20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Контрольні роботи із зарубіжної літератури в 7 класі

Про матеріал
Контрольні роботи із зарубіжної літератури в 7 класі ( 5 контрольних робіт для I і II семестрів. Контрольна робота № 2 в I семестрі - контрольний твір за розділом "Історичне минуле в літературі")
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

Вступ. Билини та балади

I варіант

 

1-2 рівень

1. Художній переклад – це …

     а) літературний жанр;

     б) відтворення змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами  іншої мови;

     в) художній засіб;

     г) різновид поезії.

2. Билини – це …

     а) героїчні пісні східних слов’ян, у яких йдеться про богатирів і героїв та їх подвиги;

     б) захоплива розповідь про вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні;

     в) розповідь з точним відтворенням історичних подій;

     г) невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту з яскраво вираженою мораллю.

3. Оберіть правильний варіант. Молодше покоління  богатирів:

     а) Ілля Муромець, Святогор, Микула Селянинович;

     б) Альоша Попович, Добриня Микитич, Волх Всеславович;

     в) Ілля Муромець, Альоша Попович, Добриня Микитич, Садко;

     г) Василь Буслаєв, Микула Селянинович, Альоша Попович, садко.

4. Який билинний герой полонив Соловія-розбійника?

     а) Святогор;

     б) Добриня;

     в) Ілля Муромець;

     г) Альша Попович.

5. Який народний жанр утворився від пісні, що призначалася для хорового виконання й супроводжувалася музикою й танцями?

     а) легенда;

     б) пісня;

     в) балада;

     г) билина.

6. За тематикою літературні балади бувають:

     а) про тварин, героїко-фантастичні, соціально-побутові;

     б) народні та літературні;

     в) військово-патріотичні,соціально-побутові, чарівні;

     г) фантастичні, історико-героїчні, соціально-побутові.

7. Які моральні проблеми порушує англійська балада «Король Лір і його дочки»?

     а) захист рідної землі від загарбників;

     б) кохання;

     в) стосунки батьків і дітей;

     г) важка доля народу.

8. Яка основна думка балади Ф. Шиллера «Рукавичка»?

     а) невірність коханої;

     б) жорстокість короля;

     в) людська гідність і честь;

     г) стосунки людей та тварин.

9. Основна думка балади А. Міцкевича «Світязь»:

     а) утвердження любові до батьківщини й героїзму;

     б) гімн силам Природи;

     в) оспівування величі батьківської любові;

     г) краса та поетичність давніх легенд.

10. Білі квітки, на які перетворилися  жінки та дівчата Світязя, символізують:

     а) поразку у нерівнім бою;

     б) чистоту та красу жінки;

     в) духовну красу та незламність народу;

     г) тісний зв’язок з таємничими силами природи.

11. Визначте головну ідею твору Р. Л. Стівенсона «Балада про вересовий напій»:

     а) вірність традиціям;

     б) жорстокість батька щодо власного сина;

     в) жорстокість загарбників;

     г) утвердження духовної сили народу, його героїзму в захисті національних  цінностей.

12. Який художній прийом використаний у творі Р. Л. Стівенсона «Балада про вересовий напій»?

     а) порівняння;

     б) алегорія;

     в) антитеза;

     г) гіпербола.

3 рівень

 

    Дайте відповідь на запитання.

 1. Назвіть балади і приклади використання в них антитези.

  1. Охарактеризуйте образи Делоржа і Кунігунди (за баладою Ф. Шиллера «Рукавичка»).
  2. Установіть відповідність між героєм та його вчинком:

1. Делорж                  а) боротьба за справедливість

2. Корделія                б) був переможений богатирем

3. Робін Гуд               в) захистив лицарську честь

4. Ілля Муромець      г) служив вірою і правдою князю

                                    д) віддано любила батька

 

4 рівень

 

Дайте розгорнуту відповідь на запитання.

       Як ви ставитеся до короля Ліра?

 

 

 

 

Контрольна робота

Вступ. Билини та балади

II варіант

 

1-2 рівень

1. Що не є спільним у билини й казки:

     а) колективний твір без автора;

     б) в основі – вигадані події;

     в) поділ героїв на позитивних і негативних;

     г) елементи вигадки, фантастики?

