Контрольна робота за темою "Фразеологія"

Про матеріал
ТЕМА. Контрольна робота з теми «Фразеологія» Тестові завдання МЕТА: - перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми», їх особливостей і виразних можливостей; виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту; виховувати сумлінне ставлення до предмета. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1. Психологічна настанова Люблю я свій розум, увагу та пам'ять, Працює мій мозок. І вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю логічно. Учителя слово здійсню я практично. ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ IV. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК 1. Пояснення вимог до оформлення контрольної роботи 2. Виконання завдання І варіант 1. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ: А пашіти вогнем Б у вогонь і у воду В гріє вогонь Г і з вогнем не знайти 2. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ: А бити ноги Б поранити ногу В підставити ногу Г брати ноги в руки 3. Фразеологізм наведено в рядку: А проїхати зайцем Б ганятися за двома зайцями В полохливий заєць Г гнати як солоного зайця 4. Джерело походження кожного фразеологізму – спостереження людей у професійній діяльності та в побуті, ОКРІМ: А звити гніздо Б варити борщ В дістати гарбуза Г варити воду 5. У фразеологізмах позаторішній …, як … на голову, … взимку не випросиш замість крапок має бути слово: А мороз Б сніг В санки Г шапка 6. У реченні «Стефанія швидко побігла» замість виділеного слова доречний фразеологізм: А нюхом чуючи Б душі в собі не чуючи В не чуючи ніг під собою Г нутром чуючи 7. Який фразеологізм «заховався» на малюнку: 8. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму: А як сніг на голову - несподівано Б народитися в сорочці – бути щасливим В як осика на вітрі - маленький Г схрестити мечі – сперечатися 9. У реченні «Псiв уже наш Микита не обдурить» замість виділеного слова доречний фразеологізм: А із свічкою вдень не вишукає Б віддасть земний уклін В навколо пальця не обведе Г стере на порох 10. Утворіть фразеологізми: А Б В Г Д 1 2 3 4 1 покласти зуби на А носа 2 виводити на чисту Б скрипку 3 сунути свого В полицю 4 грати першу Г воду Д допомогу 11. Утворіть фразеологізми: А Б В Г Д 1 2 3 4 1 курям на А сорока 2 крокодилячі Б вода 3 як з гуски В сміх 4 балакучий як Г сльози Д риба ІІ варіант 1. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ: А підлити олії в огонь Б гра з вогнем В прийняти вогонь на себе Г залити вогонь водою 2. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ: А болять ноги Б ледве волочити ноги В перевернути з голови на ноги Г простягнути ноги 3. Фразеологізм наведено в рядку: А показати руки Б схрестити руки В скласти руки Г зігнути руки 4. Джерело походження кожного фразеологізму – мова людей певної професії, ОКРІМ: А ні риба ні м'ясо Б шите білими нитками В дати задній хід Г як нитка за голкою 5. У фразеологізмах дерти … шкур, … п’ятниць на тиждень, … мішків гречаної вовни замість крапок має бути слово: А шість Б сім В вісім Г дев’ять 6. У реченні «Мене тут усі знають» замість виділеного слова доречний фразеологізм: А скажена собака Б ніяка собака В бита собака Г кожна собака 7. Який фразеологізм «заховався» на малюнку: 8. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму: А накивати п’ятами – побити ногами Б обвести круг пальця - обдурити В ні пари з уст - мовчати Г ловити окунів - куняти 9. У реченні «Діти сміються» замість виділеного слова доречний фразеологізм: А ловлять окунів Б віддають земний уклін В заливаються сміхом Г б’ють байдики 10. Утворіть фразеологізми: А Б В Г Д 1 2 3 4 1 виводити на чисту А ні пера 2 вільний як Б солі 3 ні пуху, В земля 4 з’їсти пуд Г козак Д воду 11. Утворіть фразеологізми: А Б В Г Д 1 2 3 4 1 підливати олії у А полі 2 викинути з Б вогонь 3 спіймати вітра в В руки 4 узяти ноги в Г вікна Д голови V. Підбиття підсумків уроку.
Перегляд файлу

Українська мова

6 клас

ТЕМА. Контрольна робота з теми «Фразеологія» Тестові завдання
МЕТА: - перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми»,
їх особливостей і виразних можливостей;
виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту;
виховувати сумлінне ставлення до предмета.
ХІД УРОКУ 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Психологічна настанова 
Люблю я свій розум, увагу та пам'ять,
Працює мій мозок. І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Учителя слово здійсню я практично.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Пояснення вимог до оформлення контрольної роботи
2. Виконання завдання
І варіант

  1.                     Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:

А   пашіти вогнем

Б   у вогонь і у воду

В   гріє вогонь

Г   і з вогнем не знайти

  1.                     Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:

А   бити ноги

Б   поранити ногу

В   підставити ногу

Г   брати ноги в руки

  1.                     Фразеологізм наведено в рядку:

А   проїхати зайцем

Б   ганятися за двома зайцями

В   полохливий заєць

Г   гнати як солоного зайця

  1.                     Джерело походження кожного фразеологізму – спостереження людей у професійній діяльності та в побуті, ОКРІМ:

А   звити гніздо

Б   варити борщ

В   дістати гарбуза

Г   варити воду

  1.                     У фразеологізмах позаторішній …, як … на голову, … взимку не випросиш замість крапок має бути слово:

А   мороз

Б   сніг

В   санки

Г   шапка

  1.                     У реченні «Стефанія швидко побігла» замість виділеного слова доречний фразеологізм:

А   нюхом чуючи

Б   душі в собі не чуючи

В   не чуючи ніг під собою

Г   нутром чуючи

  1.                     Який фразеологізм «заховався» на малюнку:

 

8.  Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму:

      А   як сніг на голову - несподівано

      Б   народитися в сорочці – бути щасливим

      В   як осика на вітрі - маленький

      Г   схрестити мечі – сперечатися

  1.                     У реченні  «Псiв уже наш Микита не обдурить»  замість виділеного слова доречний фразеологізм:

   А   із свічкою вдень не вишукає

   Б   віддасть земний уклін

   В   навколо пальця не обведе

   Г   стере на порох

10.   Утворіть фразеологізми:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    1   покласти зуби на                                А   носа

    2   виводити на чисту                              Б   скрипку

    3   сунути свого                                       В   полицю

    4   грати першу                                        Г   воду

                                                                      Д   допомогу

 

 

11. Утворіть фразеологізми:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    1   курям на                                             А   сорока

    2   крокодилячі                                       Б   вода

    3   як з гуски                                           В   сміх

    4   балакучий як                                     Г  сльози

                                                                    Д   риба

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

  1.                     Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:

         А  підлити олії в огонь

         Б   гра з вогнем

         В   прийняти вогонь на себе

         Г   залити вогонь водою

2. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:

А   болять ноги

Б   ледве волочити ноги

В   перевернути з голови на ноги

Г   простягнути ноги

3. Фразеологізм наведено в рядку:

А   показати руки

Б   схрестити руки

В   скласти руки

Г   зігнути руки

4.  Джерело походження кожного фразеологізму – мова людей певної професії, ОКРІМ:

А   ні риба ні м'ясо

Б   шите білими нитками

В   дати задній хід

Г   як нитка за голкою

5.  У фразеологізмах дерти … шкур, … п’ятниць на тиждень, … мішків гречаної вовни  замість крапок має бути слово:

А   шість

Б   сім

В   вісім

Г  дев’ять

6.  У реченні  «Мене тут усі знають» замість виділеного слова доречний фразеологізм:

А   скажена собака

Б   ніяка собака

В   бита собака

Г   кожна собака

7.   Який фразеологізм «заховався» на малюнку:       

                               

8.  Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму:

      А   накивати п’ятами – побити ногами

      Б   обвести круг пальця - обдурити

      В   ні пари з уст - мовчати

      Г   ловити окунів - куняти

9. У реченні  «Діти сміються»  замість виділеного слова доречний фразеологізм:

   А   ловлять окунів

   Б   віддають земний уклін

   В   заливаються сміхом

   Г   б’ють байдики

  1. Утворіть фразеологізми:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    1   виводити на чисту                         А   ні пера

    2   вільний як                                       Б   солі

    3   ні пуху,                                            В   земля

    4   з’їсти пуд                                         Г  козак

                                                                  Д   воду

 

 

  1. Утворіть фразеологізми:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    1   підливати олії у                              А   полі

    2   викинути з                                       Б   вогонь

    3   спіймати вітра в                              В   руки

    4   узяти ноги в                                    Г  вікна

                                                                  Д   голови

 

 

V. Підбиття підсумків уроку.

 

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку