тематичні контрольні роботи за темами:Контрольна робота № 1
КУЛЬТУРНЕ ЖИТТЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ
НАПРИКІНЦІ XVIII – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
Контрольна робота № 2
МОДЕРНIЗАЦIЯ УKPAЇHCЬKOГO СУСПIЛЬСТВА
В СЕРЕДИНI - У ДРУГІЙ ПОЛОВИНI XIX СТ.
Контрольна робота № 3
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЖИТТЯ НАРОДУ ТА УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ РУХ У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
Контрольна робота № 4
ФОРМУВАННЯ МОДЕРНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ. ТЕОРІЯ ТА СУСПІЛЬНІ ВИКЛИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТ.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ТА
АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЙ НАПРИКІНЦІ XVIII – У ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХІХ СТ.
9 клас – історія України
Контрольна робота № 1
КУЛЬТУРНЕ ЖИТТЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ
НАПРИКІНЦІ XVIII – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
Початковий рівень
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Укажіть, коли був заснований Київський університет.
А 1805 р.; Б 1817 р.;
В 1834 р.; Г 1844 р.
2. Укажіть, навчальні заклади якого типу набули поширення в Україні в першій половині ХІХ ст.
А Училище; Б ліцей;
В гімназія; Г технікум.
3. Укажіть, який стиль був панівним в українській архітектурі першої половини ХІХ ст.
А Романтизм; Б класицизм;
В готика; Г бароко.
4. Укажіть прізвища видатних художників першої половини ХІХ ст.
А В. Боровиковський, В. Тропінін, І. Сошенко;
Б Й. Витвицький, А. Єдлічка, М. Вербицький;
В К. Костанді, А. Куїнджі, М. Ярошенко;
Г М. Лисенко, С. Гулак-Артемовський, П. Сокальський
5. Укажіть, у якій галузі культури уславився М. Щепкін.
А Архітектура; Б скульптура;
В театр; Г живопис.
6. Укажіть прізвище автора літературних творів «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик», за якими ставилися вистави в перших українських професійних театрах.
А Г. Квітка-Основ'яненко; Б І. Котляревський;
В Т. Шевченко; Г П. Куліш.
Середній рівень
7. Установити відповідність між прізвищами діячів науки та культури і галуззю, у якій вони працювали.
1 Т. Осиповський, М. Остроградський А Література
2 І. Срезневський, М. Цертелєв Б Історія
3 М. Маркевич, М. Костомаров В Фольклор
4 П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка Г Математика
Д Хімія
8. Розташуйте назви вищих навчальних закладів у хронологічній послідовності їх заснування.
А Технічна академія у Львові
Б Київський університет
В Львівський університет
Г Харківський університет
Достатній рівень
9. Заповніть порівняльну таблицю «Розвиток українського мистецтва наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ ст.» та зробіть висновок.
Українські землі у складі |
Театральне мистецтво |
Музичне мистецтво |
Архітектура та живопис |
|
|
|
|
Російської імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Австрійської імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Високий рівень
10. Висловiть власне судження щодо наведеного твердження .
... Незважаючи на обмежені досягнення у сферi мови та лiтературu, національне відродження в Наддніпрянській Україні протягом збиральницької стадї наприкінці XVIII та в nершuх десятиліттях XIX століття мало також важлuвi здобутки, особливо в царині icmopiї та фольклору. Цікаво зазначити, хай як несподівано це звучить, що уряд Російської Імперії на загал niдтрuмував ui процеси. Тож на Наддніпрянщині розпочалася організаційна стадiя національного відродження.
9 клас – історія України
Контрольна робота № 2
МОДЕРНIЗАЦIЯ УKPAЇHCЬKOГO СУСПIЛЬСТВА
В СЕРЕДИНI - У ДРУГІЙ ПОЛОВИНI XIX СТ.
Початковий рівень
1. Укажіть, у якому регіоні України селяни опинилися в більш вигідних умовах під час наділення землею в ході проведення аграрної реформи 1861 р.
А У Новоросійському краї; Б на Слобожанщині;
В на Лівобережжі; Г на Правобережжі.
2. Укажіть, як називалися земельні наділи, Що за реформою 1861 р. відбиралися в селян, які до реформи користувалися більшою кількістю землі, аніж тепер мали право отримати у власність.
А Ділянки; Б Відрізки;
В сервітути; Г масиви.
3. Укажіть назву виборних установ, які створювалися під час реформи місцевого самоврядування в під російській Україні й отримували право займатися господарськими і культурними питаннями.
А Громади; В земства;
В сеймики; Г думи.
4. Укажiть, згiдно з якою реформою передбачалося впровадження попередньої переварки видань,
особливо розрахованих на масового читача.
А Судовою; Б шкiльною;
В цензурною; Г земською.
5. Укажiть, яка з названих галузей промисловостi найкраще розвивалася в західноукраїнських землях у другiй половині XIX ст.
А Цукрова; Б текстильна;
В паперова; В нафтова.
Середній рівень
6. Розкрийте змiст поняття.
Капіталізація сільського господарства - це _____________________________________
7. Схарактеризуйте історичну подію за схемою.
Причини |
Подія |
Наслідки |
|
Селянська Реформа в Наддніпрянській Україні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Достатній рівень
8. Заповніть порівняльну таблицю «Розвиток господарського життя в українських землях у середині – другій половині XIX ст.» та зробіть висновок.
Українські землі у складі |
Промисловість і транспорт |
Сільське господарство |
Торгівля |
|
|
|
|
Російської імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Австрійської імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Високий рівень
9*. Прочитайте уривок iз документа i дайте вiдповiдi на запитання.
3i cmammi 1. Франка «Як живеться сепянам-хгибдробам»
... Половина наших мужиків все з року в рік голодує i мусить голодувати, бо не має на чому вижити, а друга половина мужиків, хоч як-так дихає, то, однако живе так бідно, як мало де в котрому краю. Та половина наших майже безземельних мужиків рятується, як може, заробітками. Та службами по дворах та iнших роботах. Але ж гіркі: та неоплатні у нас заробітки. Великого промислу на фабриках у нас дуже мало, а цілий заробіток то лuше на панських ланах. Платня робітника у нас усюди дуже мала, вiд 15 до 30 крб. Так що з самого заробітку, якби не мав хоть шматок свого грунту, в жоден сnосiб би не вижив. (Журнал «Народ», 1890 р.)
1) Становише представникiв якої суспiльної верстви описує у своїй статті I. Франко? Як він його оцінює? 2) Чи можете ви пiдтвердити положення, наведені в статті I. Франка, iншими аргументами i фактами? 3) Як ви вважаєте, чи вiдрiзнялося становище українцiв-хлiборобiв у серединi - другiй половинi XIX ст. на західноукраїнських землях та в пiдросiйськiй Україні? Свою думку обгрунтуйте.
9 клас – історія України
Контрольна робота № 3
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЖИТТЯ НАРОДУ ТА УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ РУХ У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
Початковий рівень
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Укажіть, у якому році Одеса була оголошена вільним портом.
А 1816р.; Б 1817р.;
Б 1819р.; В 1821р.
2. Укажіть, яка галузь промисловості була найбільш розвиненою в Наддніпрянській Україні в першій
половині ХІХ ст.
А Цукроваріння; Б полотняна;
В нафтодобувна; Г кам'яновугільна.
3. Початком промислового перевороту в Наддніпрянській Україні вважають:
А 80-ті рр. XVIII ст.; Б 90-ті рр. XVIII ст.;
В 20-ті рр. ХІХ ст.; Г 30-ті рр. ХІХ ст.
4. Укажіть назву організації, яка була створена у квітні 1848 р. і мала обстоювати ідею незалежності Польщі під зверхністю Габсбургів.
А «Руська трійця»; Б Головна Руська рада;
В Центральна рада Г «Руський собор».
народова;
5. Укажіть, хто був основним автором «Книги буття українського народу» та «Статуту слов'янського братства Св. Кирила і Мефодія».
А П. Куліш; Б М. Муравйов;
В П. Пестель; Г М. Костомаров.
Середній рівень
6. Розкрийте зміст поняття.
«Весна народів» – це _________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Установіть вiдповiднiсть мiж назвами органiзацiй та стислими характеристиками їхньої діяльності
1 Кирило-Мефодіївське товариство |
А Органiзацiя галицьких поляків, яка метою своєї дiяльностi проголошувала створення Ли- товсько-Русько-Польської Речi Посттолитої та рівність культурних прав поляків i українцiв |
||
2 Головна руська рада |
Б Комітет, утворений польською та українською шляхтою, що був покликаний обстоювати iдею незалежностi Польщi пiд зверхнiстю Габсбургiв |
||
3 Центральна рада народова |
В Перша українська полiтична органiзацiя в Галичинi, створена 2 травня 1848 р. у Львовi пiд час революції в Австрiйськiй iмперiї для захисту прав українського населення |
||
4 «Руський собор»
|
Г Нелегальна органiзацiя україської рiзночинної iнтелiгенцiї, створена в Києві на початку 1846 р., учасники якого розробили широку полiтичну програму нацiонально-визвольного руху |
||
Д Таємна революцiйна органiзацiя, яка основним своїм завданням вважала визволення слов'ян iз-пiд чужої влади, лiквiдацiю монархiчного устрою, створення федеративного союзу слов'янських республiк iз демократичним устроєм |
|||
Достатній рівень
8. Заповніть порівняльну таблицю «Український національний рух у першій половині ХІХ ст.»
Назва організації |
Період існування |
Мета створення |
Основні напрямки діяльності |
|
|
|
|
Кирило-Мефодіївське |
|
|
|
товариство |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Головна руська рада |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Високий рівень
9*. За планом дайте стислу характеристику історичного діяча, зображеного на малюнку.
1) Назвіть прізвище та ім'я діяча.
2) Визначте. На який історичний період припадає його діяльність.
У якій галузі він уславився?
3) Назвіть найбільш вагомі його досягнення.
4) Висловіть власну оцінку його діяльності та оцініть внесок у розвиток Українського національного руху.
9 клас – історія України
Контрольна робота № 4
ФОРМУВАННЯ МОДЕРНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ. ТЕОРІЯ ТА СУСПІЛЬНІ ВИКЛИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТ.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ТА
АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЙ НАПРИКІНЦІ XVIII – У ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХІХ СТ.
Початковий рівень
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Укажіть назву історичного періоду, який охоплює події кінця XVIII – ХХ ст.
А Історія стародавнього світу; Б Історія середніх віків;
В Нова доба; Г Новітня доба.
2. Укажіть, які губернії були створені на Правобережній Україні після інтеграції українських земель до складу Російської імперії.
А Харківська, Чернігівська, Полтавська;
Б Харківська, Катеринославська, Полтавська;
В Київська, Подільська, Волинська;
Г Катеринославська, Херсонська, Таврійська.
3. Азовське козацьке військо було утворене:
А 1775р.; Б 1729р.;
В 1828р.; Г 1832р.
4. Укажіть, яка суспільна верства відіграла провідну роль у пробудженні національного життя на західноукраїнських землях.
А Селянство; Б міщани;
В греко-католицьке духівництво; Г українська шляхта.
5. Укажіть, хто був автором програмного документа Південного товариства.
А П. Куліш; Б М. Муравйов;
Б П. Пестель; Г М. Костомаров.
Середній рівень
6. Розкрийте зміст поняття.
Масонство – це _______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Схарактеризуйте історичну подію схемою.
Причини |
Подія |
Наслідки |
|
|
|
|
Видання альманаху |
|
|
«Русалка Дністрова» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Достатній рівень
8. Заповніть порівняльну таблицю «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII – у першій третині ХІХ ст.» та зробіть висновок.
Українські землі у складі |
Назва |
Національне становище |
Соціальне становище |
|
|
|
|
|
|
|
|
Російської |
|
|
|
Імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Австрійської |
|
|
|
імперії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Високий рівень
9*. Прочитайте уривок iз документа i дайте вiдповiдi на запитання.
З «Історії Русів»
Iсторiя Малої Росії до пори нашестя на неї Татар iз ханом їхнім Батиєм злучена з Історією всієї Росії або ж вона i є єдина Історiя Російська; бо ж відомо, що початок сеї історії, разом iз початком правління Російського, береться од Князів i Князівств Київських, iз прилученням до них лише одного Новгородського Князя Рюрика, i триває до навали Татар безперервно, а вiд сього часу буття Малої Росії в Загальній Російській Історії ледве згадуеться; по визволенню ж її вiд Татар Князем Литовським Гедиміном i зовсім вона в Російській Історії замовчана. Саме тому
пропонована тут Історiя Малоросійська писана на два періоди, тобто до нашестя Татарсъкого екстрактом, а вiд того нашестя – широко i докладно.
1) У яких iсторичних умовах а'явився твір, кому належить його авторство?
2) У чому полягала головна iдея трактату, чому був присвячений його змiст?
3) Яку роль вiдiграла книга в розвитку українського нацiонального руху?