Тема. Контрольна робота за темою «Казки народів світу» (О.Пушкін, Г.К. Андерсен, О.Уайльд)
Мета: повторити й узагальнити навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою їх корекції; розвивати навички усного та писемного мовлення, творчі здібності учнів, пам'ять; виховувати почуття справедливості, поваги до людей добрих та працьовитих.
Тема. Контрольна робота за темою «Казки народів світу» (О.Пушкін, Г.К. Андерсен, О.Уайльд)
Мета: повторити й узагальнити навчальний матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою їх корекції; розвивати навички усного та писемного мовлення, творчі здібності учнів, пам’ять; виховувати почуття справедливості, поваги до людей добрих та працьовитих.
Обладнання: тести й тестові завдання.
Теорія літератури: літературна казка, герой художнього твору (образ, персонаж).
Хід уроку
I. Оголошення теми й мети уроку
II. Мотивація навчальної діяльності школярів
III. Основний зміст роботи
1. Інструктаж до написання тестів і виконання тестових завдань різних рівнів.
2. Написання контрольної роботи (виконуються всі завдання)
І варіант
1.Лукомор’я (за вступом до поеми Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила) — це ...
А) ліс; Б) острів; Г) казкова країна.
2.Автора (вступ до поеми «Руслан і Людмила» Олександра Пушкіна) «учив своїх казок»
А) морський ватаг; Б )учений кіт; В )цар Кащей; Г) русалка.
3.Зла цариця в «Казці про мертву царівну та сімох богатирів» Олександра Пушкіна перемовлялася із чарівним
А )яблуком; Б ) люстерком; В) черевичком; Г) веретеном.
4. Автором казки «Соловейко» є:
А) Ганс Крістіан Андерсен; Б) Шарль Перро; В )Оскар Уайльд; Г )Олександр Пушкін
5. Слова «Я люблю твоє серце більше, ніж корону» (казка Ганса Крістіана Андерсена «Соловей») промовив:
А) імператор; Б) камергер; В) справжній соловей; Г) штучний соловей .
6. Смерть від імператора відігнав( ла)
А) камергер; Б) соловейко;В) бідний рибалка; Г) маленька куховарочка.
7.Хлопчика-зірку в зимовому лісі (Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка») знайшли
А )двоє вовченят; Б) двоє ведмежат; В) двоє мисливців; Г) двоє лісорубів.
8.У сім’ї Лісоруба Хлопчик-зірка найбільше любив:
А )батька ; Б) матір; В) братів; Г) себе .
9.«Обличчям він став схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки» (казка Оскара Уайльда «Хлопчик-зірка») тому, що
А)Хлопчик-зірка відмовився від рідної матері й прогнав її геть,посоромившись її; Б) він знущався зі своїх названих братів і сестер; В) хлопчик виколов кротові очі гострим шпичаком з очерету ;
Г ) розбишака жбурляв камінцями в прокаженого.
Достатній рівень
10. Що таке літературна казка? Запишіть назви відомих вам літературних казок та їх авторів.
11. У чому полягає відмінність між народною та літературною казкою?
12. Чого навчає казка Оскара Уайльда « Хлопчик – зірка»?
ІІ варіант
1.У вступі до поеми Олександра Пушкіна «Руслан і Людмила» не згадано казкового героя:
А) царя Кащея ;Б )русалку; В )Бабу Ягу; Г) Котигорошка.
2.Автором «Казки про мертву царівну і сімох богатирів» є:
А) Оскар Уайльд; Б) Ганс Крістіан Андерсен ;В) Брати Грімм; Г) Олександр Пушкін.
3.Зла мачуха в «Казці про мертву царівну та сімох богатирів» занапастила царівну за допомогою:
А) люстерка; Б) яблука; В) веретена; Г) кришталевої труни.
4. Ганс Крістіан Андерсен є автором казки:
А) «Бременські музики» ; Б) «Попелюшка; В) «Хлопчик-зірка»; Г) «Соловей».
5. Про солов’я , який співає чудових пісень, богдихан дізнався:
А) від камергера ;Б) від мандрівників; В) від японського імператора;Г) від маленької куховарки.
6. Найкращою винагородою соловейкові за його спів (Ганс Крістіан Андерсен «Соловей») :
А) золотий орден ;Б) золотий ланцюжок; В ) золотий черевик ; Г) сльози на очах імператора.
7. Установіть відповідність між героями та назвами казок.
А) Кощей; Б) королевич Єлисей; В) японський імператор; Г) зайченятко.
1. « Соловей». 2. « Хлопчик – зірка». 3. « Казка про мертву царівну і сімох богатирів». 4. Вступ до поеми « Руслан і Людмила».
8. Як повівся весь світ з Хлопчиком – зіркою?
А) з любов’ю; Б) доброзичливо; В) милосердно; Г) так само жорстоко, як він чинив з іншими у дні своєї гордині.
9.У пошуках золотих монет, які наказав знайти лихий Чаклун ( Хлопчикові-зірці допомагало
А) вовченя ; Б) ведмежа; В) білченя ; Г зайченя.
Достатній рівень
10. Чим царівна заслужила гарне ставлення до себе сімох богатирів ?
11 Чому вчить казка братів Грімм «Пані Метелиця»?
12. Чи заслуговує Хлопчик- зірка прощення і любові батьків?
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання: прочитати казку В.Гауфа «Гаданий принц» та інші (за вибором).