Контрольна робота № 1 за розділами
«Вступ», «Золоті сторінки далеких епох»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) блукання та пригоди хитромудрого Одіссея;
б) мандри Телемаха;
в) гнів Ахілла та його наслідки;
г) гнів богів.
2. Найголовнішим знаряддям боротьби із життєвими негараздами для Одіссея було:
а) уміння задобрювати богів;
б) гнучкий розум та сила духу;
в) активна підтримка з боку всіх богів Олімпу;
г) везіння.
3. Чистилище в поемі Данте «Божественна комедія» - це місце, де душі померлих:
а) приречені на постійні муки;
б) можуть очиститися від гріхів;
в) досягти вічного блаженства;
г) можуть потрапити в Рай.
4. У Пеклі й Чистилищі поета супроводжував:
а) Гомер;
б) Вергілій;
в) Горацій;
г) Овідій.
5. Батька Гамлета вбили:
а) кинджалом;
б) отрутою, налитою у вухо;
в) стрілою з лука;
г) пістолетом.
6. Клавдій покинув виставу, тому що:
а) його викликали на нараду;
б) приїхав Фортінбрас;
в) він упізнав свій злочин;
г) він захворів.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Схарактеризуйте образ головного героя поеми Гомера «Одіссея».
8. Дайте визначення терміна трагедія. Які проблеми порушив В.Шекспір у трагедії «Гамлет»?
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) У чому в поемі «Божественна комедія» виявляється позиція Данте як гуманіста?
б) Доведіть, що Гамлет – вічний образ світової літератури.
Контрольна робота № 2 за розділом
«Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. Чи актуальна повість-казка «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» сьогодні?
2. Чи є місце чарам у буденному житті? (за твором Е.Т.А.Гофмана)
3. У чому полягає небезпека цахесів для суспільства? (за твором Е.Т.А.Гофмана)
4. Нове світобачення й особливості зображення людини у поемі «Пісня про себе» В.Вітмена.
5. «Себе я оспівую…» (за поезіями В.Вітмена).
Контрольна робота № 3 за розділами
«Роман ХІХ століття», «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) невзаємне кохання головного героя;
б) просування головного героя щаблями соціальної драбини;
в) трагічна доля талановитого плебея у Франції доби Реставрації;
г) відмирання феодальних порядків у Франції доби Реставрації.
2. Що завадило Жульєну Сорелю посісти гідне становище в суспільстві?
а) відсутність грошей;
б) низьке походження;
в) багаті родичі;
г) лінь.
3. Яка з наведених ідей є основною в романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея»?
а) лише мистецтво може надати сенс людському життю;
б) якщо людина зробить культ з власної молодості і краси, вона занапастить свою душу;
в) яким би чином людина не намагалася надати сенс своєму життю, всі її
зусилля будуть марні
4. Коли портрет Доріана Грея набув свого первозданного вигляду?
а) ніколи;
б) після смерті художника;
в) після смерті Доріана;
г) після висвячення у церкві.
5. Автором збірки «Квіти зла» є:
а) В.Вітмен;
б) А.Рембо;
в) П.Верлен;
г) Ш.Бодлер.
6. Провідними мотивами лірики П.Верлена є::
а) розчарування, туга, смуток, самотність;
б) мистецтво, краса, розкіш;
в) кохання, сімейний затишок;
г) природа.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Схарактеризуйте образ головного героя роману Стендаля «Червоне і чорне» або О. Уайльда «Портрет Доріана Грея» (один на вибір).
8. Проаналізуйте поезію А. Рембо «Відчуття».
ВІДЧУТТЯ
Блакитним вечором подамся по стежках,
Між лоскітних хлібів топтати буду трави;
Відчую свіжість я, ступаючи в полях,-
Обвіє хай лице мені вітрець ласкавий.
Замріюсь мовчазний, забуду про мету,
Але в душі любов здійме живі пориви,
І, наче циган, я в далеку даль піду,-
З Природою, немов із жінкою, щасливий.
Переклав Михайло Литвинець
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Напишіть невеликий твір на одну із запропонованих тем:
а) «Жорстокий моральний урок поезії Ш. Бодлера»
б) «Роль парадоксів у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея»
Контрольна робота № 4 за розділом
«Драматургія кінця XIX – початку XX ст.», «Сучасна література в юнацькому читання»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. «Щастя – це…» (за твором М.Метерлінка «Синій птах»)
2. У чому сенс життя і де його треба шукати? (за твором М.Метерлінка «Синій птах»)
3. Роль читання у житті людини й людства.
4. Чому наше майбутнє залежить від читання?
5. Переваги й недоліки читання художньої літератури.