Контрольна робота за розділами «Фразеологія. Словотвір. Орфографія» ВАРІАНТ 1

Про матеріал
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Контроль знань. Автор підручника - Заболотний В.В.
Перегляд файлу

Контрольна робота за розділами

«Фразеологія. Словотвір. Орфографія»

ВАРІАНТ 1

Початковий рівень

1)  Основа, від якої утворено інше слово, називається

А) твірною                      Б) похідною

В) спільнокореневою    Г) змінною

2) Словотвірний ланцюжок утворено правильно у рядку

А) трава, травичка, травоїдний          Б ) добро, добре, добрий

В) хід, перехід, переходити                Г) ліс, лісовий, лісовик

3) Спільнокореневими є всі слова у рядку

А) око, заочний, око            Б) пісня, співати, піст

В) час, сучасний, частка      Г) летіти, літак, літній

4) Слова клекіт, щебет, стук утворено способом

А) префіксальним    Б) суфіксальним

В) безафіксним         Г) складанням основ

5) Синонімом до слова чванитися є фразеологізм

А) давати перцю             Б) збити пиху

В) чистити на всі боки    Г) гнути кирпу

6) Лише форми того самого слова записано в рядку

А)міцність, міцністю, міцним

Б) зеленіти, зелень, зеленню

В) дядько, дядьком, дядькові

Г) живий, живим, живність

 

Середній рівень

1) Спишіть сполучення слів, замінюючи складноскорочені слова їхніми повними відповідниками

Тренування на спортбазі, вихованець драмгуртка, продаж запчастин

2) Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено виділене слово в реченні

А) Багата пшениця для мишей, жебрацька – для людей.

Б) Багата дівка робить від суботи до понеділка.

В) Багатому не спиться, він усе злодіїв боїться.

Г) Багатому дурню й багатство не в поміч.

3) Правильно утворено обидва прикметники в рядку

А)  Прага – празький, брат – брацький

Б)  Рига – рижський, бідняк – бідняцький

В)  товариш – товариський, Луцьк – луцький

Г)  боягуз – боягузський,  тюрок - тюркський

Достатній рівень

1) Разом треба писати кожне слово в рядку

А)  пів/школи, пів/огірка, пів/Ялти

Б)  пів/вікна, пів/озера, пів/яблука

В)  пів/Києва, пів/країни, пів/острова

Г)  пів/ями, пів/Японії, напів/забутий

2) Разом треба писати кожне слово в рядку

А)  радіо/приймач, спорт/зал, євшан/зілля

Б) хлібо/роб, відео/файл, семи/поверховий

В)  земле/мір, п’яти/ярусний, Івасик/Телесик

Г) проф/спілка, Лисичка/Сестричка, теплохід

3) Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми правильними тлумаченнями

1) душі не чути                       А) зробити неприємність

2) підсунути свиню                Б) бити тривогу

3) укрутити хвоста                 В) самовіддано любити

4) бігати як курка                   Г) домогтися послуху

   з яйцем                                 Д) приділяти незаслужену увагу

 

Високий рівень

1) Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса

–ськ та іменники за допомогою суфікса   –ин(а)

Кріпак  – __________________________________________________

Німець  – __________________________________________________

Черкаси  – _________________________________________________

Умань  – __________________________________________________

2) Установіть відповідність

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

Слово    Спосіб творення 

1) перехід              А) префіксальний

2) напитися           Б) суфіксальний

3) долетіти            В) суфіксально-

                               префіксальний

4) чайник               Г) безафіксний

5) лісоруб               Д) складання основ

 

3) Зробіть словотвірний розбір слів

 

Український, влітку, кароокий, передмістя, спекти

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку