Контрольна робота № 1 за розділами
«Вступ. Жанр балади у європейських літературах»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
1. Робін Гуд походив з:
а) Шервуду;
б) Ноттінгему;
в) Локслі;
г) Шотландії.
2. Король Лір з фольклорної балади є образом:
а) вічним;
б) традиційним;
в) символічним;
г) фантастичним.
3. Хто така Кунігунда в баладі Ф. Шиллера «Рукавичка»?
а) дочка короля;
б) красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар;
в) дама серця лицаря;
г) ворожка.
4. Княжна-світязянка, коли зрозуміла, що вороги наступають, попросила у Бога:
а) убити їх громом або забрати під землю;
б) щоб князь повернувся і захистив їх;
в) щоб під ворогами розверзлася земля;
г) щоб усі перетворилися на квіти.
5. Чому старий пікт із «Балади про вересовий напій» не відкрив королю секрет вересового напою?
а) просто не знав або забув його;
б) хотів дорого продати іншому королю;
в) вважав це зрадою свого народу;
г) посоромився сина.
6. Балада – це… Назвати головні ознаки балади.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Визначте тему та ідею англійської народної балади «Як Робін Гуд став розбійником».
8. Охарактеризуйте короля Ліра з однойменної англійської балади.
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Висловіть своє судження про те, настільки в наш час актуальною є ідея свободи і служіння народові.
б) Напишіть твір - мініатюру «Яка балада справила на мене найбільше враження й чому».
Контрольна робота № 2 за розділом
«Історичне минуле в літературі»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. Вплив історичних подій на долю людини.
2. Якою повинна бути людина, щоб носити горде звання лицаря?
3. Відображення трагедії покоління у творах про Другу світову війну.
4. Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих.
Контрольна робота № 3 за розділом
«Духовне випробування людини»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
1. Основна проблема оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм»:
а) взаємини батьків і дітей;
б) охорона природи;
в) технічний прогрес та його наслідки;
г) дружба та кохання.
2. Малолітньому синові Бена з оповідання Дж. Олдріджа довелося самому вести літак, тому що:
а) це був подарунок батька йому на день народження;
б) батько загинув, фільмуючи акул;
в) батько був тяжко поранений акулами;
г) Деві порушив батьківську заборону і вирішив сам покататися на літаку
3. «Тобі, бідоласі, доведеться все робити самому, так уже сталося»,— сказав батько з оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм» своєму синові. Йдеться про те, що Деві потрібно буде:
а) підтягти літак до води;
б) перейти пустелю до найближчого оазису;
в) вести літак до аеродрому;
г) зробити пліт і перепливти на сусідній острів.
4. Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» стався через:
а) повстання афганців;
б) украдену Камалем лошицю;
в) незадоволення індійців своїм становищем;
г) відняту у місцевого населення отару овець.
5. Основним художнім засобом, який використаний у вірші Р. Кіплінга «Якщо...», є:
а) анафора;
б) антитеза;
в) алегорія;
г) алітерація.
6. Продовжте речення.
«Антитеза — це...»
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Охарактеризуйте образ Деві з оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм».
8. Складіть порівняльну характеристику Камаля і сина полковника.
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Напишіть твір – мініатюру «Їм обом потрібен час…» (за оповіданням Дж.Олдріджа «Останній дюйм»)
б) Продовжте історію Камаля та полковничого сина (за віршем Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід»).
Контрольна робота № 4 за розділом
«Дружба і кохання»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. Як зберегти кохання? (За повістю Шолом – Алейхема «Пісня над піснями»).
2. Які «нехитрі істини» відкрили мені класики зарубіжної літератури про дружбу і кохання.
3. Диво дружби та кохання в житті людини (за вивченими творами).
4. Продовжте історію Шимека і Бузі, враховуючи особливості їхнього характеру, причину розлучення. (За повістю Шолом – Алейхема «Пісня над піснями»).
Контрольна робота № 5 за розділами
«Літературний детектив. Світова новела»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
1. Твір Е. А. По «Золотий жук» названий так тому, що:
а) знайдений скарб піратів був великим зливком золота, відлитим у формі жука;
б) малюнок із зображенням золотого жука наштовхнув героя на думку пошук скарбів піратів;
в) при ловитві золотого жука був знайдений шматок пергаменту із зашифрованим місцем скарбу;
г) золотий жук — це прикраса пані, яка розповіла героєві про скарб піратів і ймовірне місце його знаходження.
2. Пістрява стрічка в однойменній новелі А. Конан Дойла — це:
а) яскравий шарф вітчима;
б) плямиста змія;
в) мотузка, якою огороджують місце пригоди, аварії;
г) хвіст молодої тигриці.
3. У новелі О. Генрі «Дари волхвів» гребінець і ланцюжок:
а) показали силу кохання;
б) посварили героїв;
в) познайомили героїв;
г) стали предметом злочину.
4. Образ із творів О. Генрі, побудований на основі антитези нікчема — герой,— це:
а) Берман;
б) Сью;
в) Джонсі;
г) Джім.
5. Точки зору дорослого і дитини висвітлюються в новелі:
а) «Чарівна крамниця» Г. Уеллса;
б) «Дари волхвів» О. Генрі;
в) «Останній листок» О. Генрі;
г) «Золотий жук» Е. А. По.
6. Співзвучним головній думці новели Р. Акутагава «Павутинка» є вислів
а) сім раз відмір, а раз — відріж;
б) любиш кататися, люби і санчата возити;
в) поспішиш — людей насмішиш;
г) скільки вовка не годуй, а він усе в ліс дивиться.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Охарактеризуйте образ Леграна з новели Е.А.По «Золотий жук».
8. Розкрийте головну думку новели О.Генрі «Останній листок».
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) На прикладі прочитаних творів доведіть, що письменники одними з найкращих людських почуттів вважають самовіддане кохання, співчуття та милосердя.
б) Напишіть твір – мініатюру «Причини популярності образу Шерлока Холмса».
Контрольна робота № 6 за розділом
«Сучасна література. Я і світ»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) жанру фентезі;
б) наукової фантастики;
в) детективної літератури;
г) пригодницької літератури.
2. Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», після медкомісії опинився:
а) в Інтернаті;
б) у вищій школі;
в) у лікарні;
г) на планеті Новії.
3. Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», відрізнявся від своїх однолітків тим, що:
а) був дуже сильним, займався спортом;
б) володів телепатією;
в) читав книги, займався самоосвітою;
г) був вихідцем з іншої планети.
4. Назвіть ряд, у якому перелічені герої повісті Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула»
а) Софі, Кальцифер, Майкл;
б) Плейтен, Омейні, Тревіліан;
в) Меґі, Феноліо, Елінор;
г) Сью, Джонсі, Берман.
5. Софі, героїня твору Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула», уклала угоду з:
а) Відьмою Пустирищ;
б) Демоном вогню;
в) Хаулом;
г) Саліманом.
6. Софі, героїня твору Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула», перетворили на:
а) царівну – жабу;
б) дуже некрасиву дівчину;
в) стару бабусю;
г) кам’яну скульптуру.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Охарактеризуйте образ головної героїні твору Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула» Софі.
8. Чи вважаєте ви систему освіти, описану в оповіданні «Фах» правильною? Чому?
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Напишіть короткий зміст продовження однієї з історій («Фах», «Мандрівний замок Хаула»), враховуючи характери персонажів, жанрові особливості творів.
б) Напишіть твір – роздум «Чи можуть сила людського інтелекту, творча уява, сповідування моральних цінностей змінити світ (за прочитаними творами).