Контрольна тестова робота №1. Із пісенних скарбів. Творчість І.Я. Франка

Про матеріал
Тестова робота містить завдання з однією правильною відповіддю та питання, що передбачають поєднання логічних пар. Творча робота допомагає з’ясувати, чи вміє учень сформувати і грамотно написати зв’язне повідомлення у вигляді тексту, чи може він проаналізувати поставлену проблему, подати свій варіант її бачення та розуміння.
Перегляд файлу

Із пісенних скарбів. Творчість Івана Франка

Тестова робота

І варіант

І рівень

1.Які пісні НЕ належать до суспільно-побутових

А рекрутські

Б історичні

В козацькі

Г чумацькі

2.У якому сторіччі виникли козацькі пісні?

А XІV

Б XV

В XVIII

Г XIX

3.Попереду козацького війська в пісні «Ой на горі та женці жнуть» йде…

А Богдан Хмельницький

Б Петро Дорошенко

В Петро Сагайдачний

Г Павло Полуботок

4.До загиблого чумака в пісні «Ой у степу криниченька» прилетіла пташка

А голуб

Б  орел

В  зозуля

Г  соловейко

5.Проміняв жінку на тютюн і люльку герой твору

А «Ой на горі та женці жнуть»

Б «Дозвілля молоді»

В «Захар Беркут»

Г «Ой у степу криниченька»

6.Будова коломийки така:

А 2 рядки по 12 складів

Б  4 рядки по 14 складів

В 2 рядки по 14 складів

Г 4 рядки по 12 складів

7.За жанром «Захар Беркут» – це

А історична поема

Б філософська поема

В історична повість

Г героїчна поема

Д історичний роман

8.Історичною основою повісті «Захар Беркут» І. Франка є

А Монголо-татарська навала (1241 р.)

Б Громадянська війна (1917-1921 рр.)

В Друга світова війна (1939-1945 рр.)

Г Українізація (20-30-х рр. ХХ ст.)

Д Руїна (1657-1687 рр.)
9. Події, зображені у творі І. Франка «Захар Беркут», відбуваються

А на Вінниччині

Б на Київщині

В у Карпатах

Г у Криму

10. Сторож у творі «Захар Беркут» І.Франка – це...

А священний камінь, що стереже вхід до тухольської долини

Б …сивий, як голуб, звиш 90 літ старець, найповажніший у цілій тухольській громаді.

В перетворена в камінь чаклунка Морана, богиня смерті

Г Тугар Вовк

11. Хто навчив тухольських майстрів робити метавки (катапульти)?

А Тугар Вовк

Б  Захар Беркут

В Максим Беркут

Г Мирослава

12. Усі слова і сполучення слів, подані нижче, стосуються повісті І. Франка «Захар Беркут», ОКРІМ

А лoви на грубого звіра

Б Тухольщина

В роман у віршах

Г копа

Д Данило Галицький

13.«Перед громаду вийшов нестарий ще чоловік, каліка, без руки і ноги, навхрест перекалічений. Лице його було порите глибокими шрамами» — це характеристика

А Захара Беркута

Б Бурунди-бегадира

В Максима Беркута

Г Митька Вояка

Д Пета-бегадира

14. Визначте хронологічну послідовність розгортання подій у повісті «Захар Беркут» І.Франка

А віщий сон Захара Беркута – полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – напад монголів на Тухлю

Б віщий сон Захара Беркута – полювання боярина в тухольському лісі – захоплення Максима в полон – прохання Максима віддати за нього боярівну – напад монголів на Тухлю

В напад монголів на Тухлю – полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – віщий сон Захара Беркута

Г полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – віщий сон Захара Беркута – напад монголів на Тухлю

 

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками

1Мирослава

2 Бурунда

3 Максим

4 Захар Беркут

5 Тугар Вовк

А  «Я хочу перепровадити монголів на Угри, бо, чим скорше підуть із нашого краю, тим менше тут руїни нароблять»

Б «Великої сили великого Чингісхана ми не лякаємось. Вона може нас зробити трупами, але не зробить нас рабами»

В «Мій син радше дасть на кусні порубати себе, аніж узяти себе в неволю»

Г  «Я спішила звістити вас, що монголи надходять, перед вечером будуть тут, то щоб ви приготовилися, як їх приняти»

Д «Усе хитро ти говориш, щоб відвернути мій гнів, аби скинути з себе вину! Ти запровадив нас сюди, ти мусиш і вивести нас, і то зараз завтра, без страти часу й людей!.. Так мусить статись, або горе тобі!»

 

2. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками

Персонаж твору

Репліка

 

1 Захар Беркут

2 Тугар Вовк

3 Максим Беркут

4 Мирослава

 

А «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю»

Б «Поки не зустрінемось з тими псами, поти не можемо ночувати»

В «У мене пута на руках, а в тебе на душі!»

Г «Коб тілько мені по тих трупах дійти до власти й сили»

Д «Не відбити, але розбити їх – се повинна бути наша мета!»

 

ІІІ рівень

 

Напишіть невелике висловлення про те, чому варто прочитати повість І.Франка «Захар Беркут».

 

І рівень: 1-14 по 0,5б. = 7б.   ІІ рівень: 1-2 по 1б. =2б.  ІІІ рівень = 3б.

 

 

 

Із пісенних скарбів. Творчість Івана Франка

Тестова робота

ІІ варіант

І рівень

1.До суспільно-побутових належать пісні:

А козацькі, коломийки, чумацькі

Б чумацькі, козацькі, заробітчанські

В колискові, рекрутські, кріпацькі

Г чумацькі, жовнірські, календарно-обрядові

2.Створення чумацьких пісень припало на

А XІV першу половину XV сторіччя

Б XV сторіччя

В XVIII першу половину XІX сторіччя

Г XIX першу половину XX сторіччя

3. Сагайдачного в пісні «Ой на горі та женці жнуть» названо

А розгубленим

Б байдужим

В необачним

Г лінькуватим

4.Яка пташка перемовляється з чумаком («Ой у степу криниченька»)?

А зозуля

Б горобець

В журавель

Г соловей

5. Іван Франко зазначав, що вони «перекочуються і мерехтять, наче перли розсипаного намиста». Про що йде мова?

А козацькі пісні

Б чумацькі пісні

В коломийки

Г обрядові пісні

6.Події у творі «Захар Беркут» І.Франка відбуваються

А 1241 року

Б 1513 року

В 1770 року

Г 1861 року

7.«Сей ланцюг – то наш руський рід, такий, який вийшов з рук добрих, творчих духів». Про що говорив Захар Беркут?

А подарунок від Данила Галицького

Б копне знамено

В булаву

Г ланцюг

Д метавки

8.Пета-бегадир і Бурунда-бегадир — це

А діти Чингісхана

Б побратими князя Данила Галицького

В родичі Тугара Вовка

Г онуки Чингісхана

9. «Хто хоч хвилю зазнав неволі, той зазнав гіршого, ніж смерть» – моральне кредо

А Митька Вояка

Б Максима Беркута

В боярського дружинника

Г монаха Акинтія

Д Захара Беркута

10. Усі слова і сполучення слів, подані нижче, стосуються повісті І. Франка «Захар Беркут», ОКРІМ

А Морана

Б Тухля

В роман у віршах

Г Митько Вояка

Д князь Данило

11.Що приснилося Мирославі в ніч проти того, як вони з батьком рушили на ведмедів?

А сон про знайомство з Максимом

Б сон про зраду батька

В сон про загибель Максима

Г сон про пастку монголо-татар

Д сон про благословення доньки покійною матір'ю

12.Максима Беркута врятував від смерті

А Захар Беркут

Б Пета-бегадир

В Тугар Вовк

Г Бурунда-бегадир

13. У творі «Захар Беркут» порушено всі проблеми, ОКРІМ

А захисту рідної землі

Б морального вибору

В єдності, згуртованості народу як запоруки перемоги

Г людини і мистецтва

Д кохання, вірність, самопожертва

14. Визначте правильний варіант відповіді із пропущеними окремими словами

«Давно то, дуже давно діялось, ще коли велетні жили в наших горах. То тут, де тепер наша Тухля, стояло велике озеро; сеся кітловина була ще зовсім замкнена, і тілько через верх текла вода. Озеро се було закляте: в нім не було нічого живого, ні рибки, ні хробачка: а котра звірина напилась з нього, мусила згинути: а пташина, яка хотіла перелетіти понад його, мусила впасти в воду і втопитися. Озеро було під опікою Морани, богині смерті…» ‒ таку легенду про камінь ______________ розповів ___________________.

А  Сторож;  Захар Беркут Мирославі

Б   Сторож; Максим Мирославі та її батькові Тугарові Вовку

В  Кремінь; Максим Бурунді

Г  Сторож; Максим Беркут Бурунді

Д  Тухля; Захар своєму сину Максимові

 

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками

1Мирослава

2 Бурунда

3 Максим

4 Захар Беркут

5 Тугар Вовк

А  «Нічого мене не обходить ваша копа. Я тут із княжої волі і можу сам збирати копу, коли буду вважати се потрібним»

Б «Вся громада гнівна на тебе за те, що ти присвоюєш собі громадський ліс і полонину, не спитавши навіть громади, чи схоче вона на те пристати…»

В «Життя лиш доти має вартість,- говорив він частенько,- доки чоловік може помагати іншим»

Г  «Гнів проти тухольців засліпив тебе і пхає тебе до загибелі»

Д «Усе хитро ти говориш, щоб відвернути мій гнів, аби скинути з себе вину! Ти запровадив нас сюди, ти мусиш і вивести нас, і то зараз завтра, без страти часу й людей!.. Так мусить статись, або горе тобі!»

2.Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» і їхніми вчинками

Персонаж твору

Учинок

 

1 Захар Беркут

2 Тугар Вовк

3 Максим Беркут

4 Мирослава

 

А погоджується показати монголам потайний підземний хід

Б навчає тухольців виготовляти катапульти-метавки

В звертається з молитвою до сонця

Г вихопивши меча, відрубує руку бегадирові

Д віддає великий золотий перстень, здобутий у битві під Калкою

 

ІІІ рівень

 

Напишіть невелике висловлення про те, чому варто прочитати повість І.Франка «Захар Беркут».

 

 

І рівень: 1-14 по 0,5б. = 7б.   ІІ рівень: 1-2 по 1б. =2б.  ІІІ рівень = 3б.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цогла Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
7816
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку