Із пісенних скарбів. Творчість Івана Франка
Тестова робота
І варіант
І рівень
1.Які пісні НЕ належать до суспільно-побутових
А рекрутські
Б історичні
В козацькі
Г чумацькі
2.У якому сторіччі виникли козацькі пісні?
А XІV
Б XV
В XVIII
Г XIX
3.Попереду козацького війська в пісні «Ой на горі та женці жнуть» йде…
А Богдан Хмельницький
Б Петро Дорошенко
В Петро Сагайдачний
Г Павло Полуботок
4.До загиблого чумака в пісні «Ой у степу криниченька» прилетіла пташка
А голуб
Б орел
В зозуля
Г соловейко
5.Проміняв жінку на тютюн і люльку герой твору
А «Ой на горі та женці жнуть»
Б «Дозвілля молоді»
В «Захар Беркут»
Г «Ой у степу криниченька»
6.Будова коломийки така:
А 2 рядки по 12 складів
Б 4 рядки по 14 складів
В 2 рядки по 14 складів
Г 4 рядки по 12 складів
7.За жанром «Захар Беркут» – це
А історична поема
Б філософська поема
В історична повість
Г героїчна поема
Д історичний роман
8.Історичною основою повісті «Захар Беркут» І. Франка є
А Монголо-татарська навала (1241 р.)
Б Громадянська війна (1917-1921 рр.)
В Друга світова війна (1939-1945 рр.)
Г Українізація (20-30-х рр. ХХ ст.)
Д Руїна (1657-1687 рр.)
9. Події, зображені у творі І. Франка «Захар Беркут», відбуваються
А на Вінниччині
Б на Київщині
В у Карпатах
Г у Криму
10. Сторож у творі «Захар Беркут» І.Франка – це...
А священний камінь, що стереже вхід до тухольської долини
Б …сивий, як голуб, звиш 90 літ старець, найповажніший у цілій тухольській громаді.
В перетворена в камінь чаклунка Морана, богиня смерті
Г Тугар Вовк
11. Хто навчив тухольських майстрів робити метавки (катапульти)?
А Тугар Вовк
Б Захар Беркут
В Максим Беркут
Г Мирослава
12. Усі слова і сполучення слів, подані нижче, стосуються повісті І. Франка «Захар Беркут», ОКРІМ
А лoви на грубого звіра
Б Тухольщина
В роман у віршах
Г копа
Д Данило Галицький
13.«Перед громаду вийшов нестарий ще чоловік, каліка, без руки і ноги, навхрест перекалічений. Лице його було порите глибокими шрамами» — це характеристика
А Захара Беркута
Б Бурунди-бегадира
В Максима Беркута
Г Митька Вояка
Д Пета-бегадира
14. Визначте хронологічну послідовність розгортання подій у повісті «Захар Беркут» І.Франка
А віщий сон Захара Беркута – полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – напад монголів на Тухлю
Б віщий сон Захара Беркута – полювання боярина в тухольському лісі – захоплення Максима в полон – прохання Максима віддати за нього боярівну – напад монголів на Тухлю
В напад монголів на Тухлю – полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – віщий сон Захара Беркута
Г полювання боярина в тухольському лісі – прохання Максима віддати за нього боярівну – захоплення Максима в полон – віщий сон Захара Беркута – напад монголів на Тухлю
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками
1Мирослава 2 Бурунда 3 Максим 4 Захар Беркут 5 Тугар Вовк |
А «Я хочу перепровадити монголів на Угри, бо, чим скорше підуть із нашого краю, тим менше тут руїни нароблять» Б «Великої сили великого Чингісхана ми не лякаємось. Вона може нас зробити трупами, але не зробить нас рабами» В «Мій син радше дасть на кусні порубати себе, аніж узяти себе в неволю» Г «Я спішила звістити вас, що монголи надходять, перед вечером будуть тут, то щоб ви приготовилися, як їх приняти» Д «Усе хитро ти говориш, щоб відвернути мій гнів, аби скинути з себе вину! Ти запровадив нас сюди, ти мусиш і вивести нас, і то зараз завтра, без страти часу й людей!.. Так мусить статись, або горе тобі!» |
2. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками
Персонаж твору |
Репліка
|
1 Захар Беркут 2 Тугар Вовк 3 Максим Беркут 4 Мирослава
|
А «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю» Б «Поки не зустрінемось з тими псами, поти не можемо ночувати» В «У мене пута на руках, а в тебе на душі!» Г «Коб тілько мені по тих трупах дійти до власти й сили»
Д «Не відбити, але розбити їх – се повинна бути наша мета!» |
ІІІ рівень
Напишіть невелике висловлення про те, чому варто прочитати повість І.Франка «Захар Беркут».
І рівень: 1-14 по 0,5б. = 7б. ІІ рівень: 1-2 по 1б. =2б. ІІІ рівень = 3б.
Із пісенних скарбів. Творчість Івана Франка
Тестова робота
ІІ варіант
І рівень
1.До суспільно-побутових належать пісні:
А козацькі, коломийки, чумацькі
Б чумацькі, козацькі, заробітчанські
В колискові, рекрутські, кріпацькі
Г чумацькі, жовнірські, календарно-обрядові
2.Створення чумацьких пісень припало на
А XІV першу половину XV сторіччя
Б XV сторіччя
В XVIII першу половину XІX сторіччя
Г XIX першу половину XX сторіччя
3. Сагайдачного в пісні «Ой на горі та женці жнуть» названо
А розгубленим
Б байдужим
В необачним
Г лінькуватим
4.Яка пташка перемовляється з чумаком («Ой у степу криниченька»)?
А зозуля
Б горобець
В журавель
Г соловей
5. Іван Франко зазначав, що вони «перекочуються і мерехтять, наче перли розсипаного намиста». Про що йде мова?
А козацькі пісні
Б чумацькі пісні
В коломийки
Г обрядові пісні
6.Події у творі «Захар Беркут» І.Франка відбуваються
А 1241 року
Б 1513 року
В 1770 року
Г 1861 року
7.«Сей ланцюг – то наш руський рід, такий, який вийшов з рук добрих, творчих духів». Про що говорив Захар Беркут?
А подарунок від Данила Галицького
Б копне знамено
В булаву
Г ланцюг
Д метавки
8.Пета-бегадир і Бурунда-бегадир — це
А діти Чингісхана
Б побратими князя Данила Галицького
В родичі Тугара Вовка
Г онуки Чингісхана
9. «Хто хоч хвилю зазнав неволі, той зазнав гіршого, ніж смерть» – моральне кредо
А Митька Вояка
Б Максима Беркута
В боярського дружинника
Г монаха Акинтія
Д Захара Беркута
10. Усі слова і сполучення слів, подані нижче, стосуються повісті І. Франка «Захар Беркут», ОКРІМ
А Морана
Б Тухля
В роман у віршах
Г Митько Вояка
Д князь Данило
11.Що приснилося Мирославі в ніч проти того, як вони з батьком рушили на ведмедів?
А сон про знайомство з Максимом
Б сон про зраду батька
В сон про загибель Максима
Г сон про пастку монголо-татар
Д сон про благословення доньки покійною матір'ю
12.Максима Беркута врятував від смерті
А Захар Беркут
Б Пета-бегадир
В Тугар Вовк
Г Бурунда-бегадир
13. У творі «Захар Беркут» порушено всі проблеми, ОКРІМ
А захисту рідної землі
Б морального вибору
В єдності, згуртованості народу як запоруки перемоги
Г людини і мистецтва
Д кохання, вірність, самопожертва
14. Визначте правильний варіант відповіді із пропущеними окремими словами
«Давно то, дуже давно діялось, ще коли велетні жили в наших горах. То тут, де тепер наша Тухля, стояло велике озеро; сеся кітловина була ще зовсім замкнена, і тілько через верх текла вода. Озеро се було закляте: в нім не було нічого живого, ні рибки, ні хробачка: а котра звірина напилась з нього, мусила згинути: а пташина, яка хотіла перелетіти понад його, мусила впасти в воду і втопитися. Озеро було під опікою Морани, богині смерті…» ‒ таку легенду про камінь ______________ розповів ___________________.
А Сторож; Захар Беркут Мирославі
Б Сторож; Максим Мирославі та її батькові Тугарові Вовку
В Кремінь; Максим Бурунді
Г Сторож; Максим Беркут Бурунді
Д Тухля; Захар своєму сину Максимові
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» та їхніми репліками
1Мирослава 2 Бурунда 3 Максим 4 Захар Беркут 5 Тугар Вовк |
А «Нічого мене не обходить ваша копа. Я тут із княжої волі і можу сам збирати копу, коли буду вважати се потрібним» Б «Вся громада гнівна на тебе за те, що ти присвоюєш собі громадський ліс і полонину, не спитавши навіть громади, чи схоче вона на те пристати…» В «Життя лиш доти має вартість,- говорив він частенько,- доки чоловік може помагати іншим» Г «Гнів проти тухольців засліпив тебе і пхає тебе до загибелі» Д «Усе хитро ти говориш, щоб відвернути мій гнів, аби скинути з себе вину! Ти запровадив нас сюди, ти мусиш і вивести нас, і то зараз завтра, без страти часу й людей!.. Так мусить статись, або горе тобі!» |
2.Установіть відповідність між персонажами твору І. Франка «Захар Беркут» і їхніми вчинками
Персонаж твору |
Учинок
|
1 Захар Беркут 2 Тугар Вовк 3 Максим Беркут 4 Мирослава
|
А погоджується показати монголам потайний підземний хід Б навчає тухольців виготовляти катапульти-метавки В звертається з молитвою до сонця Г вихопивши меча, відрубує руку бегадирові
Д віддає великий золотий перстень, здобутий у битві під Калкою |
ІІІ рівень
Напишіть невелике висловлення про те, чому варто прочитати повість І.Франка «Захар Беркут».
І рівень: 1-14 по 0,5б. = 7б. ІІ рівень: 1-2 по 1б. =2б. ІІІ рівень = 3б.