Перевірочний тест. Підготовка до ЗНО

Про матеріал
Перевірочний тест можна використовувати під час уроку української мови чи на факультативі при підготовці до ЗНО .
Перегляд файлу

                                                     Варіант 1

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1. Лексичну помилку допущено в рядку

А бувший у користуванні

Б знаний у столиці

В охочий відвідати виставку

Г необхідне для кожного

2.Антоніми записано в рядку

А вечір - день

Б мирний - військовий

В дерева - кущі

Г худий – опасистий

3. Усі слова є іменниками в рядку

           А красиве, набережна, черговий

           Б старий, пережите, давній

           В пальне, лісничий, днювальний

           Г хворий, намальована, пряма

4.Спільнокореневим до слова ректи є

А ректор

Б речовий

В речник

Г рекреація

5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка

А маестро, ситро

Б кольрабі, меблі

В пальто, поні

Г пюре, динго

6.Граматичну помилку допущено в реченні

А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.

Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.

В Не знаючи броду, не лізь у воду.

Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.

 

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.

 

[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.

7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова

А не бачив(2)

Б нестримна(2)

В непокірна(3)

Г нескованих(4)

8.Слово непокірна (3 речення)

А підмет

Б означення

В присудок

Г обставина

9.Виділене в другому реченні слово можна замінити

А без сумніву

Б уявіть собі

В мабуть

Г чого доброго

10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є

А перше речення

Б друге речення

В третє речення

Г четверте речення

 

Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

 

11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку

А вітер … голові

Б як … воду опущений

В прорости … пір’я

Г хоч … вухо бгай

Д … свинячий голос

12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я, свяще(н/нн)ик

Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний

В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий

Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий

Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів

13. Прочитайте речення.

Я знову їхав по Вкраїні,

По тих дорогах польових,

Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,

Пл(2)ве гречок пахучий сніг,

Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,

І верби  х(5)ляться до греблі.

Букву е треба писати замість цифри

А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5

14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка

А сузір…я, кур…йоз, к…ювет

Б ад…ютант, пів…яйця, риб…ячий

В ател..є, Х…юстон, жул…єн

Г розп…яття, миш…як, духм…яний

Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя

15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку

А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих

Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок

В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення

Г антипр…гарний засіб, було пр… добре

Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять

16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка

А …жалитися, ро…кинутися, …хопити

Б  бе…карний, …цілити, …хибити

В …шити, ро…бити, …чистити

Г …казати, …тягти, …фотографувати

Д ...питати, …тиха, …ліпити

17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку

А Паша - паша

Б онуча - онуча

В город- город 

Г біднота - біднота

Д замок- замок 

18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні

А порадьтеся з Іваном Дідиком

Б доведіть Надії Коробко

В проведіть Петра Іваненка

Г милуюся Віктором Петренко

Д дочекайтеся Василя Степанюка

19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку

А три товариша

Б два інженери

В п’ятеро жінок

Г чотири дня

Д п’ять з половиною метра

20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати

А і зігріває все навколо.

Б освітивши і поле, і ліс.

В воно пускає навколо пустотливі іскорки.

Г а земля втішається його теплом.

Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.

21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

А зриваючи листя дерев.

Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.

В розігнав купчасті хмари.

Г принісши перший подих зими.

Д і розбудив самотнього дуба – велетня.

22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку

А найщасливі, менш гарний, самий милий

Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший

В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший

Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене

Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший

 23.Прочитайте речення.

Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.

 НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри

А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5

 

 У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

 

24. Доберіть синоніми до поданих слів

Слово                 Синонім

1 аксіома                    А післямова

2 епілог                        Б захоплення

3 рапорт               В доповідь

4 хобі               Г істина

               Д звіт

25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

Вид односкладного речення

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-особове

 

Приклад

А Пахло грибами й прохолодою конвалій.

Б Цих пташок люблять у народі.

В Люблю рідну мову.

Г Що посієш, те й пожнеш.

Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.

 

26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.

Вид речення

1 означальне

2 обставинне мети

3 обставинне допустове

4 обставинне причини

Приклад

А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.

Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.

В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.

Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.

Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.

 

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.

Випадок уживання коми

1 кома при вставному слові

2 кома в складнопідрядному реченні

3 кома при відокремленому означенні

4 кома в реченні з однорідними членами

Приклад

А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.

Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє.

В Напевно, снігурі на північ подалися.

Г Поки люди вчать інших, вчаться самі.

Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.

 

28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

До свого визнання вона (1) пройшла тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок свого часу.

А особове дієслово

Б безособове дієслово

В неозначена форма дієслова

Г дієприкметник (особлива форма дієслова)

Д дієприслівник (особлива форма дієслова)


Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. хз Ростик
    А як мені дізнатись чи правильні відповіді?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
13 серпня 2019
Переглядів
8522
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку