Контрольна робота містить задачі на знаходженння молекулярної формули речовини за відомими масовими частками елементів, з яких вона складається. Тому доцільно перед контрольною роботою навчити учнів розв'язувати такі задачі, або замінити їх на інші.
УРОК № Дата:
ТЕМА: Узагальнення знань з теми «Найважливіші органічні сполуки.
Вуглеводні».
МЕТА: визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Вуглеводні», виявити утруднення у засвоєного матеріалу й визначити шляхи їх подолання.
ОБЛАДНАННЯ: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності.
БАЗОВІ ПОНЯТТЯ: органічні речовини, елементи-органогени, природні й синтетичні органічні речовини, класифікація органічних сполук, насичені й ненасичені вуглеводні, метан, етилен, ацетилен, гомологи, гомологічні ряди, алкани, алкени, алкіни, структурні формули, просторова будова молекули, кратні зв'язки, реакції горіння, заміщення, приєднання, галогенування, хлорування, окиснення, якісна реакція на ненасичені вуглеводні, галогенопохідні, термічний розклад.
ТИП УРОКУ: Урок корекції й контролю знань.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційний етап. 3 хв
ІІ. Контрольна робота. 40 хв
ІІІ. Домашнє завдання. 1 хв
ІV. Підбиття підсумків уроку. 1 хв
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
ІІ. Контрольна робота.
Варіант 1
Початковий та середній рівень (6 балів)
А) CnH2n+2 Б) CnH2n-2 В) CnH2n Г) CnH2n-6
А) Естерифікації Б) Заміщення В) Дегідратації Г) Приєднання
3. Позначте правильне визначення гомологів:
А) речовини одного класу, які відрізняються на одну чи декілька груп –СН2-
Б) речовини, які мають однаковий якісний та кількісний склад, але різну будову
В) речовини, що уповільнюють швидкість хімічної реакції
Г) речовини, що прискорюють швидкість хімічної реакції
4. Валентність карбона в органічних сполуках:
А) IV Б) II В) VI Г) I
5. Яку речовину використовують в органічній хімії для збільшення карбонового ланцюга:
А) C Б) Na В) Mg Г) Cl
6. Гідрування – це додавання:
А) Н2 Б) С12 В) O2 Г) Н2O
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між структурною формулою вуглеводню та його назвою.
8. Обчисліть обєм кисню, що необхідний для спалювання 10 л гексану.
Високий рівень (3 бали)
9. Установіть молекулярну формулу органічної сполуки, якщо відомо, що масові частки Карбону та Гідрогену в ньому відповідно дорівнюють 92,3 і 7,7 %. Відносна густина цієї сполуки за воднем дорівнює 13.
Варіант 2
Початковий та середній рівень (6 балів)
А) CnH2n+2 Б) CnH2n-2 В) CnH2n Г) CnH2n-6
А) Естерифікації Б) Заміщення В) Дегідратації Г) Приєднання
3. Позначте правильне визначення ізомерів:
А) речовини одного класу, які відрізняються на одну чи декілька груп –СН2-
Б) речовини, які мають однаковий якісний та кількісний склад, але різну будову
В) речовини, що уповільнюють швидкість хімічної реакції
Г) речовини, що прискорюють швидкість хімічної реакції
4. Валентність карбона в органічних сполуках:
А) VI Б) III В) IV Г) II
5. Яку речовину використовують в органічній хімії для спалювання органічних сполук:
А) О2 Б) Na В) Н2 Г) Cl
6. Гідратація – це додавання:
А) Н2 Б) С12 В) O2 Г) Н2O
Достатній рівень (3 бали)
7. Установіть відповідність між структурною формулою вуглеводню та його назвою.
8. Обчисліть обєм кисню, що необхідний для спалювання 8 л бутану.
Високий рівень (3 бали)
9. Установіть молекулярну формулу органічної сполуки, якщо відомо, що масові частки Карбону та Гідрогену в ньому відповідно дорівнюють 85,7 і 14,3 %. Відносна густина цієї сполуки за повітрям дорівнює 1,45.
ІІІ. Домашнє завдання.
Повторити §
ІV. Підбиття підсумків уроку.