Контрольна робота за ІІ семестр (9 клас)
І варіант
-
Людина вміла – це
а) Homo habilis б) Homo erectus в) Homo sapiens
-
Здатність живих організмів передавати свої ознаки й особливості індивідуального розвитку нащадкам – це
а) спадковість б) мінливість в) репродукція г) розвиток
-
У помідорів ген, який зумовлює нормальну висоту стебла, домінує над геном карликовості. Зазначте, яке співвідношення генотипів буде в поколінні від схрещування гетерозиготної рослини з карликовою:
а) 1АА:1аа б) 1АА:2Аа:1аа В) 3Аа:1аа Г) 1Аа:1аа
-
Для мутацій не характерна така властивість, як:
а) постійність б) масовість в) успадковуваність г) неспрямованість
-
Селекція – це:
а) одомашнення тварин б) виведення нових сортів рослин і порід тварин
в) поліпшення існуючих сортів рослин і порід тварин г) виведення нових і поліпшення існуючих сортів, порід, штамів
-
Форма взаємовідносин, при якій сумісне співіснування є вигідним для обох видів, і вони не можуть жити самостійно, - це:
а) мутуалізм б) коменсалізм в) паразитизм г) конкуренція
-
Група вільносхрещуваних особин одного виду, які проживають тривалий час на території ареалу і відносно ізольовані від інших таких же груп, - це
а) популяція б) екотип в) підвид г) вид
-
Консументами І порядку є:
а) їжак, глухар, ласка б) мураха, бабка
в) заєць, бджола, лама г) павук, комар
-
Новий стан біосфери, за якого визначальним чинником стає розумова діяльність людини, називається
а) тропосфера б) ноосфера в) магнітосфера г) стратосфера
-
Послідовність історичних змін організмів чи їхніх частин у межах певної систематичної групи, - це
а) рудименти б) перехідні форми в) філогенетичні ряди г) атавізми
-
Приведіть у відповідність поняття екології та їх сутність:
1. Планктон а) мешкають на поверхні предметів в товщі води
2. Бентос б) мешкають в товщі води і нездатні до протидії течіям
3. Нектон в) мешкають в товщі води і здатні до протидії течіям
4. Перифітон г) мешкають на поверхні та в товщі ґрунту водойм
-
Користуючись правилом екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення: - планктон – риба - тюлень (300 кг). Суха біомаса планктону з 1 м2 становить 500 г за рік. Із вказаної у дужках маси 70% становить вода.
Контрольна робота за ІІ семестр (9 клас)
ІІ варіант
-
Вид Людина розумна входить до роду:
а) Людина б) Примати в) Гомініди г) Ссавці
-
Диплоїдна або поліплоїдна клітина (особина), гомологічні хромосоми якої несуть однакові алелі певного гена, - це
а) генотип б) фенотип в) гомозигота г) гетерозигота
-
У полуниць червоне забарвлення плодів відповідає рослинам з генотипом ВВ, біле – bb. Рослини з генотипом Bb мають плоди рожевого забарвлення. Від схрещування між собою рослин з білими і червоними плодами фенотип гібридів буде: а) 50% червоних і 50 % білих б) усі червоні
в) усі білі г) усі з рожевими плодами
-
Мутації, що знижують життєздатність організму, - це
а) летальні б) сублетальні в) нейтральні г) соматичні
-
Інбридинг – це схрещування: а) особин різних видів б) міжродове
в) споріднених організмів г) чистих ліній
-
Укажіть приклад коменсалізму: а) мешкання джгутикових у кишечники термітів б) оселення орхідей на деревах в) проживання стьожка в кишечники людини г) поїдання оленями оленячого моху
-
Сукупність особин,що характеризуються спадковою подібністю ознак, вільно схрещуються і дають плодюче потомство, пристосовані до певних умов життя і займають у природі певний ареал, називається
а) популяція б) екотип в) підвид г) вид
-
Гриби – сапротрофи є :
а) консументами І порядку б) консументами ІІ порядку
в) консументами ІІІ порядку г) продуцентами
-
Заповідні території, які мають міжнародне значення і створені з метою збереження у природному стані найтиповіших природних комплексів біосфери та здійсненню екологічного моніторингу, - це
а) національний природний парк б) природний заповідник
в) біосферний заповідник г) заказник
-
Ласт тюленя і кінцівка крота, листок яблуні та колючка кактуса, кореневище пирію і бульби картплі, - це органи
а) гомологічні б) аналогічні в) рудименти г) атавізми
-
Приведіть у відповідність групу організмів та їх роль в екосистемах:
1. Продуценти а) споживачі органічної речовини
2. Консументи б) утворювачі органічної речовини
3. Редуценти в) руйнівники органічних решток
4. Сапротрофи г) споживачі органічної речовини решток
-
На підставі правила екологічної піраміди визначте, скільки фітопланктону необхідно, щоб у Чорному морі зміг вирости та існувати 1 дельфін масою 400 кг (40% суха речовина) (ланцюг живлення: фітопланктон – зоопланктон – риби – дельфін)? Продуктивність фітопланктону – 600 г/м2 сухої маси.
Відповіді
№
|
1 варіант
|
2 варіант
|
1
|
В
|
А
|
2
|
А
|
Б
|
3
|
Г
|
Б
|
4
|
Б
|
Б
|
5
|
Г
|
В
|
6
|
А
|
Б
|
7
|
А
|
Г
|
8
|
В
|
Б
|
9
|
Б
|
В
|
10
|
В
|
А
|
11
|
ВАГБ
|
БАВГ
|