Українська мова
6 клас
ТЕМА. Контрольна робота з теми «Фразеологія» Тестові завдання
МЕТА: - перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми»,
їх особливостей і виразних можливостей;
виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту;
виховувати сумлінне ставлення до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Психологічна настанова
Люблю я свій розум, увагу та пам'ять,
Працює мій мозок. І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Учителя слово здійсню я практично.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Пояснення вимог до оформлення контрольної роботи
2. Виконання завдання
І варіант
А пашіти вогнем
Б у вогонь і у воду
В гріє вогонь
Г і з вогнем не знайти
А бити ноги
Б поранити ногу
В підставити ногу
Г брати ноги в руки
А проїхати зайцем
Б ганятися за двома зайцями
В полохливий заєць
Г гнати як солоного зайця
А звити гніздо
Б варити борщ
В дістати гарбуза
Г варити воду
А мороз
Б сніг
В санки
Г шапка
А нюхом чуючи
Б душі в собі не чуючи
В не чуючи ніг під собою
Г нутром чуючи
8. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму:
А як сніг на голову - несподівано
Б народитися в сорочці – бути щасливим
В як осика на вітрі - маленький
Г схрестити мечі – сперечатися
А із свічкою вдень не вишукає
Б віддасть земний уклін
В навколо пальця не обведе
Г стере на порох
10. Утворіть фразеологізми:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 покласти зуби на А носа
2 виводити на чисту Б скрипку
3 сунути свого В полицю
4 грати першу Г воду
Д допомогу
11. Утворіть фразеологізми:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 курям на А сорока
2 крокодилячі Б вода
3 як з гуски В сміх
4 балакучий як Г сльози
Д риба
ІІ варіант
А підлити олії в огонь
Б гра з вогнем
В прийняти вогонь на себе
Г залити вогонь водою
2. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:
А болять ноги
Б ледве волочити ноги
В перевернути з голови на ноги
Г простягнути ноги
3. Фразеологізм наведено в рядку:
А показати руки
Б схрестити руки
В скласти руки
Г зігнути руки
4. Джерело походження кожного фразеологізму – мова людей певної професії, ОКРІМ:
А ні риба ні м'ясо
Б шите білими нитками
В дати задній хід
Г як нитка за голкою
5. У фразеологізмах дерти … шкур, … п’ятниць на тиждень, … мішків гречаної вовни замість крапок має бути слово:
А шість
Б сім
В вісім
Г дев’ять
6. У реченні «Мене тут усі знають» замість виділеного слова доречний фразеологізм:
А скажена собака
Б ніяка собака
В бита собака
Г кожна собака
7. Який фразеологізм «заховався» на малюнку:
8. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму:
А накивати п’ятами – побити ногами
Б обвести круг пальця - обдурити
В ні пари з уст - мовчати
Г ловити окунів - куняти
9. У реченні «Діти сміються» замість виділеного слова доречний фразеологізм:
А ловлять окунів
Б віддають земний уклін
В заливаються сміхом
Г б’ють байдики
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 виводити на чисту А ні пера
2 вільний як Б солі
3 ні пуху, В земля
4 з’їсти пуд Г козак
Д воду
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 підливати олії у А полі
2 викинути з Б вогонь
3 спіймати вітра в В руки
4 узяти ноги в Г вікна
Д голови
V. Підбиття підсумків уроку.