Мета: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу з теми, актуалізувати та систематизувати набуті знання; розвивати творче мислення, навички самостійності, аналітичності; створювати для учнів психологічну ситуацію успіху; виховувати інтерес до влучного слова, спонукати задуматися над тим, що таке успіх і як його досягти.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів
Початковий та середній рівень (6 балів)
1. У «Різдвяній пісні в прозі» Ч. Діккенс використовує...
А фантастику;
Б гротеск;
В сатиру;
Г іронію.
2. Про кого з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий грішник...»?
А Марлі;
Б Скрудж;
В Боб Кретчит;
Г рудокоп.
3. Якщо Скрудж не змінився б на краще, він наступне Різдво:
А зустрічав би сам;
Б не зустрів би, бо помер;
В зустрів би з племінником.
Г зустрічав би на роботі.
4. Колядники в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» співають...
А «Добрий вечір, пане господарю»;
Б «Сійся, родися»;
В «Щедрик, ведрик»;
Г «Нова радість стала».
5. Хто з героїв повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» побачив, що на небі немає місяця?
А Кум Панас;
Б Коваль Вакула;
В дяк;
Г козак Чуб.
6. Що відчула Оксана, коли зрозуміла, що не побачить більше Вакулу?
А що ненавидить його;
Б що кохає його;
В що багато завинила перед ним;
Г стало соромно.
Достатній рівень (3 бали)
7. Чи можна в повісті «Різдвяна пісня в прозі» назвати образи Духів фантастичними? Навіщо автор використовує ці образи у творі? (Так, адже насправді такого не буваєФантастичні образи трьох Духів Різдва покликані змусити душу Скруджа здригнутися, перетворити людиноненависника в людинолюба).
8. Розкрийте образ Скруджа та з’ясуйте причини його духовного переродження.
9. • Якими якостями наділяє автор Оксану? Які риси характеру він підкреслює в її образі? (Оксана — найвродливіша дівчина, примхлива, манірна, кокетлива, грайлива, погордлива, самовдоволена і тим не менш приваблива, бо, як підкреслює автор, їй пасують навіть її недоліки, які надалі «виліковує» всепереможна сила справжнього кохання).
Високий рівень – це творче завдання (3 бали)
10. Складіть різдвяну казку.
Або
Напишіть мініатюру "Різдво в житті героїв вивчених творів та нашому житті"
Тема уроку. Контрольна робота за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» та М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу з теми, актуалізувати та систематизувати набуті знання; розвивати творче мислення, навички самостійності, аналітичності; створювати для учнів психологічну ситуацію успіху; виховувати інтерес до влучного слова, спонукати задуматися над тим, що таке успіх і як його досягти.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Обладнання: зошити для контрольних робіт, картки із завданнями.
Епіграф: Бери вершину - і матимеш середину. Г.Сковорода
Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель. Заплющте очі, уявіть, що над вами нічне небо, повне зірок. Кожному треба відшукати особливо яск-раву зірку, яка б асоціювалася з вашою мрією.
- Поділіться своїми мріями, розкажіть, чого б ви хотіли досягти в житті?
- Що може стати на перешкоді до здійснення мрії?
- Що треба зробити, аби досягти успіху?
Асоціативний кущ. З якими словами у вас асоціюється слово «успіх»? (здійснення, гармонія, фортуна, досяг-нення, здобуток, визнання, перемога).
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, очікуваних результатів
Продовжте речення
ІІІ. Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольної роботи.
Проведення інструктажу щодо виконання завдань.
IV. Самостійне виконання контрольної роботи
V. Відповіді на запитання, що виникли у школярів під час написання контрольної роботи
VІ. Підсумок уроку.
Розвиток творчої рефлексії
Анкета
VII. Домашнє завдання