Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1. Лексичну помилку допущено в рядку
А бувший у користуванні
Б знаний у столиці
В охочий відвідати виставку
Г необхідне для кожного
2.Антоніми записано в рядку
А вечір - день
Б мирний - військовий
В дерева - кущі
Г худий – опасистий
3. Усі слова є іменниками в рядку
А красиве, набережна, черговий
Б старий, пережите, давній
В пальне, лісничий, днювальний
Г хворий, намальована, пряма
4.Спільнокореневим до слова ректи є
А ректор
Б речовий
В речник
Г рекреація
5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
А маестро, ситро
Б кольрабі, меблі
В пальто, поні
Г пюре, динго
6.Граматичну помилку допущено в реченні
А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.
Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.
В Не знаючи броду, не лізь у воду.
Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.
[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.
7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова
А не бачив(2)
Б нестримна(2)
В непокірна(3)
Г нескованих(4)
8.Слово непокірна (3 речення)
А підмет
Б означення
В присудок
Г обставина
9.Виділене в другому реченні слово можна замінити
А без сумніву
Б уявіть собі
В мабуть
Г чого доброго
10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є
А перше речення
Б друге речення
В третє речення
Г четверте речення
Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А вітер … голові
Б як … воду опущений
В прорости … пір’я
Г хоч … вухо бгай
Д … свинячий голос
12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я, свяще(н/нн)ик
Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний
В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий
Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий
Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів
13. Прочитайте речення.
Я знову їхав по Вкраїні,
По тих дорогах польових,
Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,
Пл(2)ве гречок пахучий сніг,
Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,
І верби х(5)ляться до греблі.
Букву е треба писати замість цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А сузір…я, кур…йоз, к…ювет
Б ад…ютант, пів…яйця, риб…ячий
В ател..є, Х…юстон, жул…єн
Г розп…яття, миш…як, духм…яний
Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя
15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих
Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок
В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення
Г антипр…гарний засіб, було пр… добре
Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять
16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
А …жалитися, ро…кинутися, …хопити
Б бе…карний, …цілити, …хибити
В …шити, ро…бити, …чистити
Г …казати, …тягти, …фотографувати
Д ...питати, …тиха, …ліпити
17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку
А Паша - паша
Б онуча - онуча
В город- город
Г біднота - біднота
Д замок- замок
18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
А порадьтеся з Іваном Дідиком
Б доведіть Надії Коробко
В проведіть Петра Іваненка
Г милуюся Віктором Петренко
Д дочекайтеся Василя Степанюка
19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А три товариша
Б два інженери
В п’ятеро жінок
Г чотири дня
Д п’ять з половиною метра
20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба – велетня.
22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А найщасливі, менш гарний, самий милий
Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший
В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший
Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене
Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший
23.Прочитайте речення.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.
24. Доберіть синоніми до поданих слів
Слово Синонім
1 аксіома А післямова
2 епілог Б захоплення
3 рапорт В доповідь
4 хобі Г істина
Д звіт
25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення 1 безособове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 узагальнено-особове
|
Приклад А Пахло грибами й прохолодою конвалій. Б Цих пташок люблять у народі. В Люблю рідну мову. Г Що посієш, те й пожнеш. Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.
|
26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.
Вид речення 1 означальне 2 обставинне мети 3 обставинне допустове 4 обставинне причини |
Приклад А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти. Б Дім, де рано встають, щастя не обходить. В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся. Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром. Д Вертатись пізно, бо гра – як битва. |
27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми 1 кома при вставному слові 2 кома в складнопідрядному реченні 3 кома при відокремленому означенні 4 кома в реченні з однорідними членами |
Приклад А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє. В Напевно, снігурі на північ подалися. Г Поки люди вчать інших, вчаться самі. Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.
|
28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
До свого визнання вона (1) пройшла тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок свого часу.
А особове дієслово
Б безособове дієслово
В неозначена форма дієслова
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д дієприслівник (особлива форма дієслова)