Контрольна тестова робота. Іменник як частина мови. Відмінювання іменників

Про матеріал
Тестова робота містить питання з однією правильною відповіддю та ряд таких, що передбачають поєднання логічних пар. Завдання відкритої форми сприятимуть перевірці знань учнів із синтаксису й морфології.
Перегляд файлу

Іменник як частина мови. Відмінювання іменників

Тестова робота

І варіант

І рівень

1.У якому рядку всі подані слова — іменники?

А  залізо, віск, проміння, променіти, восковий

Б   рух, руховий, читати, завдання, радість

В  звертання, синява, сміливість, радість, читання

Г  чуйність, добро, золото, мудрий

2. Позначте рядок, у якому всі іменники – збірні

А   колосся, листя, насіння, парубоцтво

Б   молодь, каченята, квіти, школа

В   огудиння, веселощі, надра, хвиля

Г   картоплиння, садівництво, парфуми, залізо

3.Позначте рядок, у якому всі іменники мають тільки форму множини

А  двері, насіння, консерви, канікули

Б   вила, окуляри, Альпи, гроші

В   веселощі, меблі,  зілля, Суми

Г   іменники, ножиці, листя, коріння

4.У якому рядку всі іменники — жіночого роду?

А  рагу, поні, депо, таксі
Б   ковдра, канікули, Суми, капці
В   путь, місіс, цеце, нехворощ

Г   біль, тюль, мігрень, зала

5.Усі іменники належать до спільного роду

А нероба, лікар, професор

Б  незграба, прокурор, музикант

В сирота, базіка, плакса

Г суддя, інженер, кухар

6. Незмінюваними є всі слова рядка

А Тбілісі, бюро, вікно

Б  поні, журі, меню

В  кава, пальто, лице

Г  пюре, графіті, ситро

7.Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку

А нестерпна мігрень

Б якісна шампунь

В тривала нежить

Г осіння розпродаж

8.Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?

А  Остап, червоний

Б   Остапе, червоний

В   Остап, червоне

Г   Остапе, червону

Д   Остапу, червону

9.Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Спочатку подадуть ________ кружальцями салямі та шматочки твердого ________ у формі трикутничків.

А нарізане, сира

Б нарізану, сиру

В нарізаний, сира

Г нарізане, сиру

Д нарізану, сира

10. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до  першої відміни

А   місце, крига, квадрат, горе

Б    суддя, тиша, мова, яблуня

В   вдача, мрія, село, хата

Г    весна, дівча, людина, ім’я

11. Установіть рядок, у якому всі іменники належать до м’якої групи

А   дорога, кузня, каша     

Б    радість, межа, суша

В    пісня, перемога, книжка           

Г    фантазія, яблуня, сонце

12.  Позначте рядок, у якому власні назви слід писати в лапках

А   вулиця Слобідська, цукерки Пташине молоко, вірш Заповіт

Б    комбайн Нива, майдан Незалежності, село Мар’янівка

В   Біблія, аеропорт Бориспіль,  газета Глухівські вісті

Г   журнал Соняшник, мотоцикл Ява, магазин Мелодія

 

ІІ рівень

1.Установіть відповідність між іменниками та приналежністю їх до назв істот, неістот, збірних, абстрактних понять

1 птаство, дітвора, волосся

2 бджола, русалка, небіжчик

3 скромність, любов, щастя

4 береза, вірус, гурт

А назви істот

Б назви неістот

В абстрактні поняття

Г збірні

2.Установіть відповідність між іменниками та їх характеристикою

Характеристика

Слова

1  іменники, що вживаються лише в однині

2  іменники, що вживаються лише в множині

3  іменники, що вживаються і в однині, і в множині

4 перший іменник уживається лише в однині, другий – лише в множині

А гарбузиння, парфуми

Б вершки, Чернівці

В сум, молодь

Г школа, хлопець

3.Установіть відповідність між виділеними в реченні іменниками та відмінками, до яких вони належать

     Боєць (1)  ішов стежками (2) в полі (3), біля криниць (4) просив води, жінки   давали хліба й солі, ділились куривом діди.

 

      А   називний

      Б   родовий

      В   давальний

      Г   орудний

Д  місцевий

4.Установіть відповідність між виділеними  іменниками й морфологічним розбором цих іменників

   Люблю твою ніжність, ласкавість (1), лагідність, коли ти одним-однісіньким словом зігріваєш, мов сонце, і підносиш над хмари (2)   та між зорі, і повертаєш   до діяння (3),  до життя, наснаго моя і мудрий  вічний учителю (4) мій.

 

А Іменник – початкова форма -…., загальна  назва, неістота, жіночий рід, орудний відмінок, ІІ відміна, м’яка група, обставина.

Б  Іменник – початкова форма - …, загальна назва,   неістота, жіночий  

рід, знахідний відмінок, множина, І відміна, тверда група,  обставина.            

В  Іменник – початкова форма - …, загальна назва, неістота, середній  рід, однина, родовий відмінок, ІІ відміна, м’яка група, додаток.

Г  Іменник – початкова форма -…., загальна назва, неістота, жіночий  рід, однина, знахідний  відмінок, ІІІ відміна, додаток.

Д Іменник – початкова форма -…., загальна назва,  істота, чоловічий   рід, однина, кличний відмінок, ІІ відміна, м’яка група, не виступає  членом речення.

 

 

ІІІ рівень

Виконайте повний синтаксичний розбір речення.

На щастя, моє дитинство пахне духмяним хлібом, теплим молоком і лагідними бабусиними руками.

Іменник як частина мови. Відмінювання іменників

Тестова робота

ІІ варіант

1.Позначте рядок, у якому всі слова – іменники

А  книга, читання, рухатися, співати

Б   місто, зоря, світліє, угорі

В  насіння, швидкісний, каштан, піднебесся

Г  вікно, двері, курча, печиво

2.Позначте рядок, у якому всі іменники – збірні

А огудиння, листя, козацтво, коріння

Б люди, юність, орач, янтар        

В висота, картоплиння, земля, окуляри

Г непосида, усмішка, волосся, тополя

3.Позначте рядок, у якому всі слова мають тільки форму  однини

А кров, зрілість, крило, думка

Б  кмітливість, зілля, насіння, мужність

В  чарівність, дворище, обрій, пісня

Г  магніт, абажур, снігур, футляр

4.Усі іменники належать до жіночого роду

А  насип, полин, адреса

Б  туш (музичне вітання), собака, Сибір

В  путь, туш (фарба), дівчина

Г  нежить, тюль, біль

5.Позначте рядок, у якому всі слова є іменниками  спільного роду

А науковець, секретар, сорока, тропіки

Б  серце, суддя, базікало, компанія

В  лівша, невдаха, роззява, сирота

Г  соня, староста, базіка, зілля

6.Усі іменники належать до І відміни

А земля, Ілля, казка, жук

Б Микола, суддя, Марія, донечка

В верба, калина, кава, біль

Г мрія, фантазія, пісня, дівча

7. Позначте рядок, у якому власні назви слід писати в лапках

А  село Постольне, Андріївський узвіз, поема Наймичка

Б   готель Україна, цукерки Ромашка, оповідання Катруся

В   кав’ярня Мрія, Андріївська церква, вулиця Шевченка

Г   табір Чайка, Євангеліє, Андрієві книжки.

8.Укажіть рядок, у якому допущено граматичну помилку

А   завдати великої шкоди

Б   постійна головна біль

В   відмовитися від подорожі

Г   безпечний засіб від нежитю

9.Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Навіть у найдальшому куточку бабусиного _________  пахло м'ятою, чорнобривцями й __________.

А будинку, полинью

Б  будинка, полиньом

В  будинку, полином

Г  будинка, полинем

Д  будинку, полинню

10. Укажіть варіант відповіді, де всі іменники НЕ належать до жодної із відмін

А справа, двері

Б  суддя, столи

В  військовий, санчата

Г аркуш, фламінго

11. Виділіть рядок іменників четвертої відміни, у яких  при відмінюванні  з’являється  суфікс 

–ен-

А   лоша, курча, теля

Б    ім’я, плем’я, тім’я

В    порося, зайча, галченя

Г    голубеня, коліща, мишеня

12. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Дуже прошу вас, __________, ставте __________ підпис.

А Петро Миколайович, розбірливий

Б Петру Миколайович, розбірливу

В Петре Миколайович, розбірливий

Г Петру Миколайовичу, розбірливу

Д Петре Миколайовичу, розбірливий

ІІ рівень

1.Установіть відповідність між іменниками та приналежністю їх до назв істот, неістот, збірних, конкретних, абстрактних понять

1 комашня, бурячиння, насіння

2 олень, покійник, мавка

3 сум, ненависть, радість

4 вільха, бактерія, табун

А назви істот

Б назви неістот

В абстрактні поняття

Г збірні

2.Установіть відповідність між іменниками та їх характеристикою

Характеристика

Слова

1  іменники, що вживаються лише в однині

2  іменники, що вживаються лише в множині

3  іменники, що вживаються і в однині, і в множині

4 перший іменник уживається лише в однині, другий – лише в множині

А картоплиння, дріжджі

Б шахи, Альпи

В добро, збіжжя

Г пенал, виделка

 

3.Установіть відповідність між виділеними в реченні іменниками та відмінками, до яких вони належать.

Над Дніпром (1), на кам’яній глибі (2), де фронтів (3) буравивсь вітровій (4), чарівною дівчиною, Либідь, ти лишилась в пам’яті моїй.

 

      А  називний

      Б   родовий

      В   орудний

      Г   місцевий

      Д   кличний

 

4.Установіть відповідність між виділеними  іменниками і морфологічним розбором цих іменників.

   Люблю твою ніжність, ласкавість (1), лагідність, коли ти одним-однісіньким словом зігріваєш, мов сонце, і підносиш над хмари (2)   та між зорі, і повертаєш   до діяння (3),  до життя, наснаго моя і мудрий  вічний вчителю (4) мій.

 

А  Іменник – початкова форма -…., загальна назва, неістота, жіночий  рід, однина, знахідний  відмінок, ІІІ відміна, додаток.

Б Іменник – початкова форма -…., загальна назва,  істота, чоловічий   рід, однина, кличний відмінок, ІІ відміна, м’яка група, не виступає  членом речення.

В Іменник – початкова форма -…., загальна  назва, неістота, жіночий рід, орудний відмінок, ІІ відміна, м’яка група, обставина.

Г  Іменник – початкова форма - …, загальна назва,   неістота, жіночий  

рід, знахідний відмінок, множина, І відміна, тверда група,  обставина.            

Д  Іменник – початкова форма - …, загальна назва, неістота, середній  рід, однина, родовий відмінок, ІІ відміна, м’яка група, додаток.

 

ІІІ рівень

Виконайте повний синтаксичний розбір речення.

Безперечно, моє дитинство пахне ароматними цукерками, ванільним морозивом і лагідними маминими руками.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
6258
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку