Контрольна робота за розділами
«Фразеологія. Словотвір. Орфографія»
ВАРІАНТ 2
Початковий рівень
1) Похідним називають слово,
А) від якого творяться інші слова Б) утворене від основи іншого слова
В) утворене від кореня іншого слова Г) від якого не творяться інші слова
2) Словотвірний ланцюжок утворено правильно у рядку
А) розум, розумний, розумно Б) дати, подати, податок
В) тінь, тіньовий, затінок Г) пишу, письмо, запис
3) Спільнокореневими є всі слова у рядку
А) річний, річниця, річковий Б) водяний, підводний, водити
В) спекти, перепічка, запіканка Г) перелік, лічба, вилікувати
4) Префіксальним способом утворено кожне слово в рядку
А) приїхати, переписати Б) прочитати, простір
В) випускний, вишуканий Г) розказати, вихідний
5) Антонімом до слова запам’ятати є фразеологізм
А) вирвати з коренем Б) прикусити язика
В) вирвати з серця Г) зарубати на носі
6) Лише форми того самого слова записано в рядку
А) батько, батькові, батьківський
Б) черствий, черство, черствим
В) стілець, стільцем, стільця
Г) лісовим, лісним, лісок
Середній рівень
1) Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено виділене слово в реченні
А) Бідна душа без гроша.
Б) Кожні ворота для бідного заперті.
В) У чім бідний чоловік бракує, у тім пан смакує.
Г) Бідному Савці нема спокою ні на печі, ні на лавці.
2) Правильно утворено обидва прикметники в рядку
А) Париж – паризький, француз – французський
Б) казах – казахський, Петербург – петербурзький
В) Одеса – одеський, викладач - викладачський
Г) Острог – острожський, Сиваш –сиваський
3) Спишіть сполучення слів, замінюючи складноскорочені слова їхніми повними відповідниками
Приїхав їз США, прцівник АЗС, голова сільради
Достатній рівень
1) Разом треба писати кожне слово в рядку
А) пів/моря, пів/помідора, пів/Очакова
Б) пів/лимона, пів/каструлі, пів/Львова
В) пів/Америки, пів/стола, пів/справи
Г) пів/юрби, пів/апельсина, напів/чоботи
2) Разом треба писати кожне слово в рядку
А) теле/сюжет, спорт/зал, мед/сестра
Б) лісо/руб, учений/фізик, шести/тонний
В) мікро/фон, відео/файл, чорно/білий
Г) міні-диктант, снігопад, п’яти/літній
3) Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми правильними тлумаченнями
1) уставляти клепку А) навчати
2) сісти на голову Б) заважати
3) чухати потилицю В) знахабніти
4) уставляти палки в Г) задумуватися
колеса Д) зазнати невдачі
Високий рівень
1) Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса
– ськ та іменники за допомогою суфікса –ин(а)
Солдат – ____________________________________________
Козак – _____________________________________________
Одеса – _____________________________________________
Пан – ______________________________________________
2)Установіть відповідність
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Слово Спосіб творення
1) переказ А) префіксальний
2) снігопад Б) суфіксальний
3) подорожник В) суфіксально-
префіксальний
4) допрацювати Г) безафіксний
5) чагарник Д) складання основ
3) Зробіть словотвірний розбір слів
Переписав, навесні, чорнобровий, підсніжник, віднести