2. Головними героями билин є:

     а) селяни;

     б) богатирі;

     в) воїни;

     г) чаклуни та інші фантастичні істоти.

3. Билина – це …

     а) різновид літературної творчості, внаслідок якої твір, написаний однією мовою, «виникає» в іншій;

     б) фольклорна епічна пісня історико-героїчного та соціально-побутового змісту про воїнів-богатирів, героїв і їхні подвиги;

     в) ліро-епічний народний твір із динамічним сюжетом, трагічною, часто фантастичною розв’язкою;

     г) ) невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту з яскраво вираженою мораллю.

4. У центрі уваги билини «Ілля Муромець та Соловей-розбійник» -- образ:

     а) князя Володимира;

     б) Солов’я-розбійника;

     в) богатиря Іллі Муромця – захисника Київської Русі;

     г) народу.

5. Балада – це …

     а) твір алегоричного характеру з повчальним змістом;

     б) невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему;

     в) твір з великою кількістю пригод та наявністю таємниці;

     г) невелике оповідання фантастичного змісту.

6. Баладу, у якій розповідається про минуле, героїчні битви, повстання, трагічні конфлікти, криваві злочини, називають:

     а) побутовою;

     б) фантастичною;

     в) історичною;

     г) героїчною.

7. Поясніть значення образу Іллі Муромця:

     а) узагальнений образ героя-патріота й захисника рідної землі;

     б) прототип Київського князя Володимира Великого;

     в) узагальнений образ народного месника, захисника знедолених.

8. Де відбувалися змагання лучників за посаду королівського лісничого?

     а) у Бернесдейлі;

     б) у Локслі;

     в) у Нотінгемі;

     г) у Шервудському лісі.

9. У чому полягає сенс життя Робіна Гуда і його товаришів?

     а) жити на волі, полювати на королівську дичину, грабувати багатіїв, насолоджуватись життям;

     б) переховуватись в лісі, ховатися від влади, жити за своїми законами, відокремившись від людей;

     в) обстоювати справедливість, захищати бідних, сиріт, карати багатіїв, які чинять беззаконня.

10. Яка ідея балади Р. Л. Стівенсона «Балада про вересовий напій»?

     а) розповідь про таємницю старовинного напою з вересу, який мав чарівну властивість;

     б) розповідь про легендарний народ піктів, який підкорили шотландці;

     в) оспівування нескореності й відваги у боротьбі з ворогами.

11. Які моральні якості Делоржа розкрилися в його вчинку?

     а) благородство та почуття гідності;

     б) вірність коханій;

     в) вірність королю;

     г) страх перед хижаками.

12. Які моральні проблеми піднімає англійська балада «Як Робін Гуд став розбійником»?

     а) нещасливе кохання;

     б) захист рідної землі від загарбників;

     в) важка доля народу та несправедливість влади;

     г) стосунки батьків та дітей.

3 рівень

Дайте відповідь на запитання.

  1. У яких творах із вивченої теми використовуються символи? Назвіть твори, наведіть приклади й поясніть значення символів.
  2. Що засуджується і що оспівується в баладі Ф. Шиллера «Рукавичка»?
  3. Установіть відповідність між твором та його головною ідеєю.
    1. «Світязь»                                          
    2. «Балади про Робіна Гуда»
    3. «Рукавичка»
    4. «Бадада про вересовий напій»

     а) готовність пожертвувати життям, щоб не дістатися ворогу;

     б) служіння князю, захист рідної землі;

     в) відстоювання честі й гідності лицаря;

     г) відстоювання справедливості у світі;

     д) готовність пожертвувати життям в ім’я збереження свободи та незалежності народу.

4 рівень

Дайте розгорнуту відповідь на запитання.

У чому виявляється героїзм старого пікта в «Баладі про вересовий трунок»

 

Контрольна робота №2

 

Контрольний твір за розділом «Історичне минуле в літературі»

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3

за темою «Духовне випробування людини»

I варіант

 

1 рівень

 

  1. «Останній дюйм» Джеймса Олдріджа за жанром – це:

а) оповідання;

б) повість;

в) роман;

г) поема.

