Розрізнення дієслів неозначеної форми за питаннями що робити? що зробити?

Про матеріал
Мета: формувати вміння учнів розрізняти дієслова доконаного й недоконаного виду, добирати до дієслів синоніми й антоніми; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення; виховувати ша- нобливе ставлення до хліба.
Перегляд файлу

Урок 108

Тема. Розрізнення дієслів неозначеної форми за питаннями що робити? що зробити?

Мета: формувати вміння учнів розрізняти дієслова доконаного й недоконаного виду, добирати до дієслів синоніми й антоніми; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення; виховувати ша- нобливе ставлення до хліба.

ХІД УРОКУ

Організація класу до уроку

Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання (Впр. 188)

Прочитайте слова парами.

Хто скористався з вас орфографічним словником?

Словниковий диктант

Комп'ютер, бібліотека, спасибі, директор, апельсин, абрикос, дециметр, театр, гриміти, комбайн, вокзал, черешня, метал, ми- нулий,коридор.

Взаємоперевірка

Оголошення теми й мети уроку

Закріплення вивченого матеріалу 1. Відгадування загадок

• Він і чорний, він і білий, І завжди він загорілий. Як до столу ми йдемо, То без нього не їмо. (Хліб)

• Виріс у полі на добрій землі, Місце найкраще знайшов на столі. (Хліб)

Каліграфічна хвилинка

Як вродить жито, то будемо жити.

Які ще прислів'я про хліб можете назвати? (Хліб — усьому го­лова. Без хліба немає обіда. Найсмачніший хліб — від свого мозоля..)

Доберіть споріднені слова до слів хліб, жито.

варіант. Хліб, хлібець, хлібчик, хлібина, хлібний, хлібниця.

варіант. Жито, житній.

Самостійна робота (Впр. 189)

Перевірка виконання

На які питання відповідають дієслова?

В якій формі вони стоять?

Змініть кожне дієслово так, щоб до нього можна було поста- вити питання що робити?

Вправляння в правильній вимові слів, записаних у таблиці «Правильно вимовляй і пиши» (С. 80)

Введіть ці слова в речення.

Коментоване письмо (Впр. 190)

Прочитайте текст.

Чи треба дотримуватись розпорядку дня?

А ви його дотримуєтесь?

Робота над синонімами (Впр. 192)

Робота над антонімами (Впр. 193)

Узагальнення й систематизація

Диктант

На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?

Випишіть дієслова в неозначеній формі, розподіляючи їх у два стовпчики за питаннями: Що робити? або Що зробити?

Розгадувати, розгадати, щипати, щезати, щипнути, щезнути, шепотіти, стукати, постукати, спати, співати, заснути, заспівати.

Перевірка виконання

Чого навчалися на цьому уроці?

Домашнє завдання Вправа194, С.80.

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку