Контрольна робота за темою «Сила творчої уяви» 5 клас
1 Льюїсу Керроллу випало жити в Англії за часів правлення королеви:
А Єлизавети;
Б Вікторії;
В Анни Стю́арт;
Г Марія II.
2 За тих часів уважалось:
А дитина – це небожитель, тому їй нічого не забороняють, на неї не кричать, не карають.
Б дітей змалку треба привчати до вишуканих манер;
В добрим смаком стримувати себе в усьому;
Г у п’ять років дитина знайомиться з “суворою дійсністю”, потрапляє під жорсткі правила й обмеження, яких треба дотримуватися.
3 Уперше в історії літературної казки Льюїс Керролл:
А використав діалог тварини і дитини.
Б використав подорож в інший світ;
В використав фантастичні елементи;
Г зробив головною героїнею реальну дівчинку.
4 Льюїс Керролл був:
А математиком і письменником;
Б священником і фотографом;
В географом і льотчиком;
Г філософом і другом дітей;
Д філософом і лікарем.
5 В уявному світі твору «Аліса в Крайні Див» автор відображає:
А проблеми виховання, судочинства»
Б проблеми усього суспільного устрою «вікторіанської доби»
В вплив релігії на державний устрій;
Г тільки те, про що можна було говорити в той час.
6 Які англійські приказки взято за основу образів Чеширського Кота, Капелюшника, Шаленого зайця:
А Посміхається, як Чеширський Кіт;
Б За двома зайцями поженешся - жодного не зловиш;
В Божевільний, як капелюшник;
Г Казиться, мов березневий заєць;
Д Блудлив, як кішка, боягузливий, як заєць;
Е Виховання дітей дуже схоже на спробу зібрати котів в одну зграю.
7 Вкажіть тему і ідею твору Льюїса Керролла «Аліса в «Країні Див»:
А Тема: дивовижні, фантастичні пригоди дівчинки Аліси уві сні.
Б Ідея: в іграх та випробуваннях відбувається формування особистості дитини, що вона не може відразу жити за законами дорослих, оскільки пізнає світ по-своєму, часто помиляючись і завдаючи болю й собі, й оточенню. Але кожен має пройти свій шлях.
В Тема: пригоди дівчинки – вигадника і фантазії героїні та Білого Кролика.
Г Ідея: у творі автор обстоював свободу всіх і кожного, свободу думки, мрії, творчості, без яких неможливий прогрес людства.
Д Тема: твір про героїню, яка не тільки сама вміла бачити щасливі моменти, а й навчила радіти інших.
Е Ідея: радості життя та відкриття світу.
8 Перша поетична збірка Марини Цвєтаєвої:
А «Книжки в обкладинках червоних»;
Б «Дитинство»;
Г «Вечірній альбом»;
Д «Сузірья».
9 Вкажіть , яких видатних композиторів згадує Марина Цвєтаєва у вірші «Книжки в обкладинках червоних»:
А Едварда Гріга;
Б Йоганна Себастьяна Баха;
В Роберта Шумена;
Г Чайковського Петра Ілліча;
Д Амадея Моцарта;
Е Людвіга ван Бетховена;
Ж Цезаря Кюї.
10 Які епізоди з книги Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» згадує поетеса у вірші:
А Знайомство з Беккі.
Б У печері.
В Фарбування паркану.
Г Виведення бородавок за допомогою дохлої кішки на кладовищі.
Д У школі.
11 Фантастика – це:
А те, чого не існує в реальній дійсності; світ уявлень та образів митця, який базується на основі засвоєних раніше фактів із реального життя; творча уява;
Б твір мистецтва, що зображує події, явища, людей, їх почуття в образній формі;
В різновид художньої літератури. В її основі – гострий, динамічний, з таємницями і загадками сюжет, напружені конфлікти особистого та громадського життя, в яких найбільш повно виявляються риси характеру героїв.
Г один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплено , розкрито історії багатьох персонажів, важливі проблеми, життєві події.
12 Вкажіть ознаки фантастики:
А тривалість подій у часі;
Б незвичайність подій та образів;
В складність персонажів, їхнє глибоке розкриття;
Г дивні імена і назви;
Д стрімкі й неймовірні повороти сюжету;
Відповіді:
1 Б
2 Б, В
3 Г
4 А, Б, Г
5 А, Б
6 А, В, Г
7 А, Г
8 Г
9 А, В, Ж
10 Б,Г
11 А
12 Б,Г,Д