2. За фахом Бен був:

     а) аквалангістом;

     б) льотчиком;

     в) лікарем;

     г) військовим.

3. Що Деві довелося робити самому?

     а) вести літак;

     б) готувати їжу;

     в) знімати на камеру акул;

     г) ремонтувати літак.

4. Чому бухту назвали Акулячою?

     а) була схожа за формою на акулу;

     б) в ній було багато акул;

     в) в ній жила одна велика акула;

     г) тут люди вирощували акул.

5. Хто знав, що Бен із сином на узбережжі Червоного моря?

     а) прикордонники;

     б) рідні;

     в) ніхто;

     г) батькові друзі.

6. Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?

     а) битвою;

     б) примиренням;

     в) втечею одного з воїнів;

     г) загибеллю героїв.

 

2 рівень

 

1. Установіть послідовність розвитку стосунків Бена й Деві:

     А. Бен приймає допомогу від хлопця, не відчуваючи до нього батьківських почуттів.

     Б. Деві мовчки виконує накази батька.

     В. Бен обіцяє собі добратися до самого серця хлопчика.

     Г. Деві не боїться батька.

 

2. Розкрийте поняття антитези. Наведіть приклади використання антитези у вірші «Якщо…» Р. Кіплінга.

 

3. Яка головна думка «Балади про Схід і Захід» Р. Кіплінга?

 

3 рівень

 

1. Поясніть сенс назви твору Дж. Олдріджа «Останній дюйм».

 

2. Які риси сильної особистості, на думку Р. Кіплінга, повинен мати його син? Доведіть прикладами з вірша «Якщо…»

 

4 рівень

 

 Напишіть твір-мініатюру «Останній дюйм завжди найважчий».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

за темою «Духовне випробування людини»

II варіант

 

1 рівень

 

  1. Чому Бен узявся за підводну зйомку (за оповіданням Дж. Олдріджа «Останній дюйм»)?

а) щоб зняти фільм про акул;

б) щоб змінити професію;

в) йому подобалося плавати під водою;

г) щоб придбати новий дім.

2. Що спитав батько в сина, лежачи на лікарняному ліжку?

     а) «Ну як, Деві?.. Ти не боявся?»;

     б) «Ну як, Деві?.. Здорово було, га?»;

     в) «Ну як, Деві?.. Ти гарно почуваєшся?»;

     г) «Ну як, Деві?.. Будеш льотчиком?».

3. Бен вирішив, що не варто витрачати час на:

     а) заробіток;

     б) оволодіння професією;

     в) виховання сина;

     г) розваги.

4. Що сталося з батьком Деві?

     а) його покусали акули;

     б) мало не втопився;

     в) заблукав у морі;

     г) отримав травму, вдарившись об підводну скелю.

5. Що пропонує Камаль Полковничому сину на знак примирення (за твором Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід»)?

     а) рушницю;

     б) власного сина;

     в) їжу;

     г) дружбу.

6. До чого закликає Р. Кіплінг у «Баладі про Схід і Захід»?

     а) до єднання і порозуміння;

     б) до війни;

     в) до боротьби за рідну землю;

     г) до повстання проти тиранії іноземців.

 

2 рівень

 

1. Стисло охарактеризуйте одного з героїв оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм».

 

  1. Установіть послідовність подій у «Баладі про Схід і Захід»:

А. Камаль викрав лошицю Полковника.

Б. Син Камаля і син полковника у порті Букло.

В. Син полковника дарує лошицю.

Г. Поєдинок не на життя, а на смерть.

 

3. Яка головна думка вірша Р. Кіплінга «Якщо…»?

 

3 рівень

 

  1. Як розкривається проблема батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм»?

 

  1. Які обставини, на думку Р. Кіплінга, допомагають сформуватись характеру людини? Підтвердьте свою думку прикладами з вірша «Якщо…».

 

4 рівень

 

     Розкрийте символічність значення понять «Схід і Захід» у «Баладі про Схід і Захід». Чим можна пояснити мирне розв’язання основного конфлікту

 

 

 

Контрольна робота № 4

Дружба і кохання

І варіант

І рівень.

  1. Події повісті «Пурпурові вітрила» відбуваються в :

 А ) Зурбагані ; 

 Б) Старому Криму; 

 В) Феодосії; 

 Г) Каперні.

 

2.  О. Пушкін здобув освіту в :

          А) Царськосельському ліцеї ;   

          Б) Санкт-Петербурзькому університеті;

В) Московському університеті;

          Г) Олександрійському ліцеї.

 3. Укажи ім’я поета, який брав участь у Другій світовій війні:

            А) Р. Бернс;    

            Б) К. Симонов;  

            В) О. Пушкін;  

            Г)  Г. Гейне.

ІІ рівень

  1.  Укажи автора твору, з якого наведено цитату: «Та знову я прийду кохана,   / Й за десять тисяч миль!»

                   А) О. Пушкін;

                  Б) Г. Гейне;

                  В)  Р. Бернс;

                  Г) К. Симонов.

2.  Який епізод є кульмінацією повісті «Пурпурові вітрила»?

А) Грей купує пурпуровий шовк для вітрил.  Б) «Секрет» з’являється в бухті Каперни.

В) Грей дарує Ассоль каблучку.   В) Ассоль зустрічає Лонгрена.

3.  Установіть відповідність між поетичними рядками та їхніми авторами (один варіант зайвий)

А) Зберіг ти , друже, в долі мандрівній                        1) А. Міцкевич

      Прекрасних років звичаї недавні…

Б)  Тому коханню не зміліть,                                        2) Г. Гейне

       Хоч висхнуть всі моря.

В)   Коли настав чудовий май,                                     3) К. Симонов

       Садочків розвивання,

        Тоді у серденьку моїм                                             4) О. Пушкін

         Прокинулось кохання

Г)   І коли листів нема                                                       5) Р. Бернс 

       Із далечини…

       Інші вже не ждуть дарма –

       Стомлені вони…                                               

ІІІ рівень

1. Продовжте твердження.

Автором твору «19 жовтня» є  ……

Основна думка повісті «Пурпурові вітрила» -  …….

Головними героями цього твору є  …….

Вірш «Моя любов – рожевий квіт…» належить перу .........

Основна думка цього твору ……..

2. Схарактеризуйте образ Ассоль.

IV рівень

Що цінують у дружбі та коханні герої прочитаних вами творів Пушкіна, Гріна, Симонова (на вибір)? Дайте розгорнуту відповідь.

 

 

Контрольна робота.

Дружба і кохання

ІІ варіант

І рівень.

  1. Батька Ассоль у повісті «Пурпурові вітрила» звали:

          А) Польдішок;

          Б) Меннерс;

          В) Лонгрен;

          Г) Егль.

  2.  Укажи подію, що випадала на 19 жовтня, яку щороку святкував О.   Пушкін:

    А) закінчення ліцею;

    Б) заснування ліцею;

    В) день народження

3. Укажи жанр твору «Пурпурові вітрила»:

     А) повість-казка ;

     Б) повість-феєрія;

     В) роман-феєрія;

     Г) казкова поема.

ІІ рівень

1. Який епізод є зав’язкою  повісті «Пурпурові вітрила»?

     А) Грей купує пурпуровий шовк для вітрил.

     Б) «Секрет» з’являється в бухті Каперни.

     В) Грей дарує Ассоль каблучку.  

     Г) Ассоль зустрічає Лонгрена.

2. Установіть відповідність між назвами творів та їхніми авторами (один варіант зайвий)

А) «19 жовтня»                                                            1) Р. Бернс 

Б) «Чуєш… ти чекай мене…»                                     2) Г. Гейне

В) «Коли настав чудовий май»                                    3) Ф. Шиллер

Г) «Моя любов – рожевий квіт»                                  4) О. Пушкін

                                                                                          5) К. Симонов

3. Дайте визначення поняття «повість».

 

ІІІ рівень

1. Продовжте твердження.

 Автором твору «Пурпурові вітрила» є  …….

У повісті «Пурпурові вітрила» багато символів. Назвіть основні.     ……

Основний конфлікт цього твору - ……..

Вірш «Чуєш… ти чекай мене …» належить перу …….

Основна думка цього твору - …….

2.  Схарактеризуйте образ Грея.

