"Завдання для самостійних робіт з української мови у 4класі"

Про матеріал
Добірка завдань для самостійних робіт учнів з української мови у 4класі. Матеріали створено відповідно до вивчених тем.
Перегляд файлу


             Розбери речення за частинами мови,

                      користуючись таблицею.                    

   1.Навколо дерев швидко збільшилися чорні круги талої води. З них утворилися і задзюрчали перші струмочки.

Слово

Частина мови

На яке питання відповідає

Що означає

У якій формі вжито

Яким є членом речення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З поданих слів склади речення і визнач його граматичну основу.

 2.Трави, молодої, паростками, вкрилися, галявини, лісові.

 

 

 

 


                   Поділи текст на речення.

1.Як хороше весною в лісі а скільки тут цікавого он майнула білка куди вона сховалася де її хатка а ось летить павучок щасливої тобі дороги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст. Добери до виділених іменників прикметники за змістом, щоб поширити речення.

 

2. Після ночі настав ранок. Зірки пірнули в безодню неба. Піднявся туман і повис у повітрі. Тихо навкруги, ніби все завмерло. Та ні! Життя тільки починається.

 

 

 

 

 

 


Добери до поданих слів споріднені так, щоб у словах першого стовпчика відбулося чергування голосних, а в словах другого – чергування приголосних.

1.

нірка - …

луг - …

кінь - …

мураха - …

слівце - …

ріг - …

 

 

 

Заміни фразеологізми словами – синонімами.

2.

Зарубати на носі…

 

Взяти ноги на плечі…

 

Сильний дощ…

 

Велике нещастя…

 

Клювати носом…

 

Не близький світ…

 

 

Запиши слова, вставляючи пропущені букви.

 

3. Г…ктар, п’я…сот, т…л…фон, д…ректор.

 

 


Запиши іменники в родовому і давальному відмінках однини і множини.

                                     1.  Тітка, горобець, піч, поле

                  Однина

           Р.в.(кого? Чого?)

                       Множина

                  Р.в.(кого? Чого?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Д. в. (кому? чому?)

 Д. в. (кому? чому?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склади і запиши словосполучення, щоб один з іменників стояв у місцевому відмінку множини.

2.Листя, береза; роса, трава; суниця, галявина; лебеді, озеро; сосна, берег; хвилі, річка.

 

 

 

 

 

 


Прочитай. Постав до кожного слова питання. Визнач, яка це частина мови. Запиши.

1.Піді мною земля свіжа, м’яка, мов колиска, а за вербами причаїлась дрімота і тихесенько шепоче: «Засни собі, засни собі».

                                                                                           (За М. Стельмахом)

Зразок:

Піді – прийменник,

(ким?) мною – займенник,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                          Розбери слова за будовою.

2.Зірочки, прийшла, пришкільний.

 

 

 

Прочитай. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши свій текст.

1.Сонце заходить, прощаючись із землею. Затихає легенький вітерець. Перестають співати пташки. Люди повертаються з поля.

 

 

 

 

 

 

Доповни речення однорідними членами.

2. У дідусевому садку доспіли …, …., … .

 

 

 

До поданих слів добери такі спільнокореневі, які належали б до різних частин мови.

3.

Майстер -

Малюнок -

Спів -


Спиши текст, встав пропущені орфограми.

 

 

 

 

 

 

  1. Уже ліс бе_листий. Гуде пот_хен_ку   (в)горі   гол_м ві_ям  (на)стужі. Стоїть (в)тумані. Там у верхові_і і ход_ть  зима, нос_ть  у  синій пелені завірюху. Тільки дуб міцнолистий аж  в_сною  ро_дягнеться, хоч і (не)мерзне. Дуб шумітиме  д_ревам про в_сну.

 

Запиши звуко-буквений аналіз слова .

2.

Джерельце -

 

Утвори слова з префіксами роз-, без-. Запиши з ними словосполучення.

Горнула -

Кидав –

Хмарний -

Дала -

Вуса -

Крила -

Терти -


 

Заміни прикметники так, щоб похмура картинка природи змінилася на протилежну.

1.Важкі хмари пливли по небу. Сердитий вітер усміхнувся. Виглянуло і засвітило похмуре сонечко. Темна й холодна погода викликала з вулика лінивих бджілок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши до кожного слова по одному спорідненому слову. Розбери їх за будовою.

а)школа, книжка, листування;

 

 

б)кора, шкіряний, загадка;

 

 

в)вода, подарунок, класний;

 

 

docx
Додав(-ла)
Фурманюк Юлія
Додано
8 січня
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку