Контрольна робота за темою «Стилістика простих речень»

Про матеріал
Контрольна робота за темою «Стилістика простих речень» із тестовими завданнями та завданнями відкритої форми
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Стилістика простих речень»

 

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень одинадцятикласників зі стилістики та пунктуації простих речень; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією; оцінити рівень умінь читати мовчки.

 

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент
  2. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку
  3. Мотивація навчальної діяльності
  4. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.
  5. Виконання контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Стилістика простих речень»

Варіант І

І рівень

(6 балів)

1. Поширеним є речення:

А Кілька покупців почали сперечатися.

Б Мільярди людей прагнуть жити в злагоді.

В Хлопчаки били байдики.

Г Вистава була надзвичайна.

Д Трава не скошена.

2. Позначте речення, у якому між підметом і присудком треба поставити тире (розділові знаки пропущено):

А Я не турист у ріднім краї не мовчазний спостерігач.

Б В чужих краях і хліб неначе вата.

В У нас на Україні душа і пісня споконвік жива.

Г Київські кручі фортеці зелені.

3. Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)

А Балка вкрита садками вилась попід горою.

Б Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

В Усіяна колосками земля пахне літом.

Г Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Д Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

4. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені):

А Не піймавши не кажи що злодій.

Б Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.

В Посеред плеса вода мов сказившись починала хлюпати й кружляти.

Г Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней.

Д Не зрозумівши студентка запитала ще раз.

5. Звертання є в реченні

А Усе, чим я щасливий і багатий, я мушу рідним словом оспівати.

Б Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

В Я люблю твоє майво зелене, і Донбас, і Каховку ясну.

Г На берегах Дніпра крутих, весь помережений садами, стоїть у сяйві днів нових наш рідний Київ перед нами.

Д «Роби добро, – мені казала мати, – і чисту совість не віддай за шмати!».

6. Знайти речення, у яких вставні слова виражають упевненість.

А Безумовно, ти хоч не феномен, але спритний чоловік (О. Корнійчук).

Б Мені тепер відкрилося, нарешті, що людина створена для любові, для кохання, для зачарованості й захопленості (П. Загребельний).

В Живу, як знаєте, я на хуторі, якраз на узліссі (Остап Вишня).

Г Увечері, кажуть, пішов дощ (Ю. Смолич).

7. Установіть відповідність

 

Односкладне речення

Приклади

1 означено-особове;

2 неозначено-особове;

3 узагальнено-особове;

4 безособове.

А З гармат по горобцях не стріляють.

Б Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.

В Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

Г Довго спали вітри у ярах на припоні.

Д Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям.

 

8. Установіть відповідність


Просте речення

1 з відокремленим означенням

2 з відокремленою обставиною

3 зі вставним словом

4 зі звертанням

 

 

А Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

Б Небо, ясне і бірюзове, рідко бачили мандрівники.

В Далеко-далеко (те знають хіба що лелеки) розкидала доля киптарики і сіряки.

Г Вершники, здавалось, зрослися з кіньми.

Д Старий підводиться, і, не прощаючись, іде, зникає десь знизу за курганом.


9. Установіть відповідність


Член речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 прикладка

 

 

Приклад

А Старий Кайдаш загадав звечора Кайдашисі та Мелашці гребти сіно.

Б Бути людиною – дертись по вертикальній стіні.

В Черешні тут росли високі й розкішні.

Г Останніми днями у нас погана погода.

Д Шевченко як поет відомий в усьому світі.


 


 

ІІ рівень

(3 бали)

Виконати повний синтаксичний аналіз речення.

Кажуть земля в таких місцях і справді могла таїти в собі міни чи бомби начинені смертоносною вибухівкою (О. Гончар).

 

ІІІ рівень

(3 бали)

Скласти твір-мініатюру на подану тему, використовуючи означено-особові та безособові речення:

«А слова дружнього за гроші не купити»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Стилістика простих речень»

Варіант ІІ

І рівень

(6 балів)

1. Поширеним є речення:

А Вона сиділа склавши руки.

Б Ми з тобою будемо радіти.

В Я буду крізь сльози сміятись.

Г Сотні птахів почали співати.

Д Батько з сином закінчили сіяти.

2. Позначте речення, у якому між підметом і присудком треба поставити тире (розділові знаки пропущено):

А День ясний, теплий, весняний.

Б Я трохи звір.

В Незупинне власне словотворення ось шлях його поезії.

Г Промені як вії сонячних очей.

3. Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено):

А Лежить дорога золотом прошита.

Б І видзвонює мотив моє слово сріблом скуте.

В По вінця сповнені краси шумлять смерекові ліси.

Г До колосків налитих туго моя прихилена душа.

Д Біліють смолоскипи грайливо пофарбованих ялин.

4. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні:

А Старі верби стоять похнюпившись.

Б Вишні зацвівши в росах заплачуть.

В Соснове гілля наїжачившись дивиться вгору.

Г Так вони сидячи діждалися неньки.

Д Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

5. В якому рядку поширене звертання (розділові знаки вилучено)

А Діти ваша мова прекрасна не соромтесь її не цурайтесь вона нічим не гірша за інші мови.

Б Роксолано Роксолано твоє ім’я мов дзвін.

В Прощай прощай чужа моя людино.

Г Слово чому ти не твердая криця Що серед бою так ясно іскриться?

Д За правду браття єднаймось щиро єдиний маєм правий шлях.

6. Знайти речення зі вставними словами, які виражають невпевненість.

А Ах, скільки срібних мрій літає!

Б Звісно, чумаки завжди рушають до схід сонця, щоб захопити холодку (О. Стороженко).

В Ти, мабуть, не знаєш, що наша дивізія носить ім’я мого рідного міста (О. Гончар).

Г І ось, нарешті, вершина (О. Гончар).

 

7. Установіть відповідність.

 

Односкладне речення:

1 означено-особове;

2 неозначено-особове;

3 узагальнено-особове;

4 безособове.

Приклади

А Пахне в домі димом і вогнем.

Б Добру і злу, і хлібу знаєм ціну.

В Жіночі голоси і перегук дитячий.

Г На балконі посадили сонях.

Д Уважніші будьмо до всього в природі.

 

 

8. Установіть відповідність


Просте речення

1 з відокремленим означенням

2 з відокремленою обставиною

3 зі вставним словом

4 зі звертанням

А Десь за ланами гомонів, затихаючи, грім.

Б Стривожені світлом, звірятка зворушились.

В Слово, моя  ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!

Г Боровсь Еней з своїм, сердега, горем.

Д Десь надсадно, як на заріз, ревіло теля, очевидно, загубивши матку.


 


9. Установіть відповідність

Член речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 обставина

Приклад

А На ній були чобітки з високими каблучками.

Б Увечері посумую, а вранці заплачу.

В Любові й щастя хочеться людині.

Г Непомітно для батьків син став дорослим.

Д Життя без книг – це хата без вікна.


 

ІІ рівень

(3 бали)

Виконати повний синтаксичний аналіз речення.

Здається що це янгол злетів з небес сів у нього за столом і виспівує тужливу але чарівну пісню (У. Самчук).

 

ІІІ рівень

(3 бали)

Скласти твір-мініатюру на подану тему, використовуючи неозначено-особові та узагальнено-особові речення:

«І все на світі треба пережити»

docx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
31 липня 2019
Переглядів
8749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку