Контрольна робота
Будова слова. Орфографія
Початковий та середній рівні
1.Укажіть слово, яке не має закінчення
А) взимку;
Б) вчитель;
В) долоня;
Г) м’ясо.
2. Укажіть групу, яка не буде спільнокореневими словами
А) сніг, сніговий, сніжок, сніжинка;
Б) мороз, морозець, морозний, морозити;
В) квітка, квітник, заквітчати, квітковий;
Г) горіти, пригорілий, гора, горіння.
3. Яка морфема (значуща частина слова) служить для утворення форм одного й
того самого слова?
А) суфікс;
Б) префікс;
В) корінь;
Г) закінчення.
4. Префікс при- мають усі слова в рядку:
А) пр..бій, пр..звище,пр..мудрий;
Б) пр..морський, пр..стол, пр..рва;
В) пр..красний, пр..дорожник, пр..вітати;
Г) пр..сушити, пр..глушити, пр..морозок.
5. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс,
корінь, суфікс, закінчення?
А) прекрасно, тоненький, знання;
Б) приміський, підберезник, перехідний;
В) веселенький, винахід, надмірний;
Г) беззахисний, заморозки , розмовний.
6. У якому рядку всі слова утворені за допомогою двох префіксів?
А) Неперевершений, непримиренний, недійсний;
Б) попривозити, позакривати, неподільний;
В) позашлюбний, подорожний, непохитний;
Г) ненормований, вирішити, знебарвлений.
Достатній рівень
7. Перепишіть, вказавши префікси пре-, при-, прі-.
Пр..морський, пр..звище, пр..мудрий, пр..милий, пр..сушити, пр..сісти, пр..дорогий,
пр..стол, пр..вабливий, пр..глушити,пр..пущення, пр..красний.
8. Розібрати слова за будовою.
Хлопець, ялиночка, зимовий, прекрасний, діжечка, коник, хитро.
Високий рівень
9. Написати твір-мініатюру на тему «Моя улюблена пора року».