Контрольні роботи з біології у 9 класі згідно оновленої програми (Контрольна робота за 1 семестр та Контрольна робота "Збереження та реалізація спадкової інформації")

Про матеріал

Наведені контрольні роботи, розроблені згідно оновленої навчальної програми. Містять різнорівневі завдання у формі тестів, завдання на відповідність, щоб учні мали змогу перевірити свої здібності, готуватися до олімпіад, МАН, іспиту з біології при вступі до коледжу , до ЗНО.

Перегляд файлу

Контрольна робота №1 за 1 семестр з біології для  учнів 9 класу

1 варіант                                                                                                       I рівень

1. Укажіть сполуки, з яких переважно складається плазматична мембрана: а)білки та вуглеводи; б)вуглеводи та ліпіди; в)білки та ліпіди; г)ліпіди та мінеральні солі.

2. Укажіть організми, до складу оболонки яких входить глікокалікс: а) бактерії; б) гриби; в)рослини; г)тварини.

3. Назвіть прізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:  а)Р. Гук;  б)Т. Шванн;  в)М. Шлейден;                   г) Р. Вірхов.

4. Зазначте органели,які регулюють внутрішньоклітинний тиск у клітинах одноклітинних прісноводних організмів: а)травні вакуолі; б)лізосоми; в)клітинний центр; г)скоротливі вакуолі.

5. Назвіть структури, які наявні у хлоропластах: а) кристи;  б)центріолі;  в)тилакоїди;  г)нуклеосоми.

6. Назвіть клітини еукаріотів, які не мають ядер:  а)еритроцити більшості ссавців;  б)клітини епітелію; в)лейкоцити;  г)нейрони.

7. Укажіть органели, здатні до самоподвоєння: а)рибосоми;  б)хлоропласти;  в)лізосоми;  г)вакуолі з клітинним соком.

8. Назвіть органели, які мають власні рибосоми: а)комплекс Гольджі; б)лізосоми;  в)хлоропласти; г)травні вакуолі.                                                                               II рівень

9. Установіть відповідність між органелами клітин еукаріотів та особливостями їхньої будови:

1.зерниста ЕПС               А мають кристи

2.лізосоми                        Б здатні періодично змінювати свій об`єм, виводячи із клітини        

                                             зайву воду                          

3. комплекс Гольджі       В основу складає купка пласких одномембранних мішечків

4.мітохондрії                   Г містять ферменти, здатні розщеплювати частинки їжі

                                         Д на мембранах розташовані рибосоми                               

 

10. Установіть відповідність :

1 глікокалікс                                 А бактерії

2 клітинна стінка з хітином        Б рослини

3 клітинна стінка з муреїном     В тварини                        Г справжні гриби

 II варіант   I рівень 1. Укажіть організми, клітини яких здатні до фагоцитозу: а)бактерії; б)справжні гриби; в)рослини; г)тварини.

2.  Укажіть сполуки, з яких переважно складаються хромосоми:   а)білки та ліпіди; б)білки та ДНК; в)білки та РНК; в)ліпіди та РНК

3. Назвіть органели, яким притаманний певний ступінь автономії у клітині : а) лізосоми; б)комплекс Гольджі; в)мітохондрії; г) ЕПС.

4. Зазначте  молекули нуклеїнових кислот, які входять до складу рибосом :  а)мРНК; б)тРНК;   в)рРНК;  г)ДНК.

5. Укажіть органели, які трапляються у клітинах прокаріотів : а)комплекс Гольджі; б)рибосоми;  в)ЕПС;  г)мітохондрії.

6. Назвіть структури, які трапляються всередині  ядра: а)субодиниці рибосом; б)тилакоїди; в)ламели;  г)кристи.

7. Назвіть органели, у яких міститься  ДНК : а)рибосоми;  б)мітохондрії;  в)лізосоми; г)комплекс Гольджі.                                                                                                                                    II рівень

8. Установіть відповідність між органелами та структурами клітин і організмами, у яких вони трапляються:

1 нуклеоїд                                            А клітини посмугованих м`язів

2 джгутик                                             Б еритроцити більшості ссавців

3 ядра: вегетативне і генеративне     В евглена зелена

4 багато подібних за будовою і         Г інфузорія-туфелька

функціями ядер                                   Д ціанобактерії    

9. Установіть відповідність структур щодо певних органел клітин:

1 диктіосома              А  хлоропласти

2 кристи                     Б клітинний центр

3 центріолі                 В мітохондрії

4 грани                       Г скоротливі вакуолі

                                    Д комплекс Гольджі

10. Охарактеризуйте будову клітин різних організмів:

Бактерії                             Рослини                                           Тварини

1 мають мітохондрії        1 мають хітин                              1 1шар оболонки-глікокалікс                                   

 

2 мають муреїн                   2 мають вакуолі з                        2 мають целюлозу

3 мають клітинний центр.   клітинним соком                        3 джгутики з однієї

                                              3 утворюють псевдоподії.             мікротрубочки                        

                                                                                                                                                IIIрівень

                                                                                                                                                                                                        11. Укажіть органели, що мають хлорофіл: а)мітохондрії; б)хлоропласти; в)вакуолі; г)к. Гольджі.

