Контрольна робота за творчістю І. Нечуя-Левицького
Варіант1
А одруження Лавріна – одруження Карпа – смерть Кайдаша – всихання груші
Б смерть Кайдаша – одруження Карпа – одруження Лавріна – всихання груші
В одруження Карпа – одруження Лавріна – смерть Кайдаша – всихання груші
Г одруження Карпа – одруження Лавріна – всихання груші – смерть Кайдаша
3. Темою твору «Кайдашева сім’я» є зображення …
4. За що Карпові присудили дати десять різок або заплатити п’ять карбованців
А за те, що ганявся за матір’ю
Б за те, що зневажав Лавріна
В за те, що не хотів, щоб Берко настановляв шинки в Семигорах
Г за те, що штовхнув матір, коли знімав з горища Мотрю з куркою.
5. Хто з персонажів повісті був «... дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити; він понеділкував і постив дванадцять п'ятниць на рік, перед декотрими празниками»?
6. Про яку героїню повісті сказано: «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось вже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась і кричала на ввесь рот»?
7. Хто став прототипом сім’ї Кайдашів?
8. До композиційних особливостей твору «Кайдашева сім’я» НЕ НАЛЕЖИТЬ
А поділ твору на дев’ять частин;
Б детальний опис весілля Карпа і Лавріна;
В нагнітання сцен сварок, колізій;
Г розкриття характерів героїв через діалоги.
9. Визначте, яким персонажам належать подані репліки.
1 «Ви знаєте, що хто сьогодні спостить цілий день, той ніколи не потопатиме в воді і не вмре наглою смертю»
2 «Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем»
3 « Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, а тиху, як тихе літо»
4 «Ой боже мій! Це не Мотря, а бендерська чума. Вона мене з світу зжене!»
А Кайдашиха
Б Карпо
В Лаврін
Г Мотря
Д Кайдаш
а) Мелашка тікає з дому; б) брати розмовляють про дівчат;
в) Карпо сватається до Мотрі; г) до сім’ї Кайдашів входить Мотря.
Контрольна робота за творчістю І. Нечуя-Левицького
Варіант 2
1. Напрямок літератури, до якого належить «Кайдашева сім’я».
2. Коли ми уперше зустрічаємося із Кайдашевими синами?
А коли жнива кінчались і починалась возовиця; Б у Спасівку;
В на Великдень; Г на Петра й Павла.
3. Укажіть хибне твердження:
А «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
Б «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
В «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
Г «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
4. Хто з героїв твору «...ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались»?
5. Яка героїня твору «...перейшла через греблю, ступила на місток на потоках, сперлась на поренчата й задивилась не так на воду, як на свою вроду. До неї з води виглянуло її лице, свіже, як ягода, з чорними бровами. Дівчина милувалась собою та червоним намистом на шиї»?
6. Хто з героїв твору вибив Кайдашисі око?
7. Доберіть характеристики до персонажів
1 на словах, як на цимбалах, грає А Лаврін
2 у неї серце з перцем Б Карпо
3 широкий в плечах, з батьківськими карими В Кайдаш
гострими очима; гострі темні очі були ніби сердиті Г Мотря
4 все подихало молодою парубочою красою; Д Кайдашиха
був схожий з виду на матір
8. Які можна назвати причини конфлікту у родині Кайдашів?
9. У творі «Кайдашева сім’я» НЕ порушено проблеми
А кохання і стосунків у сім’ї Б народної моралі В батьків і дітей
Г митця і суспільства Д авторитету в громаді
10. Як називали Марусю Кайдашиху за її пихате «проше»?
11. Стильовою особливістю «Кайдашевої сім’ї» є…
А поєднання гумору і сатири Б використання неологізмів
В наявність оповідача Г надмірність застосування пейзажів.