Контрольна робота за творчістю Миколи Вороного, Тараса Шевченка

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для перевірки знань учнів 6 класу за творчістю М. Вороного й Т. Шевченка розроблена у двох варіантах. Рекомендую скористатися нею на підсумковому уроці.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Микола Вороний, Тарас Шевченко

Варіант 1

  1. Євшан-зілля з однойменної поеми М. Вороного є символом:

А. Ханської влади.                                                   В. Князівської влади.

Б. Історичної та національної пам’яті.                    Г. Рослинного світу.              0, 5 бала

2. Про кого мовиться: «…шугаєш ясним соколом у хмарах, сірим вовком в полі скачеш…»?

А. Гудець.                                                                 В. Хан.

Б. Князь.                                                                   Г. Ханський син.                0, 5 бала

3. Як малий половчанин потрапив до князя Володимира?

А. Був узятий у полон під час походу.

Б. Був підступно викрадений із ханського палацу.

В. Сам утік від батька-хана.

Г. Був відданий київському князеві як викуп.                                                   0, 5 бала

4. Установіть відповідність між героєм твору М. Вороного та значенням євшан-зілля для кожного з них.

А. Хан                              1. Воскресіння, ліки, повернення пам’яті.

Б. Співець.                       2. Батьківська любов, остання надія, продовження роду.

В. Син.                             3. Заповітна мрія, віра, надія, любов.

Г. Ліричний герой.            4. Вірність своїй землі, любов до пісні.

2  бали

5. Яка подія  сталася у житті Т. Шевченка 22 квітня 1838 року?

А. Побачила світ перша збірка «Кобзар».

Б. Почав навчатися в Академії мистецтв.

В. Було підписано відпускну, що засвідчувала волю для Т. Шевченка.

Г. Було написано  вірш «Думка».                                                                      0, 5 бала

6. Вислів «шляхи биті заросли тернами» у вірші Т. Шевченка «Думка» означає:

А. Неможливість спілкування з близькими людьми.

Б. Необхідність боротися для повернення додому.

В. Неможливість повернутися додому.

Г. Необхідність самому розчистити шлях для щасливої долі.                        0, 5 бала

7. Іван Підкова в однойменній поемі Т. Шевченка має козацьке звання:

А. Сотник.        Б. Отаман.             В. Осавула.               Г. Хорунжий.              0, 5 бала

8. Куди зібрався пливти Іван Підкова з однойменної поеми Т. Шевченка?

А. У Синопу до пана.                                 В. У Царград до султана.

Б. У Київ до князя.                                         Г. По Дніпру погуляти.                    0, 5 бала

 

9. Як давноминулі події, описані в поемі М. Вороного «Євшан-зілля», пов’язані із сучасністю?

3,5 балів

10. Випишіть із поеми Т. Шевченка «Іван Підкова» рядки, у яких зображено риси характеру й поведінку козацького ватажка.

2 бали

11. Запишіть назви творів Т. Шевченка, які ви прочитали самостійно.

1 бал

Контрольна робота

Микола Вороний, Тарас Шевченко

Варіант 2

  1. За основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороний використав:

А. Народний переказ.                                              В. Авторський вимисел.

Б. Літописну легенду.                                                   Г. Народну пісню.             0, 5 бала

2. Про кого мовиться: «…серед ночі Плаче, бідний та зітхає, Сну не знають його очі»?

А. Гудець.                                                               В. Хан.

Б. Князь.                                                                   Г. Ханський син.                0, 5 бала

3. Що переконало малого половчанина повернутися додому?

А. Розповідь про тугу батька.

Б. Пісня про «славетнії події, про лицарськії походи».

В. «Той євшан, чарівне зілля».

Г. Розповідь про волю у рідному степу.                                                   0, 5 бала

4. Установіть відповідність між героєм твору М. Вороного та значенням євшан-зілля для кожного з них.

А. Хан                              1. Заповітна мрія, віра, надія, любов.

Б. Співець.                       2. Вірність своїй землі, любов до пісні.

В. Син.                             3. Батьківська любов, остання надія, продовження роду.

Г. Ліричний герой.            4. Воскресіння, ліки, повернення пам’яті.                    2  бали

5. Яка подія  сталася у житті Т. Шевченка 1840 року в Петербурзі?

А. Побачила світ перша збірка «Кобзар».

Б. Почав навчатися в Академії мистецтв.

В. Було підписано відпускну, що засвідчувала волю для Т. Шевченка.

Г. Було написано  вірш «Думка».                                                                      0, 5 бала

6. Вислів «шляхи биті заросли тернами» у вірші Т. Шевченка «Думка» означає:

А. Неможливість спілкування з близькими людьми.

Б. Неможливість повернутися додому.

В. Необхідність самому розчистити шлях для щасливої долі.

Г. Необхідність боротися для повернення додому.                                         0, 5 бала

7. Хто такий Іван Підкова з однойменної поеми Т. Шевченка?

А. Вигаданий козак-герой.                         В. Звичайний рядовий козак.

 Б. Козацький ватажок.                               Г.  Хорунжий.                               0, 5 бала

8. Із ким боролися козаки під проводом Івана Підкови в однойменній поемі Т. Шевченка?

А. Із польською шляхтою.                   В. З українськими магнатами.

Б. Із київським   князем..                         Г. Із турецькими завойовниками.        0, 5 бала

 

9. Із якою метою М. Вороний у поемі  «Євшан-зілля» використовує для епіграфа уривок із літопису? Яку роль виконує в творі цей епіграф?

3,5 балів

10. Випишіть із поеми Т. Шевченка «Іван Підкова» рядки, у яких зображено картини пейзажу.                                                                                                 2 бали

11. Запишіть назви творів Т. Шевченка, які ви прочитали самостійно.

1 бал

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
6546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку