Розбери речення за частинами мови,
користуючись таблицею.
1.Навколо дерев швидко збільшилися чорні круги талої води. З них утворилися і задзюрчали перші струмочки.
Слово |
Частина мови |
На яке питання відповідає |
Що означає |
У якій формі вжито |
Яким є членом речення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З поданих слів склади речення і визнач його граматичну основу.
2.Трави, молодої, паростками, вкрилися, галявини, лісові.
|
|
|
Поділи текст на речення.
1.Як хороше весною в лісі а скільки тут цікавого он майнула білка куди вона сховалася де її хатка а ось летить павучок щасливої тобі дороги.
|
|
|
|
|
|
|
|
Прочитай текст. Добери до виділених іменників прикметники за змістом, щоб поширити речення.
2. Після ночі настав ранок. Зірки пірнули в безодню неба. Піднявся туман і повис у повітрі. Тихо навкруги, ніби все завмерло. Та ні! Життя тільки починається.
|
|
|
|
|
Добери до поданих слів споріднені так, щоб у словах першого стовпчика відбулося чергування голосних, а в словах другого – чергування приголосних.
1.
нірка - … |
луг - … |
кінь - … |
мураха - … |
слівце - … |
ріг - … |
|
|
Заміни фразеологізми словами – синонімами.
2.
Зарубати на носі… |
|
Взяти ноги на плечі… |
|
Сильний дощ… |
|
Велике нещастя… |
|
Клювати носом… |
|
Не близький світ… |
|
Запиши слова, вставляючи пропущені букви.
3. Г…ктар, п’я…сот, т…л…фон, д…ректор.
|
|
Запиши іменники в родовому і давальному відмінках однини і множини.
1. Тітка, горобець, піч, поле
Однина Р.в.(кого? Чого?) |
Множина Р.в.(кого? Чого?) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д. в. (кому? чому?) |
Д. в. (кому? чому?) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Склади і запиши словосполучення, щоб один з іменників стояв у місцевому відмінку множини.
2.Листя, береза; роса, трава; суниця, галявина; лебеді, озеро; сосна, берег; хвилі, річка.
|
|
|
|
|
|
Прочитай. Постав до кожного слова питання. Визнач, яка це частина мови. Запиши.
1.Піді мною земля свіжа, м’яка, мов колиска, а за вербами причаїлась дрімота і тихесенько шепоче: «Засни собі, засни собі».
(За М. Стельмахом)
Зразок:
Піді – прийменник,
(ким?) мною – займенник,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розбери слова за будовою.
2.Зірочки, прийшла, пришкільний.
|
|
Прочитай. Заміни виділені слова антонімами. Добери заголовок і запиши свій текст.
1.Сонце заходить, прощаючись із землею. Затихає легенький вітерець. Перестають співати пташки. Люди повертаються з поля.
|
|
|
|
|
Доповни речення однорідними членами.
2. У дідусевому садку доспіли …, …., … .
|
|
До поданих слів добери такі спільнокореневі, які належали б до різних частин мови.
3.
Майстер - |
Малюнок - |
Спів - |
Спиши текст, встав пропущені орфограми.
|
|
|
|
|
|
Запиши звуко-буквений аналіз слова .
2.
Джерельце - |
Утвори слова з префіксами роз-, без-. Запиши з ними словосполучення.
Горнула - |
Кидав – |
Хмарний - |
Дала - |
Вуса - |
Крила - |
Терти - |
Заміни прикметники так, щоб похмура картинка природи змінилася на протилежну.
1.Важкі хмари пливли по небу. Сердитий вітер усміхнувся. Виглянуло і засвітило похмуре сонечко. Темна й холодна погода викликала з вулика лінивих бджілок.
|
|
|
|
|
|
|
|
Запиши до кожного слова по одному спорідненому слову. Розбери їх за будовою.
а)школа, книжка, листування;
|
б)кора, шкіряний, загадка;
|
в)вода, подарунок, класний;
|