Контрольна робота з української літератури за творчістю О. Довженка, Н. Бічуї
І варіант
Початковий і середній рівні
1. Моральний урок дідів з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» для молодих бійців полягав у тому, що
А вони попалили всі човни й зірвали ворогові переправу
Б перевернули човни й загинули разом із ворогами
В зробили засідку й побили багато ворогів
Г мужньо витримали знущання ворогів і не видали партизанів
2. Кого діди Платон і Савка ставили за приклад бійцям, що відступали?
А Кармалюка
Б Гонту, Залізняка
В своїх синів
Г самих себе
3. Кульмінацією у творі Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» є
А поєдинок на шпагах Юлька та Славка
Б суд над Славком
В привід хлопця, який назвався Вернутою, до дитячої кімнати міліції
Г спізнення Славка на театральну виставу до Лілі
4. У невинуватість Славка вірили
А тренер, Лілі
Б Стефко та Юлько
В класний керівник і директор школи
Г інспектор дитячої кімнати міліції, Надія Григорівна
5. Твір "Ніч перед боєм" за жанром – це:
А) оповідання; Б) роман; В) повість; Г) казка.
6. Хто переправляє солдатів через Десну:
А) дід Платон; Б) дід Савка;
В) Петро Колодуб; Г) дід Платон і дід Савка.
7. Що сталося з дідом Савкою і дідом Платоном:
А) залишилися живі; Б) переїхали в інше місто;
В) нічого не змінилося; Г) померли.
8. Події у повісті "Шпага Славка Беркути" відбуваються у:
А) Києві; Б) Львові;
В) Харкові; Г) Чернігові.
9. Хто з учителів підтримував Славка Беркуту і став на його захист:
А) вчитель географії; Б) вчитель історії;
В) вчитель хімії; Г) вчитель біології.
10. Куди віднесли сороку з перебитим крилом герої повісті "Шпага Славка Беркути":
А) додому; Б) до сусіда; В) до вчительки Надії Григорівни; Г) до вчителя географії.
11. Хто з однокласників вирішив помститися Славкові:
А) Стефко Вус; Б) Лілі Теслюк;
В) Юлько Ващук; Г) Василь Лопух.
12. Ноги ставали міцнішими, пружніли м’язи , і вже не доводилося весь час думати:як добре великим і сильним – їх ніхто не штовхає… Мама потім не могла ніяк повірити, що хлопець сам себе вилікував…» Ці слова – характеристика…
А. Юлька Ващука
Б.Андрія Лопуха
В.Стефка Вуса
Г.Славка Беркути.
Достатній рівень
Установіть відповідність
13. Установіть відповідність.
Герой Вчинок
1.Славко Беркута А. Рятує сороку з переламаним крилом.
2.Стефко Вус Б. Страждає через невіру однокласників
3.Юлько Ващук В.Вірить у невинність Беркути.
4. Лілі Теслюк Г. В міліції називає чуже прізвище замість свого.
Д. Не боїться пити вино на вулиці.
14.Високий рівень
Виконайте одне із завдань.
А Висловіть свої судження про необхідність виховання патріотизму. Можливо, воно не потрібне в нашому глобалізованому світі? (за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм» та власними спостереженнями)
Б)Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.
В)"Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.
Контрольна робота з української літератури за творчістю О. Довженка, Н. Бічуї
Варіант II
Початковий і середній рівні
1. Молоді бійці з оповідання О. Довженка перед своїм першим боєм запитали в командира Петра Колодуба
А звідки він бере мужність і сили
Б що робити, коли ворога набагато більше й він краще озброєний
В чому не можна відступати Г що робити при пораненні
2. Дід Платон з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» лаяв відступаючих наших бійців
А за невміння користуватися зброєю, влучно стріляти
Б за невміння маскуватися, рити окопи
В за боягузтво, невміння та небажання захищати рідну землю
Г за те, що забувають писати листи своїм рідним
3. Особливостями композиції повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» є
А введення казкових, фантастичних елементів
Б наявність оповідача, розповідь ведеться від першої особи
В наявність багатьох відступів, листів, снів
Г зміщення часових площин, різнобічний показ героїв, заглиблення у психологію
4. Який фільм приніс світову славу О. П. Довженку:
А) "Україна у вогні"; Б) "Щоденник";
В) "Земля"; Г) "Аероград".
5. Кому з героїв оповідання О. Довженка "Ніч перед боєм" належать ці слова: "Тікаєте, бісові сини?... Багато ж я вас перевіз. Ой багато, та здорові все, та молоді, та все – перевези та перевези… "
А) діду Платону; Б) діду Савці;
В) Петрові Колодубу; Г) Івану Дроботу.
6. Хто розповідає історію дідів солдатам:
А) Іван Дробот; Б) Петро Колодуб;
В) невідомий солдат; Г) брат діда Платона.
7. Хто повідомляє Петрові Колодубу про смерть дідів:
А) онук діда Савки, Іван Дробот; Б) брат діда Савки;
В) товариш діда Платона; Г) Петро Колодуб.
8. У повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути" йдеться про:
А) 3 підлітків; Б) 5 підлітків;
В) 6 підлітків; Г) 4 підлітків.
9. Хто з підлітків, героїв повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути" має батька п’яницю:
А) Славко Беркута; Б) Стефко Вус;
В) Юлько Ващук; Г) Лілі Теслюк.
10. Кого просив про допомогу Юлько Ващук (помститися Славкові Беркуті):
А) Стефка Вуса; Б) Лопуха;
В) батьків; Г) Лілі.
11. Герої повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути" є учнями:
А) 8Б; Б) 8А; В) 7Б; Г) 7А.
12.Якого героя схарактеризовано такими словами з тексту : « … соловей –розбійник з нашого двору. Стою та дивуюсь: чому ти такий добрий став, у дворі хлопчаків мало що не ломигає , а тут над сорокою розчулюється! Метаморфоза»
А.Андрія Лопуха
2. .Юлька Ващука.
В. Славка Беркуту.
Г. Стефка Вуса.
13.Установіть відповідність
Проблема Герой
1.Відсутність повноцінного спілкування А. Лілі Теслюк
з дорослими Б. Стефко Вус
2.Пртистояння брехні і правди В.Юлько Ващук
3.Самотність дитини Г.Славко Беркута
4.Віра у свій талант Д.Андрій Лопух
Високий рівень
14. Виконайте одне із завдань.
А) Висловіть своє судження про важливість моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків (за твором Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» та власними спостереженнями).
Б) Дід Платон і дід Савка – справжні патріоти і захисники рідної землі.
В) "Шпага Славка Беркути" – повість про проблеми підлітків, їхню дружбу і зрадництво.