12. Укажіть кількість АТФ ,яка синтезується під час кисневого етапу енергетичного обміну:

а) 1 молекула;  б)4 молекули;   в)36 молекул;  г)38 молекул.

13. Укажіть джерело енергії ,яку використовують організми під час хемосинтезу:

а)вивільняється при розщепленні органічних сполук; б)вивільняється при розщепленні неорганічних сполук;  в)вивільняється при окисненні неорганічних сполук; г)вивільняється при розщепленні молекул АТФ.

14. Назвіть процеси, під час яких синтезується енергія АТФ: а) світлова фаза фотосинтезу; б)темнова фаза фотосинтезу; в)підготовчий етап енергетичного обміну; г)світлова фаза хемосинтезу.

15. Назвіть організми, які здійснюють хемосинтез: а) зелені рослини; б)тварини; в)гриби; г) нітрифікуючі бактерії.

16. Укажіть біохімічні процеси, які належать до пластичного обміну: а) дихання; б)окиснення органічних сполук; в) окиснення неорганічних сполук; г)хемосинтез.                            IV рівень

17. Укажіть походження електронів, за рахунок яких відновлюється фотосистема I: а)походять з фотосистеми II; б)власні, які повертаються на свій енергетичний рівень; в)вивільняється при розщепленні молекули води; г)звільняються при розщепленні НАДФ.            

18.Утворіть логічні пари:

1 підготовчий               А 38 молекул

2 безкисневий               Б 36 молекул

3 кисневий                    В 2 молекули

                                       Г молекули АТФ не синтезуються

19.Охарактеризуйте роль різних органелу метаболізмі клітини:

Хлоропласти                             Лізосоми                                        Мітохондрії

1забезпечення циклу Кребса  1світлова фаза                     1участь у підготовчому етапі енергетичного обміну

2циклу Кальвіна                        фотосинтезу                       2участь у безкисневому етапі енергетичного обміну

3здійснення хемосинтезу        2 темнова фаза                    3 участь у кисневому етапі енергетичного  

                                                     фотосинтезу                         обміну

                                               3 розщеплення складних

                                                 сполук до простіших.

                                                                                                                                                 III рівень

11. Укажіть кількість АТФ ,яка синтезується під час безкисневого етапу енергетичного обміну:

а) 2 молекули; б)4 молекули; в)38 молекул; г) молекули АТФ не синтезуються.

12.Виберіть фазу фотосинтезу, під час якої синтезуються молекули АТФ:   а) світлова фаза фотосинтезу;  б)темнова фаза фотосинтезу;  в)підготовчий етап енергетичного обміну;  г)світлова фаза хемосинтезу.

13.Укажіть органели, у яких відбувається кисневий етап енергетичного обміну: а)мітохондрії; б)хлоропласти; в)комплекс Гольджі; г)вакуолі з клітинним соком.

14. Назвіть умови, без яких процес фотосинтезу стає неможливим :а)відсутність вуглекислого газу в атмосфері; б)відсутність глюкози в клітинах; в)відсутність хлоропластів; г)відсутність мітохондрій

15. Зазначте організми, які здійснюють фотосинтез: а)ціанобактерії;  б)багатоклітинні тварини; в)гриби;  г)нітрифікуючі бактерії.

16.Укажіть біохімічні процеси, які належать до енергетичного обміну:              

 а)темнова фаза фотосин-тезу;  б)синтез білків; в)подвоєння ДНК;   г)розщеплення органічних сполук без доступу кисню.                                                        

17.Укажіть процес, під час якого виділяється молекулярний кисень:                IV рівень

а) кисневий етап енергетичного обміну; б)світлова фаза фотосинтезу; в) темнова фаза фотосинтезу; г)анаеробне дихання.

18. Установіть відповідність між біохімічними процесами та місцями їхнього перебігу:

1 хемосинтез                                А тилакоїди

2 світлова фаза фотосинтезу      Б строма хлоропластів

3 цикл Кребса                              В ядро

4 темнова фаза фотосинтезу       Г мітохондрії

                                                       Д клітини деяких прокаріотів

19. Охарактеризуйте енергетичний баланс різних етапів енергетичного обміну:

Підготовчий                      Безкисневий(анаеробний)              Кисневий(аеробний)

1. синтез 2 АТФ                 1. синтез 2 АТФ                                     1. синтез 34 АТФ

2. синтез 4 АТФ                 2. синтез  6 АТФ                                    2. синтез  36 АТФ

3. АТФ не синтезується   3. синтез 8 АТФ                                     3. синтез  38 АТФ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з біології  у 9 класі на тему

«Збереження та реалізація спадкової інформації»

1 варіант                                                                                   1 рівень

1.Транскрипція –це: а)транспорт амінокислотних залишків до місця синтезу білка; б)переписування інформації з молекули ДНК на мРНК; в)сполучення амінокислотних залишків у  поліпептидний ланцюг; г)набуття молекулою білка активного стану.

2.Позахромосомні (позаядерні) фактори спадковості- це: а)плазміди; б)нуклеоїди; в)віруси

3.Різні варіанти (наприклад, куляста й овальна форми  плодів помідорів) одного гена - це: а) алелі;  б) локуси;  в) положення.

4. Скільки відомо  стандартних амінокислот у складі живих організмів: а)10; б)15; в)20.

5. Місцем синтезу білка у клітині є: а)вакуоля; б)гладка ЕПС; в)шорстка ЕПС.

6. Нуклеотидами молекули  ДНК є :  а)А,Т,Г,Ц;  б)А,У,Т,Г;  в)Т,У,Г,Ц.  2 рівень 

7. Дайте визначення поняттю ген.

8. Що називають каріотипом?

9. Установіть відповідність:                                                                         3 рівень

1.тРНК                         а) транспортує амінокислоти до місця синтезу білка

2.іРНК                         б) слугує матрицею для синтезу молекули білка

3.рРНК                       в) входить до складу рибосоми

10.Установіть відповідність:

1.ядро                        а) місце синтезу і транспорту вуглеводів, ліпідів, деяких гормонів

2.рибосоми               б) місце синтезу і транспорту білків

3.гранулярна ЕПС   в) інформаційний центр клітини, відповідальний за збереження, зміни,

4.гладенька ЕПС         передавання і реалізацію спадкової інформації

5.апарат Гольджі      г) місце нагромадження, сортування, упакування й транспорт речовин

                                                                                                                   4 рівень

11.Виконайте вправу з реплікації, добудувавши до даної послідовності комплементарний ланцюг ДНК:        АТГ ТАЦ ТЦГ ГЦГ АТА АЦА

12.Використовуючи таблицю генетичного коду, визначте продукти, які утворюються внаслідок транскрипції і наступної трансляції ділянки ДНК:

                              ГЦА АЦЦ ГАТ ТГТ ЦТТ АЦТ

Контрольна робота з біології  у 9 класі на тему

«Збереження та реалізація спадкової інформації»

 Варіант 2                                      1 рівень

1.Трансляція-це: а)синтез білка на матриці – іРНК;  б)переписування інформації з молекули ДНК на мРНК;  в)сполучення амінокислотних залишків у  поліпептидний ланцюг; г)набуття молекулою білка активного стану.

 2.Молекули білка синтезуються : а) на мембранах комплексу Гольджі; б) на мембранах лізосом; в) на мембранах зернистої ЕПС; г) на мембранах незернистої ЕПС.

3.За виконуваними функціями виділяють кілька типів РНК, які саме: а) тРНК, рРНК, іРНК; б) тРНК, рРНК;  в) іРНК, рРНК; г) ДНК.

4. Місцем синтезу рибосом у клітині є: а)вакуоля; б)гладка ЕПС; в)шорстка ЕПС; г)ядро.

5. Нуклеотидами молекули  РНК є :  а)А,Т,Г,Ц;  б)А,У,Ц,Г;  в)Т,У,Г,Ц.

6. Існують такі типи нуклеїнових кислот: а) рибонуклеїнова кислота;  б) дезоксирибонуклеїнова кислота;  в) аскорбінова кислота.                                                                           2 рівень

7. Дайте визначення поняттю клітина.

8. Що називають генотипом?

9.Установіть відповідність:                                                                                     3 рівень

1.ДНК                     а) має нуклеотиди А,У,Г,Ц;

2.РНК                     б) має нуклеотиди А,Т,Г,Ц;

3.Білок                   в) це послідовність амінокислот у поліпептидному ланцюгу.

10. Установіть відповідність:

             іРНК                                                    тРНК                                                          рРНК                

1.транспорт амінокислот                  1.транспорт амінокислот                    1.транспорт амінокислот                   

   до місця синтезу білка                         до місця синтезу білка                      до місця синтезу білка                     

2.зберігають інформацію                   2. зберігають інформацію                   2. входять до складу    

   про білок                                                про білок                                          субодиниць рибосом                                            

3.передають інформацію                 3. передають інформацію                 3. передають інформацію                

про будову білка                                про будову білка                                про будову білка    4 рівень                        

11. Виконайте вправу з реплікації, добудувавши до даної послідовності комплементарний ланцюг   ДНК :                ТАЦ ТЦА ЦТА ЦЦА ТЦГ ЦТГ

12. .Використовуючи таблицю генетичного коду, визначте продукти, які утворюються внаслідок транскрипції і наступної трансляції ділянки ДНК :         

   ЦЦГ ТТТ ЦТТ ЦЦТ ГГЦ АЦТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
6940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку