Контрольна робота за темами: «Води суходолу і водні ресурси. Грунти та грунтові ресурси. Рослинність. Тваринний світ України».
Варіант І
І рівень Виконай тести
1.Види грунтів, що найбільш поширені у степовій зоні:
А) дерново – підзолисті; Б) сірі лісові; В) чорноземи; Г) каштанові.
2.Найбільше прісне озеро України:
А) Липовецьке; Б) Ялпуг; В)Синевир; Г) Куяльник.
3. Назва найбільшої притоки Південного Бугу:
А) Синюха; Б) Інгул; В) Тікич; Г) Збруч.
4. Тип живлення, що має переважна більшість річок України:
А)дощове; Б) снігове; В) мішане; Г) підземне.
5. Вибери ознаку дерново – підзолистів грунтів (формуються):
А) в умовах надмірного зволоження; Б) під степовою рослинністю; В) дуже родючі;
Г) нейтральні.
6. Як називають комплекс заходів із повного або часткового відновлення грунтів:
А)меліорація; Б) дезактивація; В) вапнування; Г) рекультивація
ІІ рівень Визначення понять
7. Ендеміки 8. Лісистість 9. Грунт
ІІІ. Встанови відповідності
10. 1.степ А) ялина, сосна, дуб, бук, граб, лось,
2. лісостеп благородний олень, зубр, росомаха, вовк.
3. мішаних лісів Б) ковила, типчак, тонконіг,перекотиполе, ховрахи, полівки,
тушканчики, байбак.
В) дуб, граб, клен, липа, лисиця, горлиця, дятел.
11 Обчисли похил річки Псел за такими даними: 124м, 65м, 520км.
ІY. Проаналізуй:
12. Назвіть та проаналізуйте факти позитивного та негативного впливу людини на рослинний та тваринний світ в Україні.
13. Чи загрожує водний дефіцит нашій державі? Якщо так, то як цьому запобігти?
Варіант ІІ
І рівень Виконай тести
1.Види грунтів, що найбільш поширені у лісостеповій зоні:
А) дерново – підзолисті; Б) сірі лісові; В) чорноземи; Г) каштанові.
2.Найдовша та найповноводніша притока Дніпра:
А) Десна; Б) Прип’ять ; В) Псел; Г) Ворскла.
3. Види грунтів, що найбільш поширені у зоні мішаних лісів України:
А) дерново – підзолисті; Б) сірі лісові; В) чорноземи; Г) каштанові.
4. Озеро льодовикового або карового походження:
А) Ялпуг; Б) Кугурлуй; В) Світязь; Г) Бребенескул.
5. Вибери ознаку чорноземів (формуються):
А) в умовах недостатнього зволоження; Б) під мішаними лісами; В) малородючі; Г) кислі.
6. Усі види робіт з охорони та підвищення родючості грунтів:
А) рекультивація; Б) дезактивація; В) вапнування; Г) меліорація.
ІІ рівень Визначення понять
7. Червона книга 8. Реакліматизація 9. Болото
ІІІ. Встанови відповідності
10. 1. Українські Карпати А) фіалка,кизил, шафран, тис ягідний,
2. Кримські гори чорний гриф,сип білоголовий, скорпіон, хрущ.
3. Азово-Чорноморське Б) модрина європейська, смереки, рододендрон,
узбережжя тритон гірський, плямиста саламандра, форель.
В) полин, ліщиця, акація, чапля, пелікани, лебідь - шипун.
11 Обчисли похил річки Тетерів за такими даними: 300м, 90м, 365км.
ІY. Проаналізуй:
12. Чому в полі людина щорічно змушена вносити добрива для підвищення родючості грунту, а в лісі чи степу в цьому немає потреби?
13. Чи загрожує водний дефіцит нашій державі? Якщо так, то як цьому запобігти?