Контрольна робота за рік з української літератури для учнів 7 класу містить два варіанти, що дозволяє перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА за рік. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 7 клас
I варіант
I рівень
1. До суспільно-побутових пісень належать:
а) чумацькі, козацькі, жартівливі, жниварські;
б) чумацькі, веснянки, бурлацькі, пісні про кохання;
в) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі.
2. Коломийкою є рядки:
а) Ой весна, весна- днем красна, б) Панночка загадочок не вгадала,
Що ж ти нам, весна, принесла? Русалочку панночку залоскотала.
в) –Гей, хто в лузі, озовися! г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.
Викрешемо вогню, запалимо люльку! Чую тебе з полонини, такась голосенька.
3. За жанром твір І. Франка «Захар Беркут» - це
а) історичний роман;
б) пригодницький роман;
в) історична повість;
г)оповідання.
4. Якому персонажеві належать ці слова: «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю...»?
а) Максиму Беркуту;
б) Захару Беркуту;
в) Мирославі Вовк.
5. Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?
а) Боротися за щасливе майбутнє України; б) бути покірними й терплячими; в) стати веселими й заможними
6. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?
а) Про часи татарських набігів на Україну;
б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;
в) про гайдамацький рух на Україні
7. Як мати поставилась до прояву милосердя з боку Михайлика до бідної жінки?
(«Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):
а) Одобрила вчинок сина;
б) почала кричати на хлопця;
в) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.
8. Климко з однойменної повісті Гр. Тютюнника пішов із дому
а) до Слов’янська по сіль ;
б) до Києва по продукти;
в) до Херсона по хліб.
9. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:
1. «Тополя» а) вірш
2. «Пісня про рушник» б) балада
3. «Скарб» в) оповідання
4. «Гуси – лебеді летять» г) історична повість
д) автобіографічна повість.
Усього 6 балів
II рівень
10. Дайте визначення та наведіть приклади творів.
Новела – це… (1б)
11. Завершіть визначення та наведіть приклади творів.
Коломийка - це (1б)
12. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) « Зелені луки», «латана свитина»; 1) порівняння;
б) «калинонька», «чумаченько»; 2) персоніфікація;
в) «пішла доля ярами», «туман поле покриває»; 3) епітет;
г) «той рушник простелю, наче долю», «лебеді, як мрії». 4) пестливі слова.
(1б)
III рівень.
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1.«Чи заздрю я щастю Павлуся» (за твором О. Стороженка «Скарб»).
2. « Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».
3. Підтвердіть або спростуйте думку: «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»
Усього 3 бали
КОНТРОЛЬНА РОБОТА за рік. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 7 клас
II варіант
І рівень
1. «Ой на горі та женці жнуть» - це пісня:
а) календарно-обрядова; б) родинно-побутова; в) суспільно-побутова.
2. Коломийка - це:
а) пісня, що виконується під час обрядів;
б) пісня, що має два чотирнадцятискладових рядки;
в) пісня, у якій зображено важливі події минулого.
3. Мрію «про сім’ю вільну, нову» Т. Шевченко висловлює у творі:
а) «Тополя»;
б) «Як умру, то поховайте…»;
в) «Мені тринадцятий минало»
4. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?
а) Про часи татарських набігів на Україну;
б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;
в) про гайдамацький рух на Україні.
5. У рядках «Сеї ночі ми спустимо на них свого союзника, що проти нього ніяка людська сила не встоїть, будь вона й десять раз сильніша від монгольської» йдеться про
а) воду;
б) вогонь;
в) диких звірів.
6. Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті М. Стельмаха
А. щасливе дитинство та єднання з природою
Б. свободу та щастя українського народу
В. вірне кохання
7. Якою є розв'язка твору?
а) Климко, прийшовши додому, не застав живими Наталю Миколаївну з немовлям;
б) дібравшись до свого висілка, Климко загинув від фашистської кулі;
в) його радо зустріли Наталія Миколаївна й Зульфат.
8. Поезія В. Симоненка «Ти знаєш, що ти - людина…», утверджує думку про те, що:
а) природа дає людині все необхідне, треба її берегти;
б) людина неповторна, життя треба прожити гідно;
в) родинні цінності – найважливіші.
9. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:
1. «Тополя» а) ліричний вірш
2. «Мені тринадцятий минало…» б) балада
3. «Захар Беркут» в) оповідання
4. «Гуси – лебеді летять» г)історична повість
д) автобіографічна повість.
Усього 6 балів
II рівень
10. Дайте визначення та наведіть приклади творів.
Новела - це ….. (1б)
11. Дайте визначення та наведіть приклади творів.
Історична повість – це… (1б)
12. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.
а) «далека дорога», «засмучені очі»; 1) повтори;
б) «калинонька», «чумаченько»; 2) персоніфікація;
в) «живе у серці», «обрій землю обніма»; 3) епітет;
г) «мита-перемита», «ревний…ревний». 4) пестливі слова.
(1б)
III рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Прокоментуйте думку О. Стороженка «Не той тільки щасливий, що сам натріскається і виспиться, а той, що й другого нагодує…»
2. Підтвердіть або спростуйте думку : «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»
3. « Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».
Усього 3 бали