 

IV рівень

Які життєві цінності є найважливішими для героїв прочитаних вами творів Бернса, Гейне, Пушкіна, Симонова (на вибір)? Дайте розгорнуту відповідь.

 

 

 

 

Контрольна робота № 5

Літературний детектив. Світова новела.

(за творчістю Е. А. По,  А. Конан Дойла, О. Генрі, Г. Уеллса, Р. Акутагави).

Варіант   1

1.      (1б.) Поштовхом до початку пошуків піратського скарбу Леграном є знайдені…
А карта; Б заповіт; В криптограма; Г щоденник.

2.      (1б.) «Спілка рудих» була заснована…
А як прикриття для пограбування банку; Б щоб видобувати золото з відходів виробництва; В для розслідування резонансних злочинів; Г для культурно-просвітницької роботи.

3.      (1б.) У новелі О. Генрі «Дари волхвів» гребінці і ланцюжок …
А показали силу кохання; Б познайомили героїв; В посварили героїв; Г стали предметом злочину.

4.      (1б.) Точки зору дорослого і дитини висвітлюються в новелі…
А «Чарівна крамниця» Г. Уеллса; Б «Останній листок» О.Генрі; В «Золотий жук» Е. А. По; Г«Дари волхвів» О.Генрі.

5.      (1б.) Ідеєю новели  Р.Акутагави «Павутинка» є…
А уславлення сміливості, рішучості; відважності; Б необхідність наполегливо йти до поставленої мети; В утвердження торжества моральної справедливості;

 Г засудження жорстокості та обману.

6.      (1б.) Установіть відповідність.

    

Літературний термін

А  Розповідач

Б   Точка зору

В   Новела

Г   Літературний детектив

                    Визначення

1 Невеликий за обсягом твір, у якому йдеться про незвичайну пригоду. Цей твір схожий на оповідання, але відрізняється від нього напруженим сюжетом, для якого характерний стрімкий розвиток і несподіваний фінал.

 

2  Вигадана автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажі. Ця особа сприймається як літературна постать, котра зазвичай постає водночас автором і персонажем.

 

3 Різновид пригодницької літератури, в якому послідовно розкривається певна заплутана таємниця, пов’язана зі злочином і його розслідуванням.

 

4 Оцінювання подій та персонажів з позиції автора або дійової особи (чи кількох дійових осіб) твору.

5 Зіткнення в художньому творі протилежних поглядів (позицій, ідей, інтересів),що призводить до загострення суперечностей, активних дій і боротьби.


 

 

7.      (1б.) Установіть відповідність.


Уривок з твору

А    Це було в травні. А в листопаді нечемний і недобрий чужинець, якого лікарі звали Пневмонією, почав никати колонією, торкаючись  одного,то другого своїми крижаними пальцями.

 

Б    Делла тричі перелічила гроші. Один долар вісімдесят сім центів. А завтра Різдво.

 

В    Коліна його штанів — ось що цікавило мене. Ви, мабуть, і самі помітили, які вони в нього зношені, м’яті, брудні. Вони свідчили про довгі години копання.

 

Г    А лотосу до всього байдуже. Його білий, як перлина, цвіт похитував вінчиками коло ніг Будди, а золотисті тичинки сповнювали повітря невимовно приємними пахощами. У раю бралося до полудня.

 

                        Назва твору

1        Г.Уеллс «Чарівна крамниця»

2        Р.Акутагава «Павутинка»

3        О.Генрі «Дари волхвів»

4        А. Конан Дойл «Спілка рудих»

5        О.Генрі «Останній листок»


 

 

8.      (2б.) Охарактеризуйте образ Леграна з твору Е.А. По «Золотий жук».

9.      (3б.) На прикладах прочитаних творів доведіть, що людяність і здатність відчувати чужий біль не залежить від статків і соціального стану людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота.

Літературний детектив. Світова новела. 
(за творчістю Е.А. По, А. Конан Дойла, О.Генрі, Г. Уеллса, Р. Акутагави). 
Варіант   2

1.      (1б.) Твір Е. По «Золотий жук» названий так тому, що…
А знайдений скарб піратів був великим зливком золота, відлитим у формі жука;
Б малюнок із зображенням золотого жука наштовхнув героя на думку про пошук скарбів піратів; В під час того, як спіймали жука, був знайдений шматок пергаменту із зашифрованим місцем скарбу; Г золотий жук – це прикраса пані, яка розповіла героєві про скарб піратів і ймовірне місце його знаходження.

