Контрольне аудіювання. Змінювання дієслів за часами

Про матеріал
Мета: перевірити вміння дітей слухати незнайомий текст і розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); закріплювати вміння змінювати дієслова за часами; розвивати мовлення; виховувати спостережливість та допитливість.
Перегляд файлу

Урок 105

Тема. Контрольне аудіювання. Змінювання дієслів за часами

Мета: перевірити вміння дітей слухати незнайомий текст і розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); закріплювати вміння змінювати дієслова за часами; розвивати мовлення; виховувати спостережливість та допитливість.

ХІД УРОКУ

Організація класу до уроку

Оголошення теми й мети уроку

Контрольне аудіювання

ПЕЛЮСТКА ТА КВІТКА

У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар. У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:

Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша. Ось візьму та піду — що мені?

Промовила це пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жор- жини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться: що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі. Біла, духмяна, усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.

Пішла собі пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Буравчика.

Ти хто?

Я пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка не квітка, — пояснює.

Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненьких лапках не знаю, — відповідає Муравлик.

Ходила бідна пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квітка все цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, як і раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (182 слова) (За В. Су- хомлинським)

Оберіть правильну відповідь на запитання.

Яка квітка виросла на грядочці?

а) Рожева троянда;

б) біла жоржина;

в) біла лілея.

Чому покинула квітку одна з її сорока двох пелюсток?

а) Захотіла помандрувати;

б) із цікавості до навколишнього світу;

в) тому що загордилася.

Що сталося з квіткою?

а) Усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;

б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;

в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.

Кого зустріла Пелюстка?

а) Коника;

б) Муравлика;

в) Жучка.

Що сказав Муравлик Пелюстці?

а) Визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;

б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;

в) сказав, що знає пелюстку у квітці, а на двох лапках не знає.

Що довела ця історія з Пелюсткою?

а) Що квітка та пелюстка можуть існувати й одна без одної;

б) що пелюстка без квітки — ніщо;

в) що горда Пелюстка здатна на сміливий крок. IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Творення дієслів

Утворіть від даних іменників дієслова. Виділіть корінь. Тр...вога —

д...р...во —

з...ма — зел...нь —

Як перевірили ненаголошені голосні в іменниках?

Пояснювальний диктант

Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає. Хто за чуже хапається, свого позбувається. Рано випаде сніг — весна буде рання. З ким поведешся, від того й наберешся.

Визначте час дієслів.

Дієслова якого часу відсутні в реченнях?

Добір дієслів-антонімів до поданих дієслів

Запишіть дієслова, доберіть до них антоніми. Наступати — , згорнути — , підійти — , замкнути —

 , прикрутити — , зв'язати — , вивести — .

Виділіть префікс у дієсловах.

Складіть речення з парою дієслів-антонімів, підкресліть головні члени речення.

Перевірка виконання завдання

V. Підсумок уроку VII. Домашнє завдання Вправа 170, С. 72.

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку