Діагностична контрольна робота
Літературні казки
ГР2 Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її для збагачення власного досвіду
1.Укажіть правильні твердження( за казкою "Мавка Вербинка" )
А Добрий лісник жалів малих Хух, а Мавку Вербинку дуже любив.
Б Мавка була дочкою Лісовика.
В Хухи врятували Вовка із пастки.
Г Вербинка допомогла Зайчикові-Вуханчику.
Д Лісник сам попав у вовчу пастку.
Ж Лісник наварив чавун каші та пригостив Вовків.
2.. Установіть (ЗАПИШІТЬ У ФОРМІ ПЛАНУ) послідовність подій у казці "Микита Кожум'яка"
А Змій вимагає віддати Князівну.
Б Микита Кожум'яка звільняє Князівну.
В Порада діда.
Г Князь скликає воєвод на раду.
Д Двобій Микити і Змія.
3. Установіть відповідність
|
Назва твору |
|
Герої |
1 |
"Микита Кожум'яка" |
А |
Рак, Лисиця |
2 |
"Фарбований Лис" |
Б |
Посланець, Змій |
3 |
"Мавка Вербинка" |
В |
Макака, Плаксуни |
4 |
"Цар Плаксій та Лоскотон" |
Г |
Ведмідь, Пси |
|
|
Д |
Кізонька, Лісовик |
4.. Установіть відповідність
|
Автор |
|
Назва твору |
1 |
Василь Королів- Старий |
А |
"Микита Кожум'яка" |
2 |
Василь Симоненко |
Б |
"Цар Плаксій та Лоскотон" |
3 |
Іван Франко |
В |
“Ох” |
4 |
Олександр Олесь |
Г |
"Фарбований Лис" |
|
|
Д |
"Мавка Вербинка" |
5.. Установіть відповідність (за казкою "Фарбований Лис")
|
Герой (ї) |
|
Вчинок |
1 |
Пси |
А |
вихвалявся, що вкраде серед білого дня з базару курку |
2 |
Лис Микита |
Б |
неприємний запах відганяв від діжі |
3 |
Вовчик-Братик |
В |
ревли басом, аж дуби тряслися |
4 |
Лисички |
Г |
злякався страшного звіра |
|
|
Д |
дзявкотіли тоненькими тенорами |
6..Установіть відповідність
|
Цитата з твору |
|
Назва твору |
1 |
”До вінця веде жених Та дивитися на них Висохлу Нудоту, Зовсім неохота ”.
|
А |
"Цар Лев" |
2 |
“Наш пан, великий володар Землі й самого пекла цар, Прислав мене тобі сказати, Що мусиш ти Дочку віддати”.
|
Б |
"Мавка Вербинка”" |
3 |
“Взяв лісник ціле відро молока та корець пшона. Наварив величезний чавун каші, притрусив цукром та корицею і поставив увечері на пеньок...” |
В |
"Микита Кожум'яка" |
4 |
“Так минув рік. Надходили роковини того дня, коли він настав на царство. Звірі надумали святкувати врочисто той день і справити при тій нагоді великий концерт ”. |
Г |
"Цар Плаксій та Лоскотон" |
|
|
Д |
“Фарбований Лис" |
ГР4. Дослідження, спостереження за літературними явищами, проведення їх аналізу
1.. Розгляньте ілюстрацію("хмаринку слів") , запишіть риси характеру Лоскотона
2. Мовою персонажа в казці «Фарбований Лис» є речення:
А. «Усім міністрам і слугам царським одразу мов полуда з
очей спала».
Б «Але що діяти! Наважився, то треба кінчити те, що зачав».
В «А хто там знає, яка в нього сила, які в нього зуби, які кігті т
яка його воля?»
Г «У звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд
і неспокій».
3.. “ Якийсь дивний і страшний звір, синій-синій, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими ґудзами, не то їжаковими колючками, а хвіст у нього – не хвіст, а щось таке величезне і важке, мов довбня або здоровий ступернак, і також колюче” — це опис
А Вовчик - Братика Б Ведмедя В Мавпи Фрузі Г Лиса Микити
4..Укажіть правильні твердження( за казкою "Цар Плаксій та Лоскотон")
А Казкова країна у казці називалась Сльозоландія.
Б Столицею казкової країни було місто Плаксоград.
В Дядько Лоскотон носив у торбині сміх.
Г У Плаксія було дві дочки і три сини
Д Лоскотон розвалив царський трон.
Ж Макака-забіяка з’їв себе із переляку.
5. . «Незвичайно гарна дівчина з темними очима, як фіалки; довге темно-синє волосся, що виблискувало, як гайвороняче крило, довгі світло-зелені шати, ніжні, білі, як лілеї, руки і голос, неначе задзвонили навколо сині дзвіночки» - це портрет
А Князівни Б Мавки В Вай-Вай Г Плакоти
6. Установіть відповідність.
Термін
|
А. думки дійової особи, висловлені для себе чи глядачів і глядачок
|
|
Б. художній твір, призначений для поста- новки на сцені
|
|
В. розмова двох дійових осіб
|
4.Монолог |
Г. інформація про час і місце подій, зовнішність дійових осіб
|
|
Д. предмети, якими облаштовують сцену
|
|
|