2.      (1б.) Пістрява стрічка в однойменному творі А. Конан Дойла – це…
А яскравий шарф вітчима; Б болотяна гадюка; В хвіст молодої тигриці; Г мотузка, якою огороджують місце пригоди, аварії.

3.      (1б.)  «Колись я намалюю шедевр, і ми всі виберемося звідси…».  Кому з героїв новели О.Генрі «Останній листок» належать ці слова?
А Сью;     Б Джонсі;      В Берманові;    Г лікареві.

4.      (1б.) Коли Джип, малюк із новели Г.  Уеллса «Чарівна крамниця», узяв продавця за палець, батько відчув…
А тривогу; Б радість; В хвилювання і ревнощі; Г задоволення.

5.      (1б.) Ким був Кандата, герой новели Р.Акутагави «Павутинка»?
А скупим лихварем; Б покірною, слабохарактерною людиною; В брутальним лихословом; Г жорстоким розбійником.

6.      (1б.) Установіть відповідність.

       

 Літературний термін

А  Розповідач

Б   Точка зору

В   Новела

Г   Літературний детектив

 

 Визначення

1 Невеликий за обсягом твір, у якому йдеться про незвичайну пригоду. Цей твір схожий на оповідання, але відрізняється від нього напруженим сюжетом, для якого характерний стрімкий розвиток і несподіваний фінал.

 

2  Вигадана автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажі. Ця особа сприймається як літературна постать, котра зазвичай постає водночас автором і персонажем.

 

3 Різновид пригодницької літератури, в якому послідовно розкривається певна заплутана таємниця, пов’язану зі злочином і його розслідуванням.

 

4 Оцінювання подій та персонажів з позиції автора або дійової особи (чи кількох дійових осіб) твору.

 

5 Зіткнення в художньому творі протилежних поглядів (позицій, ідей, інтересів), що призводить до загострення суперечностей, активних дій і боротьби.

 

7.      (1б.) Установіть відповідність.

 

Уривок з твору

А   Мабуть, жалюгідним здався йому Кандата, який намагався тільки сам вилізти з пекла, але був заслужено покараний за своє черстве серце і знову опинився в безодні.

 

Б   Я не виказав свого здивування і спробував кілька разів, тільки-но він візьметься за своїх солдатів, раптово зайти в кімнату. Але ніякої чарівної поведінки за ними не помітив.

 

В   Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони.

 

Г  Але, отямившись, я раптом виразно пригадав, що, коли я починав малювати жука, на звороті пергаменту ніяких обрисів не було.

                  

       Назва твору

1        Е. А. По «Золотий жук»

2        А.Конан Дойл «Пістрява стрічка»

3        Г.Уеллс «Чарівна крамниця»

4        Р.Акутагава «Павутинка»

5        О.Генрі «Дари волхвів»

 

8.      (2б.) Охарактеризуйте образ Шерлока Холмса із творів А. Конан Дойла.

9.      (3б.) На прикладах прочитаних творів доведіть, що письменники одними з найкращих людських почуттів вважають самовіддане кохання, співчуття та

 

 

Контрольна робота № 6

Сучасна література. Я і світ

( за творчістю А. Азімова, Д. В. Джонс )

Варіант  1

 

1 рівень

1. Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», утік з Інтернату, щоб…
       А побувати на Олімпіаді;

       Б побачити кохану дівчину; 

      В допомогти своїй родині матеріально;

      Г уникнути покарання.

2. Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», відрізнявся від своїх однолітків тим, що…
    А був дуже сильним, займався спортом; 

    Б володів телепатією; 

    В читав книги, займався самоосвітою; 

    Г був вихідцем з іншої планети.

3.  Софі, героїня твору Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула», уклала угоду з…
     А Відьмою Пустирищ; 

     Б Демоном вогню;

     В Хаулом;

     Г Саліманом.

4.  Твір Д.В.Джонс відрізняється від традиційних народних казок тим, що…
     А закінчується твір нещасливо для головних героїв;

     Б зображуються технічні засоби сучасної доби;

     В мачуха та падчерка дружать, пригоди випадають старшій сестрі;

     Г немає протистояння добра і зла.

5. Ознаки фентезі наявні

     А у повісті «Фах»; 

    Б у новелі «Павутинка»; 

    В у романі «Мандрівний замок Хаула»; 

    Г у повісті «Золотий жук».

6.Проблеми освіти в сучасному світі висвітлено  у творі…
     А А. Азімова «Фах»;

     Б Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула»; 

     В К.Функе «Чорнильне серце»; 

     Г Е.А.По «Золотий жук».

 

2 рівень

  Закінчіть речення:

1. Кальцифер – це вогнений демон, який не схилить голови ні перед ким, окрім…

2. Марта мріяла про …, а Летті – про…

3. Батьківщина Хаула…

3 рівень

 

1. Стисло охарактеризуйте Софі, головну героїню роману «Мандрівний замок Хаула» Діани Вінн Джонс.

2. Визначте проблеми повісті «Фах» А. Азімова.

 

4 рівень

 

    Напишіть твір-роздум на одну із тем:
1. Проблеми добра і зла у творі Діани Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула».

2. Яким постає світ майбутнього  в повісті «Фах» Айзека Азімова?

3. Чи можуть сила людського інтелекту, творча уява, сповідування моральних цінностей змінити світ (за прочитаними творами та власними спостереженнями).
 

 

 

 

 

Контрольна робота

Сучасна література. Я і світ

( за творчістю А. Азімова, Д. В. Джонс )

Варіант  2

 

1 рівень

 

1.   Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», після медкомісії опинився…
    А в Інтернаті; 

    Б у лікарні; 

    В у вищій школі; 

    Г на планеті Новії.

2. Джордж Плейтен, герой твору А.Азімова «Фах», вів діалог з представниками планети Новія про…
    А недоліки медичної системи; 

    Б систему професіональної освіти; 

    В обмеження його прав і свобод;

    Г про значення дружби для згуртування суспільства.

3. Софі, героїню твору Д. В. Джонс  «Мандрівний замок Хаула», Відьма Пустирищ перетворила на…
    А царівну-жабу;  

    Б стару бабусю; 

    В дуже некрасиву дівчину; 

    Г кам’яну скульптуру.

4. Із героями твору Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула» Софі та Хаулом відбулися до кінця твору не лише зовнішні, а внутрішні зміни:
    А обоє стали замкненими та відлюдькуватими, тішилися лише своїми почуттями; 

    Б Софі стала впевненішою, а Хаул – уважнішим до прохань; 

    В вони стали заздрити тим, хто не зазнав таких випробувань долі, як вони; 

    Г Софі стала веселою та безтурботною, а Хаул – злим та похмурим.

5. Айзек Азімов писав свої твори у жанрі…

    А пригодницької літератури;

    Б науково-фантастичної літератури;

    В у жанрі Фентезі;

    Г у жанрі детективу.

6. Ознаки фентезі наявні у творі…
    А  А. Азімова «Фах»; 

    Б Д.В.Джонс «Мандрівний замок Хаула»; 

    В Р. Акутагави «Павутинка»; 

    Г Е.А.По «Золотий жук».


 

 2 рівень

  Закінчіть речення:

  1. Майкл – симпатичний, серйозний хлопчина, якого чекає кар’єра …
  2. Відьма Пустирищ вважала своєю конкуренткою …
  3. Софі називала Хаула …

 

3 рівень
 

1. Охарактеризуйте образ Джорджа Плейтена, головного героя твору А.Азімова «Фах».

2. Визначте провідну проблему роману «Мандрівний замок Хаула»

 

4 рівень

 

    Напишіть твір-роздум на одну із тем:
1.  Чи можуть сила людського інтелекту, творча уява, сповідування моральних цінностей змінити світ (за прочитаними творами та власними спостереженнями).

2. Проблеми освіти в повісті Айзека Азімова «Фах».

3. У чому полягає сенс поєднання реального і казкового світів у романі «Мандрівний замок Хаула» Діани Вінн Джонс?

 

doc
Додав(-ла)
Фещук Лариса
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
26 березня
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку