Тема. Узагальнення знань з теми «Земля на плані та карті».
І ВАРІАНТ
І Рівень. Робота з термінами (Разом 3 бали)
( Кожна правильна відповідь 0,5 балу.)
Згадайте та запишіть термін до визначення,
1. Ступінь зменшення довжини ліній місцевості на карті, глобусі чи плані……
2. Фотографія земної поверхні, яку виконують зі штучних супутників Землі….
3. Сукупність використаних умовних знаків та їх пояснення називають………
4. Зменшена, об’ємна модель Землі……
5. Сітка на географічній карті або глобусі утворена паралелями і меридіанами, проведена через певну кількість градусів називається……..
6. Прилад, який допомагає орієнтуватися на місцевості називається …….
ІІ Рівень. Визначення сторін горизонту і азимутів. (Разом 3 бали)
7. Прочитайте уважно завдання, змалюйте схему та підпишіть на ній замість крапочок сторони горизонту та азимути до кожного етапу шляху учнів.
(3 бали. Кожна правильна відповідь 0,5 балу)
Учні зібралися на экскурсію до лісу. Спочатку вони вирушили у напрямку на ……за азимутом ……..пройшовши 2 кілометра, повернули на……… за азимутом……. Пройшовши ще 1,800 метрів повернули на …….за азимутом…….
Відповідь….
І варіант
.…..
…….
………
ІІІ рівень. Робота з масштабом карти. (Разом 3 бали)
8. Виміряйте відстань між містами на карті України, запишіть відповідь у см, використавши масштаб, зробіть розрахунки, запишіть відстань між містами у км. (Для роботи використовуйте карту України зі шкільного атласу для 6 класу (1 бал)
А) від м. Києва до м. Одесса.
9. Завдання на переведення масштабу. (2 бали)
І варіант |
ІІ варіант |
||
Б) Перетворіть числовий масштаб в іменований |
|||
1: 20000 |
|
|
|
1: 3000000 |
|
|
|
В) Перетворіть іменований масштаб у числовий |
|||
В 1см. 25 км. |
|
|
|
Г) Перетворіть числовий масштаб в іменований та лінійний |
|||
1: 1000 |
|
|
|
ІV рівень. Завдання (Разом 3 бали)
10. Відгадайте загадки і запишіть відповіді. Намалюйте до кожної відгадки умовний топографічний знак. (1 бал.)
І варіант
А) Посередині поля лежить люстерко…..
Б) Маю крила, та не птах, на семи стою вітрах. То ж мене і кличе всяк не інакше, як .…..
В) Взимку – чорний і сумний, навесні він гомінкий, влітку – щедрий і зелений, восени – жовто - багряний……
11. Визначте назву географічного об’єкту за координатами. (1 бал.)
А) Пропоную вам здійснити географічні відкриття об’єктів, які вже раніше були відкриті відомими географами та мандрівниками. (Для роботи використовуйте карту півкуль зі шкільного атласу для 6 класу.)
У 1896 році англійський мандрівник Девід Лівінгстон здійснив відкриття географічного об’єкту з координатами 18˚ пд. ш. та 26˚ сх. д. Що це за об’єкт?
Б) Визначте координатии географічного об’єкту.
Міста Оттава (материк Північна Америка)
12. Завдання з картинкою-загадкою. (1 бал.)
Роздивіться уважно картинку і даючи відповіді на запитання складіть розповідь з 5 речень. Запишіть свою розповідь.
- Скільки туристів мешкають в цьому таборі?
- Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?
На чому вони сюди приїхали?
- Чи далеко від села розміщений їхній табір?
- Звідки дме вітер: з півночі або півдня?
- Яка зараз частина доби: ранок, обід, вечір або ніч?
Тема. «Земля на плані та карті».
ІІ ВАРІАНТ
І Рівень. Робота з термінами. (Разом 3 бали)
Кожна правильна відповідь 0,5 балу.)
Згадайте та запишіть термін до визначення,
1. Ступінь зменшення довжини ліній місцевості на карті, глобусі чи плані….
2. Фотографія земної поверхні, яку виконують зі штучних супутників Землі….
3. Сукупність використаних умовних знаків та їх пояснення називають……….
4. Зменшена, об’ємна модель Землі……
5. Сітка на географічній карті або глобусі утворена паралелями і меридіанами, проведена через певну кількість градусів називається……..
6. Прилад, який допомагає орієнтуватися на місцевості називається …….
ІІ Рівень. Визначення сторін горизонту і азимутів. (Разом 3 бали)
(Кожна правильна відповідь 0,5 балу.)
7. Прочитайте уважно завдання, змалюйте схему та підпишіть на ній замість крапочок сторони горизонту та азимути до кожного етапу шляху учнів.
Учні зібралися на экскурсію до лісу. Спочатку вони вирушили у напрямку на ……за азимутом ……..пройшовши 2 кілометра, повернули на……… за азимутом……. Пройшовши ще 1,800 метрів повернули на …….за азимутом…….
Відповідь….
ІІ варіант
…….
……..
.. …….
3. ІІІ рівень. Робота з масштабом карти. (Разом 3 бали)
(Кожна правильна відповідь 0,5 балу)
8. Виміряйте відстань між містами на карті України, запишіть відповідь у см, використавши масштаб, зробіть розрахунки, запишіть відстань між містами у км. (Для роботи використовуйте карту України зі шкільного атласу для 6 класу.) (1 бал)
А) від м. Луцьк до м. Луганськ.
9. Завдання на переведення масштабу. (2 бали)
І варіант |
ІІ варіант |
||
Б) Перетворіть числовий масштаб в іменований |
|||
|
|
1: 5000 |
|
|
|
1: 90000000 |
|
В) Перетворіть іменований масштаб у числовий |
|||
|
|
В 1см. 3 км. |
|
Г) Перетворіть числовий масштаб в іменований та лінійний |
|||
|
|
1: 2500 |
|
ІV рівень. Завдання (Разом 3 бали)
10. Відгадайте загадки і запишіть відповіді. Намалюйте до кожної відгадки умовний топографічний знак. (1 бал)
А) Не вода і не суходіл, на човні не попливеш і ногами не пройдеш.
Б) Над глибокою рікою вигнув спину він дугою. Всі по ньому їдуть, всі по ньому йдуть, а з собою не беруть!.....
В) Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу: малина, абрикоси, виноград, горіхи, сливи, яблуні та груші. А все це разом зветься просто …
11. Визначте назву географічного об’єкту за координатами. (1 бал)
А) Пропоную вам здійснити географічні відкриття об’єктів, які вже раніше були відкриті відомими географами та мандрівниками. (Для роботи використовуйте карту півкуль зі шкільного атласу для 6 класу.)
У 1935 році пілот з борту літака відкрив один з найвідоміших на планеті об’єктів. Його координати - 6˚ пн. ш. та 61˚ зх. д. Відкрийте це чудо світу і ви!
Б) Визначте координатии географічного об’єкту.
Міста Каїр (материк Африка)
12. Завдання з картинкою-загадкою. (1 бал)
Роздивіться уважно картинку і даючи відповіді на запитання складіть розповідь з 5 речень. Запишіть свою розповідь.
- Скільки туристів мешкають в цьому таборі?
- Коли вони сюди приїхали: сьогодні чи кілька днів тому?
На чому вони сюди приїхали?
- Чи далеко від села розміщений їхній табір?
- Звідки дме вітер: з півночі або півдня?
- Яка зараз частина доби: ранок, обід, вечір або ніч?