г) складання.

4. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено префіксальним способом:

   а) прадід, підзаголовок, недруг, праліс;

   б) співбесіда, донині, присвоїти, вчора;

   в) підказка, прізвище, прегарний;

   г) післязавтра, правнук, згори, уп’яте.

5. Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:

   а) кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;

   б) фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;

   в) сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей;

   г) пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.

6. Правильно написано всі слова в рядку:

   а) півколо, звіробій, велотрек;

   б) кіно-зірка, пів-Одеси, жар-птиця;

   в) пів хвилини, вічнозелений, відеоролик;

   г) пів-озера, медучилище, вітро-двигун.

7. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово:

   а) кароокий;

   б) спортзал;

   в) медсестра;

   г) Укрнафта.

8. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

   а) Сум…ина, Доне…ина, Чернігів…ина;

   б) Хмельни…ина, Вінни…ина,  Черніве…ина;

   в) Перемишлян…ина, коза…ина, Миколаїв…ина;

   г) Туре…ина, Київ…ина, Дрогоби…ина.   

9. Потребує редагування речення:

   а) Мінагрополітики розробило програму дій до 2020 року.

   б) Остання в нинішньому році педрада тривала найдовше.

   в) У місті запрацював новий АЗС.

   г) НДІ переїхав у нове прміщення.

10. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:

                  Спосіб словотворення                                         Приклади

      1 суфіксальний                                                 А зсув, заклик

      2 префіксальний                                               Б небосхил, всюдихід

      3 префіксально-суфіксальний                         В літній, барвінковий

      4 безсуфіксний                                                  Г безмежний, надмірний

                                                                                  Д добігти, розказати

11. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.

       Іртиш -

       Запоріжжя -

       чумак -

      студент -

12. Складіть і запишіть по одному реченню зі словами військовий (прикметник),

      військовий (іменник).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
6940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку